Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)
Sylabus przedmiotu Zagadnienia bezpieczeństwa pracy II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zagadnienia bezpieczeństwa pracy II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Jeleń <Beata.Jelen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień bezpieczeństwa pracy ze studiów I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy z zakresu różnych aspektów bezpieczeństwa pracy także o ich powiązaniu z wpływem na środowisko oraz uświadomienie ważności różnych działań pozatechnicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Obowiązki i prawa pracowników w dziedzinie bezpieczeństaw pracy | 1 |
T-W-2 | Rodzaje wypadków i innych szkodliwych następstw, zagrożeń wystepujących w środowisku pracy | 1 |
T-W-3 | Przyczyny nieporządanych zdażeń w środowisku pracy | 1 |
T-W-4 | Metody i środki zapobiegajace zagrożeniom podczas wykonywania pracy , rola świadomości | 1 |
T-W-5 | Rola ergonomi w kształtowaniu środowiska pracy | 1 |
T-W-6 | Problemy psychofizjiologiczne pracowników podczas świadczenia pracy | 1 |
T-W-7 | Prawo w ochronie pracy , praca kobiet i pracowników młodocianych | 1 |
T-W-8 | Nadzór nad warunkami pracy i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy i BHP | 1 |
T-W-9 | Rola świadomości i edukacji w problematyce bezpiecznej pracy | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 9 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 5 |
A-W-3 | studiowanie literatury | 7 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-5 | zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z elementami wykładu problemowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_k_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunku studiów powiązanych z inzynierią środowiska w tym z zakresu inżynierii elktr. , ochrony środowiska, planowania przestrzennego, inzynierii bezpieczeństwa, szczególnie bezpieczeństaw instalacji i innych systemów technicznych | IS_2A_W02 | T2A_W02 | InzA2_W04 | C-1 | T-W-9, T-W-5 | M-1 | S-1 |
IS_2A_k_W02 Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych , ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływ realizacji inwestycji technicznych na środowisko. | IS_2A_W14 | T2A_W08 | InzA2_W03 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_k_U01 Potrafi sporządzać analizę efektywności przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i dokonać oceny ryzyka w kontekście ekonomiki przedsiębiorstwa, zaplanować podstawowe parametry inwestycji | IS_2A_U23 | T2A_U03, T2A_U13 | — | C-1 | T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_k_K01 Właściwie ocenia odpowiedzialność za podejmowane decyzje a także ich wagę w aspekcie pozatechnicznychdziałań inżynierskich- ich wpływu na środowisko | IS_2A_K03 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-9 | M-1 | S-1 |
Literatura podstawowa
- B.Rączkowski, BHP w praktyce, CD i DK, Gdańsk, 2001
- R.Mikulski, Bezpieczeństwo i ochrona człowieka w środowisku pracy, CIOP, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- K.Kwiatkowski, ABC kierownika budowy w zakresie BHP, CDiDK, Gdańsk, 2001