Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje metalowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Złożone konstrukcje metalowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 18 2,50,44zaliczenie
wykładyW1 9 0,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość głównych mechanicznych i technologicznych właściwości stali oraz stopów aluminium oraz podstawowego asortymentu wyrobów stalowych; umiejętność projektowania i konstruowania prostych elementów stalowych (belki, słupy, łożyska) oraz ich węzłów konstrukcyjno – montażowych; znajomość podstawowych zasad projektowa-nia budynków halowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z formami i istotą nieciągliwych form zniszczenia konstrukcji stalowych oraz metodami przeciwdziałania ww. zjawiskom (metody analityczne oraz zalecenia konstrukcyjno-materiałowe)
C-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
C-3Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
C-4Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi wpływu na środowisko projektowanej budowli stalowej typu komin, zbiornik, rurociąg
C-5Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej
C-6Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych11
T-P-2Rysunki: złożeniowy, warsztatowy segmentu ze stopą, wybranych szczegółów konstrukcyjno-montażowych7
18
wykłady
T-W-1Nieciągliwe formy zniszczenia konstrukcji stalowych3
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)6
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach4
A-P-3Praca własna nad projektem52
A-P-4Zaliczenie projektu2
76
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach4
A-W-3Uczestnictwo w zaliczeniu przedmiotu2
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_null_W01
1) Student jest w stanie rozróżniać i zdefiniować formy zniszczenia elementów konstrukcji stalowych oraz zaproponować rozwiązania niedopuszczające do form zniszczenia nieciągliwego; 2) Student jest w stanie definiować rodzaje stalowych konstrukcji powłokowych (z blach) oraz proponować poprawne ich rozwiązania konstrukcyjne.
B_2A_W08T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-2
B_2A_null_W02
Student jest w stanie wskazać oraz dobrać właściwe standardy i normy techniczne dotyczące projektowania stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
B_2A_W10T2A_W08C-2T-P-1, T-P-2, T-W-2M-3, M-4S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_null_U01
Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji technicznej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
B_2A_U08T2A_U07C-3T-P-1, T-P-2M-3, M-4S-2, S-3
B_2A_null_U02
Student umie dokonać klasyfikacji prostych i zlożonych stalowych obiektów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem stalowych konstrukcji powlokowych
B_2A_U14T2A_U10C-2T-W-2M-1S-3, S-1
B_2A_null_U03
1) Student potraf dobierać właściwe rozwiązania konstrukcyjno-materialowe niedopuszczające do nieciągliwych form zniszczenia elementów konstrukcji stalowych; 2) Student umie zaprojektować komin stalowy oraz zinterpretować podstawowe zasady projektowania innych stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)i
B_2A_U22T2A_U19C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_null_K01
Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy
B_2A_K02T2A_K03C-2, C-3T-P-1M-3, M-4S-3
B_2A_null_K02
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
B_2A_K03T2A_K02C-2, C-4T-P-1, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-3
B_2A_null_K03
Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego
B_2A_K06T2A_K01C-6T-P-1, T-W-1, T-W-2M-2, M-4S-3
B_2A_null_K04
Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
B_2A_K07T2A_K05C-5T-W-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_null_W01
1) Student jest w stanie rozróżniać i zdefiniować formy zniszczenia elementów konstrukcji stalowych oraz zaproponować rozwiązania niedopuszczające do form zniszczenia nieciągliwego; 2) Student jest w stanie definiować rodzaje stalowych konstrukcji powłokowych (z blach) oraz proponować poprawne ich rozwiązania konstrukcyjne.
