Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność Ogrzewnictwo i wentylacja
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone przedmioty przewidziane programem studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inzynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Cel pracy0
T-PD-2Zakres pracy0
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne0
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.0
T-PD-5Korekta pracy0
T-PD-6Recenzja pracy0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Gromadzenie, przegląd literatury45
A-PD-2Formułowanie założeń i tworzenie koncepcji pracy35
A-PD-3Realizacja pracy (badania lub obliczenia)350
A-PD-4konsultacje z nauczycielem20
A-PD-5Analiza i wnioski40
A-PD-6Redakcja pracy70
A-PD-7Przygotowanie do obrony, egzaminu dyplomowego, prezentacja39
A-PD-8Obrona1
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_fgf_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
IS_2A_W10, IS_2A_W04T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03C-1T-PD-2, T-PD-5, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_fgf_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
IS_2A_U01, IS_2A_U10T2A_U01, T2A_U09InzA2_U02C-1T-PD-3, T-PD-5, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-1, T-PD-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_fgf_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
IS_2A_K07T2A_K05C-1T-PD-3, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_fgf_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_fgf_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_fgf_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. aktualna literatura związana z pracą

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Cel pracy0
T-PD-2Zakres pracy0
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne0
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.0
T-PD-5Korekta pracy0
T-PD-6Recenzja pracy0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Gromadzenie, przegląd literatury45
A-PD-2Formułowanie założeń i tworzenie koncepcji pracy35
A-PD-3Realizacja pracy (badania lub obliczenia)350
A-PD-4konsultacje z nauczycielem20
A-PD-5Analiza i wnioski40
A-PD-6Redakcja pracy70
A-PD-7Przygotowanie do obrony, egzaminu dyplomowego, prezentacja39
A-PD-8Obrona1
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_fgf_W01Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
IS_2A_W04Ma wiedzę na temat zagadnień modelowania procesów, konfiguracji systemów oraz urządzeń inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inzynierskich
Treści programoweT-PD-2Zakres pracy
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
T-PD-6Recenzja pracy
T-PD-1Cel pracy
Metody nauczaniaM-1objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_fgf_U01Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IS_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inzynierskich
Treści programoweT-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
T-PD-6Recenzja pracy
T-PD-1Cel pracy
T-PD-2Zakres pracy
Metody nauczaniaM-1objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_fgf_K01Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inzynierskich
Treści programoweT-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
T-PD-1Cel pracy
T-PD-2Zakres pracy
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
Metody nauczaniaM-1objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników.
3,5
4,0
4,5
5,0