Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
specjalność: Systemy informatyczne w biologii

Sylabus przedmiotu Technologie programowania systemów internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie programowania systemów internetowych
Specjalność Systemy informatyczne w biologii
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Radziewicz <Marcin.Radziewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność programownia strukturalnego
W-2Znajomość języka obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego2
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails3
T-L-3Java JSP - ćwiczenia3
T-L-4Java JSF - ćwiczenia2
T-L-5Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript2
T-L-6Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych2
T-L-7Ajax - ćwiczenia1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych2
T-W-2Środowisko Ruby on Rails2
T-W-3Programowanie Serveletów2
T-W-4Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces3
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych2
T-W-6Współpraca z bazami danych2
T-W-7AJAX1
T-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie materiałów wykładowych15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.2_W01
Student zna podstwowe technologię wytwarzania systemów internetowych
BI_1A_W09, BI_1A_W10, BI_1A_W11, BI_1A_W12P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-2
BI_1A_BII-S-O2.2_W02
Student zna i potrafi opisać typowe architektury systemów internetowych
BI_1A_W10, BI_1A_W11P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-7M-1S-2
BI_1A_BII-S-O2.2_W03
Student zna i potrafi opisać technologie interakcji systemów internetowych i baz danych
BI_1A_W09, BI_1A_W10, BI_1A_W12P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-8, T-W-6, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.2_U01
Student potrafi wykonać prostą aplikację internetową w wybranych technologiach
BI_1A_U09, BI_1A_U10P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U11, P1A_U12, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-2S-1
BI_1A_BII-S-O2.2_U02
Student potrafi zaprojektować aplikację internetową oraz wybrać właściwą technologię jej realizacji
BI_1A_U09, BI_1A_U11P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U05, P1A_U09, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-L-3, T-W-7, T-L-7, T-W-8, T-L-2, T-L-6, T-W-3, T-L-1, T-L-5, T-L-4M-2S-1
BI_1A_BII-S-O2.2_U03
Student potrafi zaprojektować i zrealizować system internetowy korzystający z bazy danych
BI_1A_U09, BI_1A_U10, BI_1A_U17P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U07, P1A_U11, P1A_U12, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-6, T-W-5, T-L-4, T-L-6, T-L-3, T-W-1, T-L-7, T-L-1, T-W-2, T-W-4, T-L-2, T-W-7, T-W-3, T-L-5, T-W-8M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.2_K01
Student jest świadomy konieczności rozwijania się zawodowego i osobistego w interesujących go dziedzinach
BI_1A_K01, BI_1A_K03P1A_K01, P1A_K02, P1A_K03, P1A_K04, P1A_K05, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-L-7, T-L-2, T-W-3, T-W-6, T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
BI_1A_BII-S-O2.2_K02
Student jest świadomy konieczności dzielenia się więdzą z innymi oraz sprawnej wspólpracy w grupie dla osiągnięcia zamierzonego celu
BI_1A_K01, BI_1A_K04, BI_1A_K07P1A_K02, P1A_K03, P1A_K04, P1A_K06, P1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.2_W01
Student zna podstwowe technologię wytwarzania systemów internetowych
2,0
3,0Potrafi wymienic główne technologie internetowe oraz omówic ich najwazniejsze cechy
3,5
4,0
4,5
5,0
BI_1A_BII-S-O2.2_W02
Student zna i potrafi opisać typowe architektury systemów internetowych
2,0
3,0Potrafi opisac architekture aplikacji internetowych
3,5
4,0
4,5
5,0
BI_1A_BII-S-O2.2_W03
Student zna i potrafi opisać technologie interakcji systemów internetowych i baz danych
2,0
3,0zna powiazania technologii internetowych z omawianymi technologiami baz danych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.2_U01
Student potrafi wykonać prostą aplikację internetową w wybranych technologiach
2,0
3,0Potrafi zaimplementowac prosta aplikacje internetowa z uzyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii.
