Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)
Sylabus przedmiotu Urządzenia od oczyszczania ścieków i przeróbki osadów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urządzenia od oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | ||
Specjalność | Wodociągi i kanalizacja | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Sanitarnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tarnowski <Krzysztof.Tarnowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstwawową wiedzę w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni | 1 |
T-W-2 | Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane | 2 |
T-W-3 | Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków | 2 |
T-W-4 | Ilość i jakość osadów | 1 |
T-W-5 | Procesy i urządzenia do przeróbki osadów | 2 |
T-W-6 | Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 40 |
A-P-3 | zaliczenie projektu | 1 |
A-P-4 | udział w konsultacjach | 4 |
63 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | uczestnictwo w konsultacjach | 1 |
A-W-3 | opracowanie materiałów - studia literaturowe | 13 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 3 |
A-W-5 | uczestnictwo w zaliczeniu | 1 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Zajęcia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_W01 Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | IS_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
IS_2A_??_W02 Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących dla oczyszczalni ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków | IS_2A_W10 | T2A_W08 | InzA2_W03 | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-P-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
IS_2A_??_W03 Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | IS_2A_W13 | T2A_W05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_U01 Student zna podstawowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | IS_2A_U06 | T2A_U06 | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-P-1, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_2A_??_U02 Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym | IS_2A_U08 | T2A_U07 | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
IS_2A_??_U03 Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | IS_2A_U14 | T2A_U10 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
IS_2A_??_U04 Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnie ścieków | IS_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U08 | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_K01 Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków | IS_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
IS_2A_??_K02 Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | IS_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_W01 Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_??_W02 Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących dla oczyszczalni ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków | 2,0 | |
3,0 | Student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i wymagań dla oczyszczonych ścieków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_??_W03 Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | 2,0 | |
3,0 | Student jedynie w podstawowym zakresie orientuje się w najnowszych osiągnięciach w dziedzinie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_U01 Student zna podstawowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | 2,0 | |
3,0 | Student prawidłowo rozpoznaje i nazywa poszczególne urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_??_U02 Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym | 2,0 | |
3,0 | Projekt jest staranny i czytelny, w podstawowym stopniu spełnia wymagania podane przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_??_U03 Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | 2,0 | |
3,0 | Student jedynie w podstawowym zakresie ocenia przydatność poszczególnych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów i możliwość ich wykorzystania w danym procesie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_??_U04 Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnie ścieków | 2,0 | |
3,0 | Dobrane urządzenia i ich układ gwarantują oczyszczanie ścieków w wymaganym stopniu. Są liczne błędy obliczeniowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_K01 Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić wymaganą sprawność oczyszczalni ścieków i parametry ścieków oczyszczonych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_??_K02 Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów | 2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym zakresie wykazuje chęć zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zbysław Dymaczewski - praca zbiorowa, Poradnik eksploatatora oczyszczalni scieków, PZiTS Oddział Wielkopolski, Poznań, 2011
- Janusz Łomotowski, Adam Szpindor, Nowoczesne systemy oczyszczania ścieków, Arkady, Warszawa, 1999
- Zofia Sadecka, Podstawy biologicznego oczyszczania ścieków, Seidel-Przywecki, 2010