Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 3,00,56egzamin
projektyP6 30 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukończony kurs Fizyki
W-3Unończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Mechaniki budowli
W-5Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 1
W-6Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych.
C-2Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych.
C-3Umiejętność określania rozkładu naprężeń w konstrukcjach i dostosowania do niego układu zbrojenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.30
30
wykłady
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.8
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.4
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.2
T-W-4Projektowanie krótkich wsporników.2
T-W-5Projektowanie stóp kielichowych.2
T-W-6Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie4
T-W-7Żelbetowe konstrukcje zespolone.2
T-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.2
T-W-9Schody żelbetowe.2
T-W-10Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Samodzielne opracowanie indywidualnego projektu.25
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia.4
A-P-4Zaliczenie1
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Samodzielna praca nad uzupełnieniem wiedzy - studia literaturowe.30
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach.6
A-W-4Przygotowanie do egzaminu20
A-W-5Udział w egzaminie.3
89

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/45_W01
Rozumie istotę złożonych konstrukcji betonowych.
B_1A_W10, B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05C-2, C-1T-W-6, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9M-2, M-1S-1
B_1A_KBI/45_W02
Rozumie specyfikę konstrukcji budowlanych wykonywanych z prefabrykatów.
B_1A_W17T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-P-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/45_U01
Potrafi dobrać typowe elementy prefabrykowane na konstrukcję.
B_1A_U08, B_1A_U02T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-P-1, T-W-1M-2, M-1S-2, S-1
B_1A_KBI/45_U02
Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych.
B_1A_U02, B_1A_U05, B_1A_U07T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-P-1, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_KBI/45_U03
Potrafi określić rozkład naprężeń w konstrukcjach żelbetowych i dostosować do niego układ zbrojenia.
B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-5, T-P-1, T-W-10, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/45_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
B_1A_K01T1A_K01C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-P-1, T-W-5M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/45_W01
Rozumie istotę złożonych konstrukcji betonowych.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/45_W02
Rozumie specyfikę konstrukcji budowlanych wykonywanych z prefabrykatów.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/45_U01
Potrafi dobrać typowe elementy prefabrykowane na konstrukcję.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/45_U02
Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/45_U03
Potrafi określić rozkład naprężeń w konstrukcjach żelbetowych i dostosować do niego układ zbrojenia.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/45_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  2. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. II, III, PWN, Warszawa, 2011
  3. Knauf M., Obliczenie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  4. Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002
  5. Kobiak J., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4, Arkady, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
  3. Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.8
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.4
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.2
T-W-4Projektowanie krótkich wsporników.2
T-W-5Projektowanie stóp kielichowych.2
T-W-6Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie4
T-W-7Żelbetowe konstrukcje zespolone.2
T-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.2
T-W-9Schody żelbetowe.2
T-W-10Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Samodzielne opracowanie indywidualnego projektu.25
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia.4
A-P-4Zaliczenie1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Samodzielna praca nad uzupełnieniem wiedzy - studia literaturowe.30
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach.6
A-W-4Przygotowanie do egzaminu20
A-W-5Udział w egzaminie.3
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/45_W01Rozumie istotę złożonych konstrukcji betonowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych.
C-1Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-6Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie
T-W-10Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania.
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.
T-W-7Żelbetowe konstrukcje zespolone.
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.
T-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.
T-W-4Projektowanie krótkich wsporników.
T-W-5Projektowanie stóp kielichowych.
T-W-9Schody żelbetowe.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/45_W02Rozumie specyfikę konstrukcji budowlanych wykonywanych z prefabrykatów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-4Projektowanie krótkich wsporników.
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.
T-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.
T-W-7Żelbetowe konstrukcje zespolone.
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.
T-W-5Projektowanie stóp kielichowych.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/45_U01Potrafi dobrać typowe elementy prefabrykowane na konstrukcję.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych.
Treści programoweT-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/45_U02Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych.
C-1Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-4Projektowanie krótkich wsporników.
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.
T-W-6Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie
T-W-9Schody żelbetowe.
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.
T-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.
T-W-7Żelbetowe konstrukcje zespolone.
T-W-5Projektowanie stóp kielichowych.
T-W-10Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/45_U03Potrafi określić rozkład naprężeń w konstrukcjach żelbetowych i dostosować do niego układ zbrojenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Umiejętność określania rozkładu naprężeń w konstrukcjach i dostosowania do niego układu zbrojenia.
Treści programoweT-W-5Projektowanie stóp kielichowych.
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.
T-W-10Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania.
T-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.
T-W-6Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie
T-W-4Projektowanie krótkich wsporników.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/45_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych.
C-3Umiejętność określania rozkładu naprężeń w konstrukcjach i dostosowania do niego układu zbrojenia.
C-1Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-3Projektowanie słupów dwugałęziowych.
T-W-6Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie
T-W-10Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania.
T-W-7Żelbetowe konstrukcje zespolone.
T-W-1Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji.
T-W-4Projektowanie krótkich wsporników.
T-W-8Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane.
T-W-9Schody żelbetowe.
T-W-2Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych.
T-P-1Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów.
T-W-5Projektowanie stóp kielichowych.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0