Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Testowanie i standardy oprogramowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Testowanie i standardy oprogramowania
Specjalność Systemy informatyczne w biologii
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Poliwoda <Maciej.Poliwoda@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy z zabresu struktur danych
W-2Podstawy programowania
W-3Podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do krytycznej analizy dokumentacji oprogramowania
C-2Przygotowanie do podjęcia podstawowych czynności przy testowaniu
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
C-4Przygotowanie do tworzenia i analizy raportów z wykonanych zadań testowych.
C-5Przygotowanie do pracy z narzędziami wspomagającymi testowanie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1testowanie specyfikacji2
T-L-2planowanie testów3
T-L-3układanie zadań testowych3
T-L-4prowadzenie przeglądu kodu3
T-L-5Raportowanie błędów2
T-L-6praca z narzędziami do testowania2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie1
T-W-2Pojęcia i definicje: testowanie, błąd, precyzja i trafność, jakość i niezawodność2
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności2
T-W-4Przegląd specyfikacji3
T-W-5Testowanie danych, testowanie zmian stanów, testowanie jednostek, testowanie podsystemów, testowanie systemu, pokrycie danych i pokrycie kodu, testowanie konfiguracji, testowanie kompatybilności4
T-W-6Harmonogram testów, opis zadania testowego, raporty wyników testów, pomiar sukcesu2
T-W-7narzędzia do testowania, testowanie automatyczne i regresywne1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca w domu -> przygotowanie do zajęć -> sprawozdania15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O1.3_W01
Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
BI_1A_W09, BI_1A_W10P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-2
BI_1A_BII-S-O1.3_W02
Potrafi krytyczne analizować dokumentację oprogramowania
BI_1A_W10P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1, C-3T-W-4, T-L-1, T-W-5M-2, M-1S-1
BI_1A_BII-S-O1.3_W03
Potrafi samodzielnie wykonać zadania testowe i przedstawia ich wyniki
BI_1A_W09, BI_1A_W10P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-4, C-3T-L-4, T-W-3, T-L-5M-2S-1
BI_1A_BII-S-O1.3_W04
Potrafi zarządzać zadaniami testowymi
BI_1A_W15P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-3, C-2, C-4T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-W-6M-2, M-1S-1
BI_1A_BII-S-O1.3_W05
Umie wykorzystać narzędzia wspomagające testowanie
BI_1A_W16P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03C-5T-L-2, T-L-6, T-W-7M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O1.3_U01
Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
BI_1A_U10P1A_U03, P1A_U11, P1A_U12, T1A_U01, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U15, T1A_U16

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O1.3_K01
ma kompetencje do pracy indywidualnej i zespołowej
BI_1A_K04P1A_K02, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02
BI_1A_BII-S-O1.3_K02
Potrafi przestrzegać obowiązujące standardy
BI_1A_K01P1A_K03, P1A_K04, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O1.3_W01
Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna podstawowe definicje
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostadeczną + potrafi przeprowadzić testy statyczne i dynamiczne
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostadeczny plus + potrafi zweryfikować poprawność zastosowanych klas równoważności
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi zdefiniować klasy równoważności
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić kompletnośc testów
BI_1A_BII-S-O1.3_W02
Potrafi krytyczne analizować dokumentację oprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
BI_1A_BII-S-O1.3_W03
Potrafi samodzielnie wykonać zadania testowe i przedstawia ich wyniki
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
BI_1A_BII-S-O1.3_W04
Potrafi zarządzać zadaniami testowymi
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko
BI_1A_BII-S-O1.3_W05
Umie wykorzystać narzędzia wspomagające testowanie
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna narzędzia wspomagające testowanie Potrafi posługiwać się narzędziami wspomagającymi testowanie
3,5spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi tworzyć proste zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi
4,0spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć złorzone zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
4,5spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi planować testy z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
5,0spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić ryzyko przy testowaniu z wykorzystaniem narzędzi wspomagających

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O1.3_U01
Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O1.3_K01
ma kompetencje do pracy indywidualnej i zespołowej
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
BI_1A_BII-S-O1.3_K02
Potrafi przestrzegać obowiązujące standardy
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko

