Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie miastami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie miastami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Pęski <peski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Wojciech Pęski <peski@zut.edu.pl>, Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 1,50,33zaliczenie
wykładyW2 30 1,00,34egzamin
projektyP2 30 1,50,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczona urbanistyka sem. 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu.10
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.10
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.10
30
projekty
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe8
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna12
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna10
30
wykłady
T-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście2
T-W-2Studium wykonalności2
T-W-3Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych2
T-W-4Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej2
T-W-5Partnerstwo publiczno-prywatne2
T-W-6Biznesplany - opracowanie2
T-W-7Decydowanie oraz organizacje2
T-W-8Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast2
T-W-9Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy.2
T-W-10Zarządzanie a zasoby ludzkie w urzędzie miasta i w firmie2
T-W-11Finansowanie rozwoju miasta2
T-W-12Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu2
T-W-13Zarządzanie infrastrukturą techniczną2
T-W-14Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa2
T-W-15Nowa rola władz lokalnych i systemy informatyczne2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie strony internetowej indywidualnej i grupowej.1
A-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.10
A-L-4Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.5
46
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie indywidualnie prezentacji prezydenckie. Wybór zespołów tworzących kilkuosobowe firmy developerskie. Podział funkcji dla poszczególnych człłonkówfirm. Opracowanie profilu działaności, nazwy i loga firmy.5
A-P-3Ustalenie celów i zadań firm. Przygotowanie długookresowej prognozy finansowej. Zaplanowanie kolejności przedsięwzięć. Opracowanie koncepcji urbanistycznej wybranych obszarów. Opracowanie zasad partnerstwa publiczno-prywatnego. Opracowanie raportu do Rankingu I i prezentacji publicznej.10
A-P-4Opracowanie krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata, w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowanie raportu do Rankingu II i prezentacji publicznej.1
46
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu1
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-X/2_W02
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W02T2A_W02, T2A_W04, T2A_W10InzA2_W03C-1T-L-3, T-L-2M-1S-2, S-1
A_2A_B-X/2_W03
zna techniczne uwarunkowania projektowania i planowania
A_2A_W03T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07InzA2_W02C-1T-L-2, T-P-3, T-W-14, T-P-2, T-W-13, T-W-12M-1S-1, S-2
A_2A_B-X/2_W05
zna teorię, elementy i zasady kompozycji architekto-nicznej i urbanistycznej
A_2A_W05T2A_W04InzA2_W03C-1T-L-2, T-W-3, T-P-3, T-L-3M-1S-2, S-1
A_2A_B-X/2_W06
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
A_2A_W06T2A_W04InzA2_W03C-1T-P-2, T-P-3, T-W-12, T-L-3, T-L-2M-1S-1, S-2
A_2A_B-X/2_W07
posiada szeroki obraz ewolucji urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
A_2A_W07T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W03C-1T-W-1, T-W-8, T-W-12, T-W-14M-1S-2, S-1
A_2A_B-X/2_W11
wykonywania zadań projektowych zna przebieg procesu inwestycyjnego dla obiektów o różnej skali i stopniu złożoności (od wytycznych przedprojektowych po odbiór techniczny)
A_2A_W11T2A_W04, T2A_W09InzA2_W04C-1T-W-6, T-W-9, T-W-11, T-L-3, T-P-3, T-L-2, T-P-2M-1S-1, S-2
A_2A_B-X/2_W12
wie jak działa wielobranżowy zespół projektowy i jak przebiega współpraca międzybranżowa
A_2A_W12T2A_W09, T2A_W11C-1T-W-7, T-P-2, T-P-3, T-L-2, T-W-5, T-L-3, T-W-9M-1S-1, S-2
A_2A_B-X/2_W13
wie jak funkcjonuje mały podmiot gospodarczy
A_2A_W13T2A_W09, T2A_W11InzA2_W04C-1T-P-3, T-W-6, T-L-3, T-W-4, T-L-2, T-P-2, T-W-10M-1S-1, S-2
A_2A_B-X/2_W19
zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu urbanistyki
A_2A_W19T2A_W04, T2A_W08InzA2_W03C-1T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-L-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-X/2_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U18C-1T-P-2, T-L-2, T-P-1, T-L-1, T-L-3, T-P-3M-1S-2
A_2A_B-X/2_U04
projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzinami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
A_2A_U04T2A_U14, T2A_U19InzA2_U03, InzA2_U06C-1T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-P-2M-1S-2
A_2A_B-X/2_U08
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U08T2A_U18, T2A_U19C-1T-P-2, T-L-2, T-W-8, T-L-3, T-P-3M-1S-2
A_2A_B-X/2_U13
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U13T2A_U15, T2A_U17InzA2_U03C-1T-L-2, T-L-3, T-P-2, T-P-3M-1S-2
A_2A_B-X/2_U14
projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
A_2A_U14T2A_U10, T2A_U11InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05C-1T-L-2, T-P-2, T-P-3, T-L-3M-1S-2
A_2A_B-X/2_U15
rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
A_2A_U15T2A_U13, T2A_U15InzA2_U05C-1T-P-2, T-P-3, T-L-2, T-L-3M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-X/2_K02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04InzA2_K01C-1T-P-2, T-L-2M-1S-2
A_2A_B-X/2_K03
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
A_2A_K03T2A_K05InzA2_K01C-1T-L-2, T-P-2M-1S-2
A_2A_B-X/2_K05
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
A_2A_K05T2A_K03C-1T-P-2, T-L-2M-1S-2
A_2A_B-X/2_K08
popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
A_2A_K08T2A_K07InzA2_K01C-1T-P-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-X/2_W02
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
2,0
3,0Projekt urbanistyczny jest sporzadzony zgodnie z przepisami prawa budowlanego i własności
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W03
zna techniczne uwarunkowania projektowania i planowania
2,0
3,0Projekt urbanistyczny jest sporządzony zgdonie z warunkami technicznymi
