Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S2)
specjalność: Przemysłowe pompy ciepła i urządzenia chłodnicze
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarki obiegu zamkniętego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarki obiegu zamkniętego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw materiałoznastwa |
W-2 | Znajomość podstaw z zakresu inżynierii środowiska |
W-3 | Umiejętność czytania rysunków technicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami gospodarki obiegu zamkniętego |
C-2 | Zapoznanie studentów ze źródłami powstawania odpadów w budownictwie i inzynierii mechanicznej i ich rodzajami |
C-3 | Zapoznanie studnetów ze znaczeniem i kierunkiem projektowania instalacji technicznych w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Gospodarka o obiegu zamkniętym w projektowaniu w obszarze chłodnictwa i klimatyzacji | 14 |
T-P-2 | Zaliczenie projektu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cykl życia budunki oraz jego systemów technicznych | 2 |
T-W-2 | Model gospdoarki obiegu zamkniętego | 2 |
T-W-3 | Podstawy prawne gospodarki obiegu zakmniętego (UE, legislacja krajowa) | 2 |
T-W-4 | Źródło i rodzaje odpadów | 3 |
T-W-5 | Proces selekcji różnych typów odpadów | 3 |
T-W-6 | Zasady gospodarki obiegu zamkniętego w projektowaniu budynków i ich instalacji | 2 |
T-W-7 | Wykorzystanie modelowania informacji o budynku (BIM) w gospodarce o obiegu zamkniętym | 2 |
T-W-8 | Projektowanie przemysłowe w przejściu na gospodarkę o obiegu zamkniętym | 3 |
T-W-9 | Zaliczenie wykładów | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja wydanego zadania projektowego | 8 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 20 |
A-W-2 | Studia literaturowe oraz utrwalanie materiału - praca własna | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy projektowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_C04-2_W01 Student/ka zna kierunki projektowania rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i koimatyzacji realizujące zasady gospodarki o obiegu zamkniętym | CK_2A_W03 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-9 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_C04-2_U01 Student/ka umie wdrożyć elementy projektowania cyrkularnego do rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji | CK_2A_U07 | — | — | C-3 | T-W-7, T-P-1, T-W-6, T-P-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_C04-2_K01 Student/ka rozumie konieczność i znaczenie wprowadzania zasad gospodarki o obiegu zamkniętym na zmniejszenie oddziaływania środowiskowego rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji | CK_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_C04-2_W01 Student/ka zna kierunki projektowania rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i koimatyzacji realizujące zasady gospodarki o obiegu zamkniętym | 2,0 | |
3,0 | Student/ka w podstawowym zakresie zna kierunki projektowania rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i koimatyzacji realizujące zasady gospodarki o obiegu zamkniętym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_C04-2_U01 Student/ka umie wdrożyć elementy projektowania cyrkularnego do rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | Student/ka umie w podstawowym zakresie zastosować elementy projektowania cyrkularnego do rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_C04-2_K01 Student/ka rozumie konieczność i znaczenie wprowadzania zasad gospodarki o obiegu zamkniętym na zmniejszenie oddziaływania środowiskowego rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | Student/ka rozumie w podstawowym zakresie konieczność i znaczenie wprowadzania zasad gospodarki o obiegu zamkniętym na zmniejszenie oddziaływania środowiskowego rozwiązań technicznych z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gethsemane Akhimien N, Latif E, Shan Hou S, Application of circular economy principles in buildings: A systematic review, Building Engineering, 2021, Vol. 35
- Mhatre P, Gedam V, Unnikrisnan S, Verma S, Circular economy in built environment – Literature review and theory development, Journal of Building Engineering, 2021, Vol. 35
- Charef R, Emmitt S, Uses of building information modelling for overcoming barriers to a circular economy, Journal of Cleaner Production, 2021, Vol. 285
- Kintscher L, Lawrenz S, Poschmann H, Life Cycle Oriented data-Driven Architecture for an Advanced Circular Economy, Procedia CIRO, 2021, Vol. 98