Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Język francuski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język francuski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE5
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów10
15
laboratoria
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.4
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire4
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna2
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz4
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich4
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie2
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt2
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie2
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.3
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_34_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
ZO_2A_W03R2A_W02C-1T-L-10, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-1, T-L-9M-1, M-2, M-3, M-6S-1, S-2, S-3, S-4
ZO_2A_34_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
ZO_2A_W03R2A_W02C-2T-L-7, T-L-8, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-9, T-L-2, T-L-5, T-L-10, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_34_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
ZO_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-1T-L-2, T-L-9, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-3, S-4
ZO_2A_34_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
ZO_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-2T-L-10, T-L-6, T-L-9, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-1, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-1, S-3, S-4
ZO_2A_34_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
ZO_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-3T-L-8, T-L-3, T-L-10, T-L-1, T-L-5, T-L-9, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-4, T-L-2, T-L-1M-1, M-6S-1, S-4
ZO_2A_34_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
ZO_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-4T-L-1, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-4, T-L-10, T-L-3, T-L-6, T-L-5, T-L-7, T-L-9, T-L-2M-2, M-6, M-7S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_34_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
ZO_2A_K01R2A_K01, R2A_K02InzA2_K02C-1, C-2, C-3T-L-8, T-L-2, T-L-7, T-L-9, T-L-10, T-L-5, T-L-1, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-2, M-5S-3
ZO_2A_34_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
ZO_2A_K02R2A_K01, R2A_K07InzA2_K02C-3, C-4T-L-1, T-L-8, T-L-3, T-L-2, T-L-9, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-10M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_34_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
ZO_2A_34_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_34_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne.
ZO_2A_34_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
ZO_2A_34_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
ZO_2A_34_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_34_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
ZO_2A_34_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. XYZ, Materiały uczelniane z informatora dla studentów np.: Specjalność : Hodowla zwierząt gospodarskich. Specjalizacja : Agroturystyka. Specjalność : Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych. Specjalność : Ekologia i profilaktyka zwierząt.zwierzęcej, 2011
  2. XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_maladies_animales_%C3%A0_d%C3%A9claration_obligatoire_en_France http://ethique.ipbs.fr/zoonosesom.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Grippe_aviaire, 2011
  3. XYZ, http://www.h3d-insecticides.com/1182-protection-et-hygiene-des-animaux, 2011
  4. XYZ, http://volaillepoultry.pagesperso-orange.fr/conseils.html, 2011
  5. XYZ, http://www.route124.fr/Eleveurs-bio-de-chevres-et-brebis, 2011
  6. XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_alternatif http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_rural, 2011
  7. XYZ, http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais/pelleterie/59095 http://www.association-tours-de-crocq.fr/la-pelleterie, 2011
  8. XYZ, http://www.biostymulatory.pl/, 2011
  9. XYZ, http://perspective.usherbrooke.ca/bilan/stats/0/2000/fr/5/carte/RS.WOO.PROD.PP.MT/x.html, 2011
  10. XYZ, http://copainsdavant.linternaute.com/groupe, 2011
  11. XYZ, http://www.protection-des-animaux.org/ http://refuges.animaux.ws/tag-refuge-animaux, 2011
  12. XYZ, http://philo-lettres.pagesperso-orange.fr/la_fontaine1.htm, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE5
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów10
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.4
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire4
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna2
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz4
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich4
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie2
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt2
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie2
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.3
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W03wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego w języku obcym, obowiązujęcego w zootechnice
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W03wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego w języku obcym, obowiązujęcego w zootechnice
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K01Pracuje samodzielnie i w zespole, potrafi przejąć rolę lidera
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_34_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-L-1Zwierzęta w bajkach francuskiego poety LAFONTAINE
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-2Gramatyka w trakcie kolejnych lektoratów
T-L-1Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-10Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.