Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S2)
specjalność: Przemysłowe pompy ciepła i urządzenia chłodnicze
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych, specjalnościowych i normalizacyjnych oraz komputerowego wspomagania projektowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | studiowanie materiałów źródłowych i opracowanie projektu | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_D09_W01 student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego | CK_2A_W02, CK_2A_W04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
CK_2A_D09_W02 student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia | CK_2A_W11 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_D09_U01 student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania | CK_2A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
CK_2A_D09_U02 student rozwiązuje typowy problem projektowy, przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu | CK_2A_U13 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_D09_K01 student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób, wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | CK_2A_K02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_D09_W01 student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego | 2,0 | |
3,0 | student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_2A_D09_W02 student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia | 2,0 | |
3,0 | student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_D09_U01 student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_2A_D09_U02 student rozwiązuje typowy problem projektowy, przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu | 2,0 | |
3,0 | student przedstawia poprawny w formie raport pisemny z wykonanej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_D09_K01 student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób, wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura fachowa i normalizacyjna z dziedziny chłodnictwa i klimatyzacji, bezpośrednio związana z tematem zadania projektowego lub obliczeniowego
Literatura dodatkowa
- Renata Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010