Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Prawo w marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Prawo w marketingu
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 35 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu prawa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z pojęciami z zakresu prawa reklamy oraz podstawowymi regulacjami z tego zakresu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Źródła prawa reklamy2
T-A-2Pojęcie reklamy1
T-A-3Rodzaje reklamy2
T-A-4Reklama a informacja handlowa2
T-A-5Reklama a dobra osobiste3
T-A-6Spamming1
T-A-7Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji2
T-A-8Reklama nieuczciwa i zakazana2
T-A-9Reklama wprowadzająca w błąd2
T-A-10Reklama porównawcza2
T-A-11Reklama uciążliwa2
T-A-12Reklama nierzeczowa2
T-A-13Reklama ukryta2
T-A-14Nieuczciwe praktyki rynkowe w zakresie reklamy3
T-A-15Reklama wybranych towarów i usług (tytoń, napoje alkoholowe, produkty lecznicze)3
T-A-16Reklama a pojęcia pokrewne (product placement, sponsorowanie)4
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3warsztaty10
A-A-4przygotowanie projektu10
A-A-5przygotowanie prezentacji multimedialnej5
A-A-6zbieranie informacji do zadanej pracy7
A-A-7przygotowanie do zajęć5
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1analiza tekstów
M-2metoda projektów
M-3burza mózgów
M-4wykład z prezentacją multimedialną
M-5dyskusja
M-6analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanych projektów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pracy na zajęciach oraz testu jednokrotnego wyboru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/5.3_W01
wie w jakich podstawowych formach przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi oraz zna prawną regulacje w tym zakresie
Z_1P_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15, T-A-16M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3, S-4
Z_1P_M01/5.3_W02
ma wiedzę na temat etycznych podstaw funkcjonowania procesów gospodarczych oraz ochrony przed nieuczciwą reklamą
Z_1P_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15, T-A-16M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/5.3_U01
Student potrafi wymienić i omówić pojęcia oraz podstawowe akty prawne związane z działalnością marketingwą
Z_1P_U01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15, T-A-16M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/5.3_K01
Student jest gotów do przestrzegania prawa, a także do szanowania zasad etyki zawodowej i norm współżycia społecznego w zakresie reklamy
Z_1P_K01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15, T-A-16M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/5.3_W01
wie w jakich podstawowych formach przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi oraz zna prawną regulacje w tym zakresie
2,0
3,0W stopniu dostatecznym wie w jakich podstawowych formach przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi oraz zna prawną regulacje w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/5.3_W02
ma wiedzę na temat etycznych podstaw funkcjonowania procesów gospodarczych oraz ochrony przed nieuczciwą reklamą
2,0
3,0W stopniu dostatecznym ma wiedzę na temat etycznych podstaw funkcjonowania procesów gospodarczych oraz ochrony przed nieuczciwą reklamą
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/5.3_U01
Student potrafi wymienić i omówić pojęcia oraz podstawowe akty prawne związane z działalnością marketingwą
2,0
3,0W stopniu dostatecznym rozumie społeczne aspekty swojej działalności i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje i działania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/5.3_K01
Student jest gotów do przestrzegania prawa, a także do szanowania zasad etyki zawodowej i norm współżycia społecznego w zakresie reklamy
2,0
3,0W stopniu dostatecznym przestrzega prawa, szanuje zasady etyki zawodowej i normy współżycia społecznego w zakresie reklamy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kończak, J., Prawa w sponsoringu sportowym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019
  2. Palej, I., Prawo własności intelektualnej i ochrona danych osobowych w mediach społecznościowych w procesie wprowadzania nowej marki na rynek, 2022, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295258
  3. HasIńska, I., Nierzetelny marketing ekologiczny w kontekście warunków produkcji ekologicznej, Przegląd Prawa Rolnego, 2011, (2 (31)), str. 81-97, https://doi.org/10.14746/ppr.2022.31.2.5
  4. Grzybczyk, K., Ilustrowane prawo reklamy, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020, Wydanie 4
  5. Chuluunbaatar, E., Gantulga, U., & Bat-Ulzii, E., PRAWA CZŁOWIEKA A REKLAMA DRUKOWANA: BADANIE POZNAWCZE NA TEMAT WIEDZY O NARUSZANIU PRAW CZŁOWIEKA, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Zarządzanie, 2022, 23(1), str. 33-49, DOI: 10.5604/01.3001.0015.8608

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Źródła prawa reklamy2
T-A-2Pojęcie reklamy1
T-A-3Rodzaje reklamy2
T-A-4Reklama a informacja handlowa2
T-A-5Reklama a dobra osobiste3
T-A-6Spamming1
T-A-7Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji2
T-A-8Reklama nieuczciwa i zakazana2
T-A-9Reklama wprowadzająca w błąd2
T-A-10Reklama porównawcza2
T-A-11Reklama uciążliwa2
T-A-12Reklama nierzeczowa2
T-A-13Reklama ukryta2
T-A-14Nieuczciwe praktyki rynkowe w zakresie reklamy3
T-A-15Reklama wybranych towarów i usług (tytoń, napoje alkoholowe, produkty lecznicze)3
T-A-16Reklama a pojęcia pokrewne (product placement, sponsorowanie)4
35

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3warsztaty10
