Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S2)
specjalność: Przemysłowe pompy ciepła i urządzenia chłodnicze

Sylabus przedmiotu Język niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Alicja Grzywacz <Alicja.Grzywacz@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Einführung: Allgemeine Begriffe und Grundlagen (4 Stunden) • Kursziele und Erwartungen klären • Einführung in die Fachsprache • Vokabular: Kühlung, Klimaanlage, Temperatur, Druck, Energieeffizienz, Kältemittel • Grundbegriffe der Kühltechnik (z. B. Wärmeübertragung, Verdampfung, Kondensation) • Arbeitsmaterialien und Fachliteratur kennenlernen4
T-LK-2Werkzeuge und Bauteile (4 Stunden) • Vokabular: Werkzeuge und technische Geräte • Schraubenschlüssel, Thermometer, Manometer, Kompressor, Ventile • Bauteile einer Klimaanlage/Kühlanlage: • Verdichter, Kondensator, Verdampfer, Expansionsventil • Fachbegriffe in technischen Zeichnungen und Arbeitsanweisungen • Praxisübung: Bauteile benennen und deren Funktion erklären4
T-LK-3Arbeitsprozesse und Wartung (5 Stunden) • Vokabular: Wartung, Inspektion, Reinigung, Reparatur • Sicherheitsvorschriften in der Kühltechnik • Gefahrstoffe und Arbeitsschutz • Fehlerdiagnose und Problemlösung • Praxisübung: Technische Störungen beschreiben und Maßnahmen vorschlagen5
T-LK-4Kältemittel und Umweltaspekte (5 Stunden) • Vokabular: Kältemittel (z. B. R134a, R410A, CO₂), umweltfreundliche Alternativen • Fachtexte lesen und verstehen: • Vorschriften zum Umgang mit Kältemitteln • EU-Richtlinien zur Klimaneutralität (z. B. F-Gase-Verordnung)5
T-LK-5Planung und Installation (4 Stunden) • Schritte der Installation einer Klimaanlage/Kühlanlage: • Planung, Vorbereitung, Montage, Inbetriebnahme • Vokabular: Installationsschritte, Rohrleitungen, elektrische Anschlüsse, Inbetriebnahme4
T-LK-6Kommunikation im Berufsalltag (5 Stunden) • Technische Beratung: „Welche Anlage passt zu Ihrem Bedarf?“ • Vokabular: Angebot, Bestellung, Garantie, Ersatzteile • Schriftliche Kommunikation: E-Mails schreiben • Angebotserstellung, Reklamationen bearbeiten5
T-LK-7Abschluss: Präsentation und Wiederholung (3 Stunden) • Wiederholung und Festigung des Fachwortschatzes • Abschlusspräsentation: Student*innen erklären ein technisches Problem oder Projekt • Feedback und Kursauswertung3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-4Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_2A_A02-2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-LK-7, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_2A_A02-2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
CK_2A_U01, CK_2A_U03C-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1
CK_2A_A02-2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
CK_2A_U01C-2M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_2A_A02-2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
C-2M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_2A_A02-2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student wykazuje znajomość materiału zdecydowanie poniżej założonych wymagań.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje ograniczoną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje przeciętną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału z zakresu struktur językowych i słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i bardzo dobrą znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i doskonałą znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_2A_A02-2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
CK_2A_A02-2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_2A_A02-2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.

Literatura podstawowa

  1. Weber, Gernot, „Kälte- und Klimasystemtechnik“, E-Book, ISBN 978-3-8007-3848-9
  2. Siegfried Blickle, Robert Flegel, Hans-Werner Grevenstein, Manfred Härterich, Burkhard Kiebusch, Ulrich Uhr, „ Fachkunde Sanitär-, Heizungs- und Klimatechnik“, Europa Lehrmittel Verlag, 2021
  3. Veith, Heinz; Schmidt, Dieter, „Grundkurs Kältetechnik”, 2022
  4. Fachzeitschrift „EUROHEAT&POWER”
  5. Wikipedia und andere Internetquellen

Literatura dodatkowa

  1. Online – Magazin, www.transport-online.de

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Einführung: Allgemeine Begriffe und Grundlagen (4 Stunden) • Kursziele und Erwartungen klären • Einführung in die Fachsprache • Vokabular: Kühlung, Klimaanlage, Temperatur, Druck, Energieeffizienz, Kältemittel • Grundbegriffe der Kühltechnik (z. B. Wärmeübertragung, Verdampfung, Kondensation) • Arbeitsmaterialien und Fachliteratur kennenlernen4
T-LK-2Werkzeuge und Bauteile (4 Stunden) • Vokabular: Werkzeuge und technische Geräte • Schraubenschlüssel, Thermometer, Manometer, Kompressor, Ventile • Bauteile einer Klimaanlage/Kühlanlage: • Verdichter, Kondensator, Verdampfer, Expansionsventil • Fachbegriffe in technischen Zeichnungen und Arbeitsanweisungen • Praxisübung: Bauteile benennen und deren Funktion erklären4
T-LK-3Arbeitsprozesse und Wartung (5 Stunden) • Vokabular: Wartung, Inspektion, Reinigung, Reparatur • Sicherheitsvorschriften in der Kühltechnik • Gefahrstoffe und Arbeitsschutz • Fehlerdiagnose und Problemlösung • Praxisübung: Technische Störungen beschreiben und Maßnahmen vorschlagen5
T-LK-4Kältemittel und Umweltaspekte (5 Stunden) • Vokabular: Kältemittel (z. B. R134a, R410A, CO₂), umweltfreundliche Alternativen • Fachtexte lesen und verstehen: • Vorschriften zum Umgang mit Kältemitteln • EU-Richtlinien zur Klimaneutralität (z. B. F-Gase-Verordnung)5
T-LK-5Planung und Installation (4 Stunden) • Schritte der Installation einer Klimaanlage/Kühlanlage: • Planung, Vorbereitung, Montage, Inbetriebnahme • Vokabular: Installationsschritte, Rohrleitungen, elektrische Anschlüsse, Inbetriebnahme4
T-LK-6Kommunikation im Berufsalltag (5 Stunden) • Technische Beratung: „Welche Anlage passt zu Ihrem Bedarf?“ • Vokabular: Angebot, Bestellung, Garantie, Ersatzteile • Schriftliche Kommunikation: E-Mails schreiben • Angebotserstellung, Reklamationen bearbeiten5
T-LK-7Abschluss: Präsentation und Wiederholung (3 Stunden) • Wiederholung und Festigung des Fachwortschatzes • Abschlusspräsentation: Student*innen erklären ein technisches Problem oder Projekt • Feedback und Kursauswertung3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_A02-2_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-7Abschluss: Präsentation und Wiederholung (3 Stunden) • Wiederholung und Festigung des Fachwortschatzes • Abschlusspräsentation: Student*innen erklären ein technisches Problem oder Projekt • Feedback und Kursauswertung
T-LK-2Werkzeuge und Bauteile (4 Stunden) • Vokabular: Werkzeuge und technische Geräte • Schraubenschlüssel, Thermometer, Manometer, Kompressor, Ventile • Bauteile einer Klimaanlage/Kühlanlage: • Verdichter, Kondensator, Verdampfer, Expansionsventil • Fachbegriffe in technischen Zeichnungen und Arbeitsanweisungen • Praxisübung: Bauteile benennen und deren Funktion erklären
T-LK-5Planung und Installation (4 Stunden) • Schritte der Installation einer Klimaanlage/Kühlanlage: • Planung, Vorbereitung, Montage, Inbetriebnahme • Vokabular: Installationsschritte, Rohrleitungen, elektrische Anschlüsse, Inbetriebnahme
T-LK-1Einführung: Allgemeine Begriffe und Grundlagen (4 Stunden) • Kursziele und Erwartungen klären • Einführung in die Fachsprache • Vokabular: Kühlung, Klimaanlage, Temperatur, Druck, Energieeffizienz, Kältemittel • Grundbegriffe der Kühltechnik (z. B. Wärmeübertragung, Verdampfung, Kondensation) • Arbeitsmaterialien und Fachliteratur kennenlernen
T-LK-3Arbeitsprozesse und Wartung (5 Stunden) • Vokabular: Wartung, Inspektion, Reinigung, Reparatur • Sicherheitsvorschriften in der Kühltechnik • Gefahrstoffe und Arbeitsschutz • Fehlerdiagnose und Problemlösung • Praxisübung: Technische Störungen beschreiben und Maßnahmen vorschlagen
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje znajomość materiału zdecydowanie poniżej założonych wymagań.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje ograniczoną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje przeciętną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału z zakresu struktur językowych i słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i bardzo dobrą znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i doskonałą znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_A02-2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_U01posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem publikacji naukowych w zakresie chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła; dokumentacji technicznej i technologicznej oraz podobnych dokumentów stosowanych w eksploatacji urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
CK_2A_U03potrafi komunikować się z osobami ze środowiska zawodowego, jak i poza niego, rozpowszechniać wiedzę, brać udział i prowadzić debatę, odbierać i tworzyć wypowiedzi i krótkie doniesienia naukowe, w tym formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innych języku obcym
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_A02-2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_2A_U01posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem publikacji naukowych w zakresie chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła; dokumentacji technicznej i technologicznej oraz podobnych dokumentów stosowanych w eksploatacji urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_2A_A02-2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.