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wiadomości bez umiejetności ich efektywnej analizy
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_null_W02
Student jest w stanie wskazać oraz dobrać właściwe standardy i normy techniczne dotyczące projektowania stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
2,0
3,0Student jest w stanie wskazać podstawowe normy i standardy dotyczące projektowania stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_null_U01
Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji technicznej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
2,0
3,0Student potrafi wykonać rysunki komina w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_null_U02
Student umie dokonać klasyfikacji prostych i zlożonych stalowych obiektów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem stalowych konstrukcji powlokowych
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje stalowych konstrukcji powłokowych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_null_U03
1) Student potraf dobierać właściwe rozwiązania konstrukcyjno-materialowe niedopuszczające do nieciągliwych form zniszczenia elementów konstrukcji stalowych; 2) Student umie zaprojektować komin stalowy oraz zinterpretować podstawowe zasady projektowania innych stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)i
2,0
3,01) Student potrafi naszkicować poprawne rozwiązanie konstrukcyjne wybranego elementu stalowego nieobarczone wyraźnym ryzykiem zniszczenia nieciągliwego; 2) Student wykonał projekt stalowego komina spalinowego i umie wyjaśnić podstwowe procedury zastosowane w procesie projektowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_null_K01
Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy
2,0
3,0Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_null_K02
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
2,0
3,0Wykonana praca zawiera elementy związane z szeroko rozumianą ochroną środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_null_K03
Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego
2,0
3,0Student potrafi wyszukać oraz przestudiować podstawowe informacje dotyczące wykonywanego zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_null_K04
Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe kryteria etyki zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.I, Arkady, Warszawa, 2000
  2. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
  3. Rykaluk Kazimierz, Konstrukcje stalowe. Kominy, wieże, maszty, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2007
  4. Giżejowski M. i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
  5. Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
  2. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
  3. Meller Mariusz, Pacek Marcin, Kominy przemysłowe, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2011
  4. Ziólko Jerzy, Zbiorniki metalowe na ciecze i gazy, Arkady, Warszawa, 1986

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych11
T-P-2Rysunki: złożeniowy, warsztatowy segmentu ze stopą, wybranych szczegółów konstrukcyjno-montażowych7
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nieciągliwe formy zniszczenia konstrukcji stalowych3
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)6
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach4
A-P-3Praca własna nad projektem52
A-P-4Zaliczenie projektu2
76
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach4
A-W-3Uczestnictwo w zaliczeniu przedmiotu2
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_W011) Student jest w stanie rozróżniać i zdefiniować formy zniszczenia elementów konstrukcji stalowych oraz zaproponować rozwiązania niedopuszczające do form zniszczenia nieciągliwego; 2) Student jest w stanie definiować rodzaje stalowych konstrukcji powłokowych (z blach) oraz proponować poprawne ich rozwiązania konstrukcyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z formami i istotą nieciągliwych form zniszczenia konstrukcji stalowych oraz metodami przeciwdziałania ww. zjawiskom (metody analityczne oraz zalecenia konstrukcyjno-materiałowe)
C-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
C-3Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
T-P-2Rysunki: złożeniowy, warsztatowy segmentu ze stopą, wybranych szczegółów konstrukcyjno-montażowych
T-W-1Nieciągliwe formy zniszczenia konstrukcji stalowych
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena formująca: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wiadomości bez umiejetności ich efektywnej analizy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_W02Student jest w stanie wskazać oraz dobrać właściwe standardy i normy techniczne dotyczące projektowania stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
T-P-2Rysunki: złożeniowy, warsztatowy segmentu ze stopą, wybranych szczegółów konstrukcyjno-montażowych
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena formująca: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie wskazać podstawowe normy i standardy dotyczące projektowania stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_U01Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji technicznej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
T-P-2Rysunki: złożeniowy, warsztatowy segmentu ze stopą, wybranych szczegółów konstrukcyjno-montażowych
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać rysunki komina w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_U02Student umie dokonać klasyfikacji prostych i zlożonych stalowych obiektów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem stalowych konstrukcji powlokowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
Treści programoweT-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje stalowych konstrukcji powłokowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_U031) Student potraf dobierać właściwe rozwiązania konstrukcyjno-materialowe niedopuszczające do nieciągliwych form zniszczenia elementów konstrukcji stalowych; 2) Student umie zaprojektować komin stalowy oraz zinterpretować podstawowe zasady projektowania innych stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)i
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z formami i istotą nieciągliwych form zniszczenia konstrukcji stalowych oraz metodami przeciwdziałania ww. zjawiskom (metody analityczne oraz zalecenia konstrukcyjno-materiałowe)
C-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
C-3Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
T-P-2Rysunki: złożeniowy, warsztatowy segmentu ze stopą, wybranych szczegółów konstrukcyjno-montażowych
T-W-1Nieciągliwe formy zniszczenia konstrukcji stalowych
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena formująca: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,01) Student potrafi naszkicować poprawne rozwiązanie konstrukcyjne wybranego elementu stalowego nieobarczone wyraźnym ryzykiem zniszczenia nieciągliwego; 2) Student wykonał projekt stalowego komina spalinowego i umie wyjaśnić podstwowe procedury zastosowane w procesie projektowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_K01Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
C-3Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej stalowych konstrukcji powłokowych (z blach)
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_K02Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami koncepcyjnego kształtowania oraz metodami obliczeń stalowych ustrojów powłokowych (konstrukcji z blach)
C-4Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi wpływu na środowisko projektowanej budowli stalowej typu komin, zbiornik, rurociąg
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonana praca zawiera elementy związane z szeroko rozumianą ochroną środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_K03Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-6Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym
Treści programoweT-P-1Projekt jednopowlokowego stalowego komina dymowego: obliczenia statyczno-wytrzykmałościowe trzonu oraz głównych węzłów konstrukcyjnych-montażowych
T-W-1Nieciągliwe formy zniszczenia konstrukcji stalowych
T-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukać oraz przestudiować podstawowe informacje dotyczące wykonywanego zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_K04Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej
Treści programoweT-W-2Stalowe konstrukcje powlokowe: kominy, zbiorniki, rurociagi - podstawowe zasady obliczania i konstruowania. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa)
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe kryteria etyki zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0