Literatura podstawowa

  1. Patton R., Testowanie oprogramowania, MIKOM, Warszawa, 2002
  2. Yourdon E., Współczesna analiza strukturalna, WNT, Warszawa, 1996
  3. Jaszkiewicz A., Inżynieria oprogramowania, Helion, Gliwice, 1997
  4. Mucek J., Podstawy projektowania systemów informatycznych, PWN, Warszawa, 1991

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1testowanie specyfikacji2
T-L-2planowanie testów3
T-L-3układanie zadań testowych3
T-L-4prowadzenie przeglądu kodu3
T-L-5Raportowanie błędów2
T-L-6praca z narzędziami do testowania2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie1
T-W-2Pojęcia i definicje: testowanie, błąd, precyzja i trafność, jakość i niezawodność2
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności2
T-W-4Przegląd specyfikacji3
T-W-5Testowanie danych, testowanie zmian stanów, testowanie jednostek, testowanie podsystemów, testowanie systemu, pokrycie danych i pokrycie kodu, testowanie konfiguracji, testowanie kompatybilności4
T-W-6Harmonogram testów, opis zadania testowego, raporty wyników testów, pomiar sukcesu2
T-W-7narzędzia do testowania, testowanie automatyczne i regresywne1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca w domu -> przygotowanie do zajęć -> sprawozdania15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_W01Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W09zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji
BI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do podjęcia podstawowych czynności przy testowaniu
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
Treści programoweT-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności
T-W-1Wprowadzenie
T-W-2Pojęcia i definicje: testowanie, błąd, precyzja i trafność, jakość i niezawodność
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna podstawowe definicje
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostadeczną + potrafi przeprowadzić testy statyczne i dynamiczne
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostadeczny plus + potrafi zweryfikować poprawność zastosowanych klas równoważności
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi zdefiniować klasy równoważności
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_W02Potrafi krytyczne analizować dokumentację oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do krytycznej analizy dokumentacji oprogramowania
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
Treści programoweT-W-4Przegląd specyfikacji
T-L-1testowanie specyfikacji
T-W-5Testowanie danych, testowanie zmian stanów, testowanie jednostek, testowanie podsystemów, testowanie systemu, pokrycie danych i pokrycie kodu, testowanie konfiguracji, testowanie kompatybilności
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
M-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_W03Potrafi samodzielnie wykonać zadania testowe i przedstawia ich wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W09zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji
BI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do tworzenia i analizy raportów z wykonanych zadań testowych.
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
Treści programoweT-L-4prowadzenie przeglądu kodu
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności
T-L-5Raportowanie błędów
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_W04Potrafi zarządzać zadaniami testowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W15zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem w tym również przy użyciu Internetu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
C-2Przygotowanie do podjęcia podstawowych czynności przy testowaniu
C-4Przygotowanie do tworzenia i analizy raportów z wykonanych zadań testowych.
Treści programoweT-L-2planowanie testów
T-L-4prowadzenie przeglądu kodu
T-L-3układanie zadań testowych
T-W-6Harmonogram testów, opis zadania testowego, raporty wyników testów, pomiar sukcesu
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
M-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_W05Umie wykorzystać narzędzia wspomagające testowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W16zna wybrane metody i techniki dotyczące podstaw komputerowego wspomagania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Przygotowanie do pracy z narzędziami wspomagającymi testowanie
Treści programoweT-L-2planowanie testów
T-L-6praca z narzędziami do testowania
T-W-7narzędzia do testowania, testowanie automatyczne i regresywne
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna narzędzia wspomagające testowanie Potrafi posługiwać się narzędziami wspomagającymi testowanie
3,5spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi tworzyć proste zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi
4,0spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć złorzone zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
4,5spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi planować testy z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
5,0spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić ryzyko przy testowaniu z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_U01Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U10rozróżnia modele cyklu życia oprogramowania, ocenia poprawność wyników programowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U11uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_K01ma kompetencje do pracy indywidualnej i zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K04jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej i zespołowej, wykazuje odpowiedzialność za pracę własną, wspólnie realizowane zadania oraz powierzany sprzęt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O1.3_K02Potrafi przestrzegać obowiązujące standardy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K01świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej oraz szanuje różnorodność poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko