Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S2)
specjalność: Przemysłowe pompy ciepła i urządzenia chłodnicze
Sylabus przedmiotu Specjalne instalacje cieplne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Specjalne instalacje cieplne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wiedzy z termodynamiki technicznej, ogrzewnictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem wykładów jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy w zakresie działania i projektowania przemysłowych instalacji cieplnych. |
C-2 | Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania instalacji cieplnych. |
C-3 | Rozumienie zasad projektowania oraz umiejętność zaprojektowania instalacji cieplnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wybranej instalacji | 14 |
T-P-2 | Zaliczenie projektu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Źródła ciepła - wprowadzenie, dobór urządzeń, eksploatacja, emisja zanieczyszczeń. Czynniki grzewcze i media stosowane w przemyśle (roztwory glikolu, olej termalny, para wodna) - wprowadzenie, ogólne zasady projektowania. Wykorzystanie pary wodnej w przemyśle - ogólne zasady projektowania, dobór urządzeń. | 19 |
T-W-2 | Zaliczenie | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 8 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Samodzielne przygotowanie się do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metody praktyczne - metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_C04-1_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu instalacji cieplnych | CK_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_C04-1_U01 Student potrafi dobrać rodzaj systemu grzewczego odpowiedni do konkretnego zastosowania, potrafi wykonać obliczenia przepływu, dobory rurociagów i urządzeń dla konkretnego zastosowania, dla różnych mediów grzewczych. | CK_2A_U10 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_C04-1_K01 Student ma świadomość konieczności ciągłego zdobywania i poszerzania wiedzy w celu kompetentnego wykonywania zawodu inżyniera. | CK_2A_K02 | — | — | C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_C04-1_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu instalacji cieplnych | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu instalacji cieplnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_C04-1_U01 Student potrafi dobrać rodzaj systemu grzewczego odpowiedni do konkretnego zastosowania, potrafi wykonać obliczenia przepływu, dobory rurociagów i urządzeń dla konkretnego zastosowania, dla różnych mediów grzewczych. | 2,0 | |
3,0 | Poprawnie wykonał projekt instalacj cieplnej. Projekt zawiera drobne błędy i niedociągnięcia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_C04-1_K01 Student ma świadomość konieczności ciągłego zdobywania i poszerzania wiedzy w celu kompetentnego wykonywania zawodu inżyniera. | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów do mało pogłębionej refleksji na temat pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Poradnik GESTRA (Flowserve) dla systemów parowych, Gestra
- K. Mizielińska, J. Olszak, Gazowe i olejowe źródła ciepła małej mocy, OWPW, Warszawa
- K. Mizielińska, J. Olszak, Parowe źródła ciepła, WNT, Warszawa
Literatura dodatkowa
- Leciej – Pirczewska D., Dobór zaworów bezpieczeństwa dla wymienników ciepła, INSTAL, Nr 11 (378) Wydawnictwo - Ośrodek informacji "Technika instalacyjna w budownictwie", Warszawa, 2016