Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S2)
specjalność: Przemysłowe pompy ciepła i urządzenia chłodnicze

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych, specjalnościowych i normalizacyjnych oraz komputerowego wspomagania projektowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2studiowanie materiałów źródłowych i opracowanie projektu10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda praktyczna: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_2A_D09_W01
student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego
CK_2A_W02, CK_2A_W04C-1T-P-1M-1S-1
CK_2A_D09_W02
student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia
CK_2A_W11C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_2A_D09_U01
student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
CK_2A_U02C-1T-P-1M-1S-1
CK_2A_D09_U02
student rozwiązuje typowy problem projektowy, przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu
CK_2A_U13C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_2A_D09_K01
student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób, wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
CK_2A_K02C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_2A_D09_W01
student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_2A_D09_W02
student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_2A_D09_U01
student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
2,0
3,0student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_2A_D09_U02
student rozwiązuje typowy problem projektowy, przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu
2,0
3,0student przedstawia poprawny w formie raport pisemny z wykonanej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_2A_D09_K01
student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób, wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
2,0
3,0student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura fachowa i normalizacyjna z dziedziny chłodnictwa i klimatyzacji, bezpośrednio związana z tematem zadania projektowego lub obliczeniowego

Literatura dodatkowa

  1. Renata Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2studiowanie materiałów źródłowych i opracowanie projektu10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_D09_W01student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_W02ma elementarną wiedzę z zakresu rozwiązań teleinformatycznych, niezbędną do korzystania z sieci teleinformatycznych, aplikacji sieciowych, narzędzi wspomagania komputerowego podczas rozwiązywania problemów technicznych i organizacyjnych występujących w chłodnictwie, klimatyzacji i pompach ciepła
CK_2A_W04ma pogłębioną wiedzę dotyczącą zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawienia podstawowych konstrukcji inżynierskich oraz specjalistycznych z chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_D09_W02student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_W11ma pogłębioną wiedzę dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów klimatyzacyjnych, wentylacyjnych, ciepłowniczych, chłodniczych i pomp ciepła oraz prowadzenia badań naukowych w obszarze zagadnień powiązanych z tymi systemami
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_D09_U01student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_U02potrafi pozyskiwać informację z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny; potrafi interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_D09_U02student rozwiązuje typowy problem projektowy, przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_U13potrafi zidentyfikować i scharakteryzować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym, związane z zagadnieniami techniki i technologii z zakresu chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przedstawia poprawny w formie raport pisemny z wykonanej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_D09_K01student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób, wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_K02rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła, jest świadomy potrzeby ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się, a także korzystania z możliwości zasięgania opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0