Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe wspomaganie zarządzania | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Wydziałowa Pracownia Informatyczna | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość obsługi komputera. |
W-2 | Podstawowa znajomość filozofii pracy w arkuszu kalkulacyjnym. |
W-3 | Znajomość zagadnień związanych z technologią robót budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotować studenta do samodzielnego tworzenia zestawień księgowych. |
C-2 | Analiza numeryczna zagadnień ekonomicznych |
C-3 | Przygotowanie do samodzielnego tworzenia harmonogramów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie wykorzystawane do zestawień ekonomicznych i inżynierskich. | 1 |
T-L-2 | Arkusz kalkulacyjny - zarządzanie bazami danych | 1 |
T-L-3 | Arkusz kalkulacyjny - wykonywanie raportów za pomocą tabeli przestawnych | 1 |
T-L-4 | Arkusz kalkulacyjny - funkcje tekstowe i funkcje baz danych | 1 |
T-L-5 | Arkusz kalkulacyjny - opracowanie i przedstawianie wyników badań. | 2 |
T-L-6 | Zasady typografii tekstu | 1 |
T-L-7 | Zasady tworzenia prezentacji | 2 |
T-L-8 | MathCad - zagadnienia programowania liniowego. Maksymalizacja celu przy minimalizycji nakładu. | 1 |
T-L-9 | Ms Project-wprowadzenia informacji o zadaniu. Dodawanie punktów kontrolnych. Porządkowanie zadań według grup. | 1 |
T-L-10 | MS Project - ustalanie zależności pomiędzy zadaniami. | 2 |
T-L-11 | MS Project - przyporządkowanie źródeł osobowych do zadań. | 1 |
T-L-12 | MS Project - przypisanie źródeł materialnych (maszyny, urządzenia, materiały) do zadań. | 1 |
T-L-13 | MS Project - tworzenie wstępnej kalkulacji z wykorzystania z zasobów osobowych i bezosobowych. | 1 |
T-L-14 | MS Project - Zarządzanie krytyczną ścieżką. | 1 |
T-L-15 | MS Project zapisanie projektu jako bazowego i zarządzanie zadaniami (czasem trwania, wykorzystaniem materiałów) w trakcie trwania projektu. | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie projektu w arkuszu kalkulacyjnym. | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie szablonu edytorskiego do pracy dyplomowej. Zarządzanie nagłówkami, spisem treści, literaturą podaną w bazie danych. | 10 |
A-L-5 | Zrobienie harmononogramu robót budowlanych parterowego domu jednorodzinnego o powierzchni 100 m2. | 21 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Nauka poprzez rozwiązywanie konkretnych zagadnień związanych z zarządzaniem w budownictwie. Obsługa baz danych na przykładzie kosztorysów budowlanych. Generowanie raportów, pozwalających dokonać analizy decyzyjnej, zindentyfikować zużycie materiałów, zarządzać zasobami ludzkimi. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena zadania podsumowującego, dotyczącego przedstawianych zagadnień. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_W01 Posługuje się zagadnieniami optymalizacji, wspomagającymi proces decyzyjny. | B_2A_W07 | T2A_W09, T2A_W11 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_U01 Potrafi ocenić pod względem wiarygodności informacje z zasobów Internetowych. Umie je wykorzystać zgodnie z prawami autorskimi. | B_2A_U07 | T2A_U07 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15 | M-1 | S-1, S-2 |
B_2A_null_U02 Potrafi poprawnie zaprojektować harmonogram robót budowlanych, zna narzędzia używane do śledzenia i korygowania harmonogramów. | B_2A_U23 | T2A_U14 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_W01 Posługuje się zagadnieniami optymalizacji, wspomagającymi proces decyzyjny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odtworzyć wszystkie przedstawiane zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | Student wykazuje samodzielność. Poprawnie wykona zadanie podsumowujące na wyższą ocenę | |
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_U01 Potrafi ocenić pod względem wiarygodności informacje z zasobów Internetowych. Umie je wykorzystać zgodnie z prawami autorskimi. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odtworzyć wszystkie zadania i problemy przedstawiane na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_U02 Potrafi poprawnie zaprojektować harmonogram robót budowlanych, zna narzędzia używane do śledzenia i korygowania harmonogramów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odtworzyć wszystkie zadania i problemy przedstawiane na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John Walkenbach, Excel 2010 PL. Biblia, Helion, 2011, 9788324628629 / 978-83-246-2862-9
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2007 i MS Project Server 2007. Efektywne zarządzanie projektami, Helion, 2008, 8324612122 / 83-246-1212-2