3,5
4,0
4,5
5,0
BI_1A_BII-S-O2.2_U02
Student potrafi zaprojektować aplikację internetową oraz wybrać właściwą technologię jej realizacji
2,0
3,0potrafi zaprojektować aplikację internetową oraz wybrać właściwą technologię jej realizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
BI_1A_BII-S-O2.2_U03
Student potrafi zaprojektować i zrealizować system internetowy korzystający z bazy danych
2,0
3,0Potrafi zaimplementowac prosta aplikacje internetowa z uzyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii i bazy danych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.2_K01
Student jest świadomy konieczności rozwijania się zawodowego i osobistego w interesujących go dziedzinach
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności rozwijania się zawodowego i osobistego w interesujących go dziedzinach
3,5
4,0
4,5
5,0
BI_1A_BII-S-O2.2_K02
Student jest świadomy konieczności dzielenia się więdzą z innymi oraz sprawnej wspólpracy w grupie dla osiągnięcia zamierzonego celu
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności dzielenia się więdzą z innymi oraz sprawnej wspólpracy w grupie dla osiągnięcia zamierzonego celu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. David Griffith, Head First Ruby on Rails. Edycja polska, Helion, 2010
  2. Bryan Basham, Kathy Sierra, Bert Bates, Head First Servlets and JSP: Passing the Sun Certified Web Component Developer Exam, O'Reilly Media, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Oracle, http://java.oracle.com, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego2
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails3
T-L-3Java JSP - ćwiczenia3
T-L-4Java JSF - ćwiczenia2
T-L-5Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript2
T-L-6Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych2
T-L-7Ajax - ćwiczenia1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych2
T-W-2Środowisko Ruby on Rails2
T-W-3Programowanie Serveletów2
T-W-4Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces3
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych2
T-W-6Współpraca z bazami danych2
T-W-7AJAX1
T-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie materiałów wykładowych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_W01Student zna podstwowe technologię wytwarzania systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W09zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji
BI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
BI_1A_W11ma wiedzę z zakresu architektury systemów komputerowych
BI_1A_W12ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-3Programowanie Serveletów
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-W-4Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-2Środowisko Ruby on Rails
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wymienic główne technologie internetowe oraz omówic ich najwazniejsze cechy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_W02Student zna i potrafi opisać typowe architektury systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
BI_1A_W11ma wiedzę z zakresu architektury systemów komputerowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
T-W-6Współpraca z bazami danych
T-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-W-7AJAX
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi opisac architekture aplikacji internetowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_W03Student zna i potrafi opisać technologie interakcji systemów internetowych i baz danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W09zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji
BI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
BI_1A_W12ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
T-W-6Współpraca z bazami danych
T-W-7AJAX
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna powiazania technologii internetowych z omawianymi technologiami baz danych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_U01Student potrafi wykonać prostą aplikację internetową w wybranych technologiach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U09stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych
BI_1A_U10rozróżnia modele cyklu życia oprogramowania, ocenia poprawność wyników programowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U11uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails
T-L-3Java JSP - ćwiczenia
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego
T-L-4Java JSF - ćwiczenia
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaimplementowac prosta aplikacje internetowa z uzyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_U02Student potrafi zaprojektować aplikację internetową oraz wybrać właściwą technologię jej realizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U09stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych
BI_1A_U11korzysta z różnego rodzaju systemów komputerowych, ocenia różnice między nimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U05stosuje podstawowe metody statystyczne oraz algorytmy i techniki informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-4Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-2Środowisko Ruby on Rails
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
T-W-6Współpraca z bazami danych
T-L-3Java JSP - ćwiczenia
T-W-7AJAX
T-L-7Ajax - ćwiczenia
T-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails
T-L-6Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych
T-W-3Programowanie Serveletów
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego
T-L-5Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript
T-L-4Java JSF - ćwiczenia
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi zaprojektować aplikację internetową oraz wybrać właściwą technologię jej realizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_U03Student potrafi zaprojektować i zrealizować system internetowy korzystający z bazy danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U09stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych
BI_1A_U10rozróżnia modele cyklu życia oprogramowania, ocenia poprawność wyników programowania
BI_1A_U17korzysta z podstawowych narzędzi informatycznych do analizy danych zgromadzonych w bazach danych, dobiera odpowiednie oprogramowanie do badania procesów biologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U07wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
P1A_U11uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-6Współpraca z bazami danych
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-L-4Java JSF - ćwiczenia
T-L-6Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych
T-L-3Java JSP - ćwiczenia
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
T-L-7Ajax - ćwiczenia
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego
T-W-2Środowisko Ruby on Rails
T-W-4Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails
T-W-7AJAX
T-W-3Programowanie Serveletów
T-L-5Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript
T-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaimplementowac prosta aplikacje internetowa z uzyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii i bazy danych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_K01Student jest świadomy konieczności rozwijania się zawodowego i osobistego w interesujących go dziedzinach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K01świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej oraz szanuje różnorodność poglądów i kultur
BI_1A_K03rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), pogłębiania własnej wiedzy w oparciu o naukowe źródła informacji oraz wykazuje chęć dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
T-W-2Środowisko Ruby on Rails
T-W-4Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-7AJAX
T-W-8Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
T-L-7Ajax - ćwiczenia
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails
T-W-3Programowanie Serveletów
T-W-6Współpraca z bazami danych
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego
T-L-3Java JSP - ćwiczenia
T-L-5Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript
T-L-4Java JSF - ćwiczenia
T-L-6Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych
T-W-5Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności rozwijania się zawodowego i osobistego w interesujących go dziedzinach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.2_K02Student jest świadomy konieczności dzielenia się więdzą z innymi oraz sprawnej wspólpracy w grupie dla osiągnięcia zamierzonego celu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K01świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej oraz szanuje różnorodność poglądów i kultur
BI_1A_K04jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej i zespołowej, wykazuje odpowiedzialność za pracę własną, wspólnie realizowane zadania oraz powierzany sprzęt
BI_1A_K07wykazuje pozytywne nastawienie oraz wrażliwość wobec otaczających go ludzi, przyrody ożywionej i nieożywionej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności dzielenia się więdzą z innymi oraz sprawnej wspólpracy w grupie dla osiągnięcia zamierzonego celu
3,5
4,0
4,5
5,0