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W05
zna teorię, elementy i zasady kompozycji architekto-nicznej i urbanistycznej
2,0
3,0Projekt urbanistyczny jest opracowany zgodnie z zasadami kompozycji urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W06
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Projekt urbanistyczny posiaada prawidłowo opracowane zagadnienia kompozycji i proporcji
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W07
posiada szeroki obraz ewolucji urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
2,0
3,0Zna przykłady ewolucji urbanistycznej europejskiej i światowe przykłady
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W11
wykonywania zadań projektowych zna przebieg procesu inwestycyjnego dla obiektów o różnej skali i stopniu złożoności (od wytycznych przedprojektowych po odbiór techniczny)
2,0
3,0Prawidłowo sporzadzony harmonogram realizacji przedsięwzięcia
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W12
wie jak działa wielobranżowy zespół projektowy i jak przebiega współpraca międzybranżowa
2,0
3,0Posiada wiedzę o współracy międzybranżowej i potrafi wspólnie z grupą opracować poszczególne elementy zagadnień związanych z wybranym przedsięwzięciem
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W13
wie jak funkcjonuje mały podmiot gospodarczy
2,0
3,0Prawidłowo opracowane elementy dotyczące działalności firmy
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_W19
zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu urbanistyki
2,0
3,0Zna ideę zrównoważonego rozwoju miast
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-X/2_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Wszystkie prezentacje i raporty są przygotowane w atrakcyjny sposób
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_U04
projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzinami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
2,0
3,0Projekt urbanistyczny lub plan zagospodarowania przestrzennego posiada elementy zwiazane miedzy innymi z finansami, ochroną środowiska, partnerstwem publiczno-prywatnym
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_U08
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0W projekcie przedstawia prawidłowe araanżacje przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_U13
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_U14
projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
2,0
3,0Projektuje i planuje z uwzglednieniem wieloaspektowych wytycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_U15
rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
2,0
3,0W projekcie rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, w zależności od potrzeb stosuje rozwiązania energooszczędne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-X/2_K02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_K03
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
2,0
3,0W opracowaniu projektowym pokazuje, że szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_K05
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Opracowuje wybrane przedsięwzięcie w zespole i jest gotowy do pracy w zespole złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-X/2_K08
popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
2,0
3,0W szczególności na stronie internetowej popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pęski W., Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miast, Arkady, Warszawa, 1999
  2. Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
  3. Czekiel-Świtalska E., Planowanie miejscowe a budżet miasta, The Local Planning and a City Budget, hogben, Szczecin, 2007, Przestrzeń i forma nr 6
  4. Mingus N., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2008
  5. Kupiec L, Biznesplan jako instrument zarządzania firmą, Wyższa Szkoła Finansów I Zarządzania, Białystok, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu.10
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.10
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.10
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe8
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna12
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście2
T-W-2Studium wykonalności2
T-W-3Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych2
T-W-4Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej2
T-W-5Partnerstwo publiczno-prywatne2
T-W-6Biznesplany - opracowanie2
T-W-7Decydowanie oraz organizacje2
T-W-8Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast2
T-W-9Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy.2
T-W-10Zarządzanie a zasoby ludzkie w urzędzie miasta i w firmie2
T-W-11Finansowanie rozwoju miasta2
T-W-12Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu2
T-W-13Zarządzanie infrastrukturą techniczną2
T-W-14Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa2
T-W-15Nowa rola władz lokalnych i systemy informatyczne2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie strony internetowej indywidualnej i grupowej.1
A-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.10
A-L-4Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.5
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie indywidualnie prezentacji prezydenckie. Wybór zespołów tworzących kilkuosobowe firmy developerskie. Podział funkcji dla poszczególnych człłonkówfirm. Opracowanie profilu działaności, nazwy i loga firmy.5
A-P-3Ustalenie celów i zadań firm. Przygotowanie długookresowej prognozy finansowej. Zaplanowanie kolejności przedsięwzięć. Opracowanie koncepcji urbanistycznej wybranych obszarów. Opracowanie zasad partnerstwa publiczno-prywatnego. Opracowanie raportu do Rankingu I i prezentacji publicznej.10
A-P-4Opracowanie krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata, w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowanie raportu do Rankingu II i prezentacji publicznej.1
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu1
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
S-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt urbanistyczny jest sporzadzony zgodnie z przepisami prawa budowlanego i własności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W03zna techniczne uwarunkowania projektowania i planowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W03zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-W-14Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-W-13Zarządzanie infrastrukturą techniczną
T-W-12Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt urbanistyczny jest sporządzony zgdonie z warunkami technicznymi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W05zna teorię, elementy i zasady kompozycji architekto-nicznej i urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-W-3Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
S-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt urbanistyczny jest opracowany zgodnie z zasadami kompozycji urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-W-12Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt urbanistyczny posiaada prawidłowo opracowane zagadnienia kompozycji i proporcji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W07posiada szeroki obraz ewolucji urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W07posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście
T-W-8Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast
T-W-12Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu
T-W-14Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
S-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna przykłady ewolucji urbanistycznej europejskiej i światowe przykłady
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W11wykonywania zadań projektowych zna przebieg procesu inwestycyjnego dla obiektów o różnej skali i stopniu złożoności (od wytycznych przedprojektowych po odbiór techniczny)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W11w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych zna przebieg procesu inwestycyjnego dla obiektów o różnej skali i stopniu złożoności (od wytycznych przedprojektowych po odbiór techniczny)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-W-6Biznesplany - opracowanie
T-W-9Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy.
T-W-11Finansowanie rozwoju miasta
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo sporzadzony harmonogram realizacji przedsięwzięcia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W12wie jak działa wielobranżowy zespół projektowy i jak przebiega współpraca międzybranżowa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W12wie jak działa wielobranżowy zespół projektowy i jak przebiega współpraca międzybranżowa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-W-7Decydowanie oraz organizacje
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-W-5Partnerstwo publiczno-prywatne
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-W-9Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę o współracy międzybranżowej i potrafi wspólnie z grupą opracować poszczególne elementy zagadnień związanych z wybranym przedsięwzięciem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W13wie jak funkcjonuje mały podmiot gospodarczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W13wie jak funkcjonuje mały podmiot gospodarczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-W-6Biznesplany - opracowanie
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-W-4Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-W-10Zarządzanie a zasoby ludzkie w urzędzie miasta i w firmie
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo opracowane elementy dotyczące działalności firmy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu urbanistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe
T-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście
T-W-3Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
S-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna ideę zrównoważonego rozwoju miast
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu.
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wszystkie prezentacje i raporty są przygotowane w atrakcyjny sposób
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzinami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-W-4Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej
T-W-6Biznesplany - opracowanie
T-W-9Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy.
T-W-5Partnerstwo publiczno-prywatne
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt urbanistyczny lub plan zagospodarowania przestrzennego posiada elementy zwiazane miedzy innymi z finansami, ochroną środowiska, partnerstwem publiczno-prywatnym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-W-8Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projekcie przedstawia prawidłowe araanżacje przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_U14projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U14projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projektuje i planuje z uwzglednieniem wieloaspektowych wytycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_U15rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U15rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-P-3Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-L-3Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projekcie rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, w zależności od potrzeb stosuje rozwiązania energooszczędne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_K03szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K03szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W opracowaniu projektowym pokazuje, że szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_K05jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K05jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
T-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowuje wybrane przedsięwzięcie w zespole i jest gotowy do pracy w zespole złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-X/2_K08popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K08popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE.
Treści programoweT-P-2Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W szczególności na stronie internetowej popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0