A-A-4przygotowanie projektu10
A-A-5przygotowanie prezentacji multimedialnej5
A-A-6zbieranie informacji do zadanej pracy7
A-A-7przygotowanie do zajęć5
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/5.3_W01wie w jakich podstawowych formach przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi oraz zna prawną regulacje w tym zakresie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z pojęciami z zakresu prawa reklamy oraz podstawowymi regulacjami z tego zakresu
Treści programoweT-A-1Źródła prawa reklamy
T-A-2Pojęcie reklamy
T-A-3Rodzaje reklamy
T-A-4Reklama a informacja handlowa
T-A-5Reklama a dobra osobiste
T-A-6Spamming
T-A-7Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
T-A-8Reklama nieuczciwa i zakazana
T-A-9Reklama wprowadzająca w błąd
T-A-10Reklama porównawcza
T-A-11Reklama uciążliwa
T-A-12Reklama nierzeczowa
T-A-13Reklama ukryta
T-A-14Nieuczciwe praktyki rynkowe w zakresie reklamy
T-A-15Reklama wybranych towarów i usług (tytoń, napoje alkoholowe, produkty lecznicze)
T-A-16Reklama a pojęcia pokrewne (product placement, sponsorowanie)
Metody nauczaniaM-1analiza tekstów
M-2metoda projektów
M-3burza mózgów
M-4wykład z prezentacją multimedialną
M-5dyskusja
M-6analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanych projektów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pracy na zajęciach oraz testu jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym wie w jakich podstawowych formach przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi oraz zna prawną regulacje w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/5.3_W02ma wiedzę na temat etycznych podstaw funkcjonowania procesów gospodarczych oraz ochrony przed nieuczciwą reklamą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z pojęciami z zakresu prawa reklamy oraz podstawowymi regulacjami z tego zakresu
Treści programoweT-A-1Źródła prawa reklamy
T-A-2Pojęcie reklamy
T-A-3Rodzaje reklamy
T-A-4Reklama a informacja handlowa
T-A-5Reklama a dobra osobiste
T-A-6Spamming
T-A-7Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
T-A-8Reklama nieuczciwa i zakazana
T-A-9Reklama wprowadzająca w błąd
T-A-10Reklama porównawcza
T-A-11Reklama uciążliwa
T-A-12Reklama nierzeczowa
T-A-13Reklama ukryta
T-A-14Nieuczciwe praktyki rynkowe w zakresie reklamy
T-A-15Reklama wybranych towarów i usług (tytoń, napoje alkoholowe, produkty lecznicze)
T-A-16Reklama a pojęcia pokrewne (product placement, sponsorowanie)
Metody nauczaniaM-1analiza tekstów
M-2metoda projektów
M-3burza mózgów
M-4wykład z prezentacją multimedialną
M-5dyskusja
M-6analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanych projektów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pracy na zajęciach oraz testu jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym ma wiedzę na temat etycznych podstaw funkcjonowania procesów gospodarczych oraz ochrony przed nieuczciwą reklamą
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/5.3_U01Student potrafi wymienić i omówić pojęcia oraz podstawowe akty prawne związane z działalnością marketingwą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z pojęciami z zakresu prawa reklamy oraz podstawowymi regulacjami z tego zakresu
Treści programoweT-A-1Źródła prawa reklamy
T-A-2Pojęcie reklamy
T-A-3Rodzaje reklamy
T-A-4Reklama a informacja handlowa
T-A-5Reklama a dobra osobiste
T-A-6Spamming
T-A-7Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
T-A-8Reklama nieuczciwa i zakazana
T-A-9Reklama wprowadzająca w błąd
T-A-10Reklama porównawcza
T-A-11Reklama uciążliwa
T-A-12Reklama nierzeczowa
T-A-13Reklama ukryta
T-A-14Nieuczciwe praktyki rynkowe w zakresie reklamy
T-A-15Reklama wybranych towarów i usług (tytoń, napoje alkoholowe, produkty lecznicze)
T-A-16Reklama a pojęcia pokrewne (product placement, sponsorowanie)
Metody nauczaniaM-1analiza tekstów
M-2metoda projektów
M-3burza mózgów
M-4wykład z prezentacją multimedialną
M-5dyskusja
M-6analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanych projektów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pracy na zajęciach oraz testu jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym rozumie społeczne aspekty swojej działalności i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje i działania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/5.3_K01Student jest gotów do przestrzegania prawa, a także do szanowania zasad etyki zawodowej i norm współżycia społecznego w zakresie reklamy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z pojęciami z zakresu prawa reklamy oraz podstawowymi regulacjami z tego zakresu
Treści programoweT-A-1Źródła prawa reklamy
T-A-2Pojęcie reklamy
T-A-3Rodzaje reklamy
T-A-4Reklama a informacja handlowa
T-A-5Reklama a dobra osobiste
T-A-6Spamming
T-A-7Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
T-A-8Reklama nieuczciwa i zakazana
T-A-9Reklama wprowadzająca w błąd
T-A-10Reklama porównawcza
T-A-11Reklama uciążliwa
T-A-12Reklama nierzeczowa
T-A-13Reklama ukryta
T-A-14Nieuczciwe praktyki rynkowe w zakresie reklamy
T-A-15Reklama wybranych towarów i usług (tytoń, napoje alkoholowe, produkty lecznicze)
T-A-16Reklama a pojęcia pokrewne (product placement, sponsorowanie)
Metody nauczaniaM-1analiza tekstów
M-2metoda projektów
M-3burza mózgów
M-4wykład z prezentacją multimedialną
M-5dyskusja
M-6analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanych projektów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pracy na zajęciach oraz testu jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym przestrzega prawa, szanuje zasady etyki zawodowej i normy współżycia społecznego w zakresie reklamy
3,5
4,0
4,5
5,0