Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Filozofia zrównoważonego rozwoju:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Filozofia zrównoważonego rozwoju
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Szymańska <Katarzyna_Szymanska@zut.edu.pl>, Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat celów zrównoważonego rozwoju (SDG), uświadomienie kluczowych czynników SDG oraz wzmocnienie idywidualnej i społecznej odpowiedzialności w zakresie ich realizacji.
C-2Celem przedmiotu jest kształcenie i wyposażenie studentów w wiedzę, umiejętności i sposób myślenia potrzebne do stawienia czoła złożonym globalnym wyzwaniom w zrównoważony sposób. Kultywować poczucie odpowiedzialności, promować krytyczne myślenie, zachęcać do innowacji i inspirować działania na rzecz osiągnięcia bardziej zrównoważonej i sprawiedliwej przyszłości dla wszystkich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Relacja człowiek-środowisko, etyka środowiska naturalnego, etapy rozwoju społeczeństw w kontekscie zrównoważonego rozwoju4
T-W-2Zrównoważony rozwój - definicje, czynniki, wyzwania, ryzyka - Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030 (UN SDG)4
T-W-3Raport Making Peace with Nature, Raporty IPCC, bariery planetarne i inne dokumenty środowiska naukowego względem denializmu klimatycznego2
T-W-4Koncepcja odpowiedzialności Hansa Jonasa, filozofia sprawiedliwości społecznej, sprawiedliwość klimatyczna, koncepcja odpowiedzialności za następne pokolenia4
T-W-5Problemy zrównoważonych energetyki, urbanistyki i transportu2
T-W-6Zrównoważona produkcja i konsumpcja, gospodarka o obiegu zamkniętym, bezpieczeństwo żywnościowe a polityki klimatyczne4
T-W-7Krytyka zrówoważonego rozwoju. Czy zrównoważony rozwój to utopia? Problem „greenwashingu” i etyka korporacyjna, alternatywne modele: degrowth (postwzrost), ekosocjalizm4
T-W-8Problemy zrównoważonej turystyki. Prezentacje projektów studentów z zakresu zrównoważonej turystyki.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3konsultacje2
A-W-4przygotowanie projektu8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4prezentacja multimedialna
M-5praca w grupach nad projektem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności podczas dyskusji, pracy w grupie i wykładów problemowych
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu i jego prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A16/4.3_W01
Student zna i rozumie definicje i kryteria zrównoważonego rozwoju.
GT_1A_W08, GT_1A_W02, GT_1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A16/4.3_U01
Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych mających wpływ na osiąganie celów zrównoważonego rozwoju.
GT_1A_U08, GT_1A_U02, GT_1A_U05, GT_1A_U07, GT_1A_U01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A16/4.3_K01
Student potrafi pracować w grupie i indywidualnie, ma kompetencje pozyskiwania aktualnej wiedzy do rozwiązywania problemów aktualnych i przyszłych. Aktywnie rozwija myślenie kreatywne, przyszłościowe (future thinking) oraz innowacyjne.
GT_1A_K02, GT_1A_K01, GT_1A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A16/4.3_W01
Student zna i rozumie definicje i kryteria zrównoważonego rozwoju.
2,0Nie zna podstawowych koncepcji zrównoważonego rozwoju.
3,0Zna podstawowe koncepcje zrównoważonego rozwoju.
3,5Zna i rozumie podstawowe koncepcje zrównoważonego rozwoju.
4,0Zna i rozumie koncepcje zrównoważonego rozwoju, cele i kryteria zrównoważonego rozwoju.
4,5Zna i rozumie koncepcje zrównoważonego rozwoju, cele i kryteria zrównoważonego rozwoju. Rozumie złożoność wyzwań stawianych przed gospodarką zrównoważoną.
5,0Zna i rozumie koncepcje zrównoważonego rozwoju, cele i kryteria zrównoważonego rozwoju. Rozumie złożoność wyzwań stawianych przed gospodarką zrównoważoną, rozważa prawdopobodobieństwo i konsekwencje realizcji poszczególnych celów SDG.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A16/4.3_U01
Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych mających wpływ na osiąganie celów zrównoważonego rozwoju.
2,0Nie rozumie problemów związanych z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
3,0Rozumie podstawowe problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
3,5Rozumie i potrafi analizować podstawowe problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
4,0Rozumie i potrafi analizować problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
4,5Rozumie i potrafi analizować problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju. Potrafi tworzyć alternatywne scenariusze wizji społeczeństwa przyszłości.
5,0Rozumie i potrafi analizować problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju. Potrafi tworzyć alternatywne scenariusze wizji społeczeństwa przyszłości i oceniać ryzyka i korzyści poszczególnych wizji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A16/4.3_K01
Student potrafi pracować w grupie i indywidualnie, ma kompetencje pozyskiwania aktualnej wiedzy do rozwiązywania problemów aktualnych i przyszłych. Aktywnie rozwija myślenie kreatywne, przyszłościowe (future thinking) oraz innowacyjne.
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, nie ma chęci do rozwoju kreatywnego i przyszłościowego myślenia.
3,0Student potrafi pracować w grupie, ma chęć do rozwijania kreatywnego i przyszłościowego myślenia.
3,5Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, ma chęć do rozwijania kreatywnego i przyszłościowego myślenia.
4,0Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, myśli kreatywnie oraz innowacyjnie, potrafi tworzyć alternatywne scenariusze przyszłości w zależności od realizacji SDG.
4,5Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, myśli kreatywnie oraz innowacyjnie, potrafi tworzyć alternatywne scenariusze przyszłości w zależności od realizacji SDG. Potrafi antycypować problemy, które stają na drodze realizacji SDG i aktywnie poszukiwać ich rozwiązań.
5,0Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, myśli kreatywnie oraz innowacyjnie, potrafi tworzyć alternatywne scenariusze przyszłości w zależności od realizacji SDG. Potrafi antycypować problemy, które stają na drodze realizacji SDG i aktywnie poszukiwać ich rozwiązań oraz oceniać ich potencjalne skutki.

Literatura podstawowa

  1. Adam Drosik, Dorota Heidrich, Ratajczak Magdalena, Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju. Podręcznik akademicki, BookEdit, 2023, audibook
  2. UNEP, Making Peace With Nature, 2020, https://www.unep.org/resources/making-peace-nature
  3. IPCC, Wybrane raporty IPCC, 2023, https://www.ipcc.ch/reports/

Literatura dodatkowa

  1. Sachs Jeffrey D. Cs 2015., Age of Sustainable Development, Columbia University Press, 2015
  2. Zając Tomasz, Nie-kapitalizm. Zrównoważony rozwój zamiast wzrostu?, E-bookowo, 2022

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Relacja człowiek-środowisko, etyka środowiska naturalnego, etapy rozwoju społeczeństw w kontekscie zrównoważonego rozwoju4
T-W-2Zrównoważony rozwój - definicje, czynniki, wyzwania, ryzyka - Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030 (UN SDG)4
T-W-3Raport Making Peace with Nature, Raporty IPCC, bariery planetarne i inne dokumenty środowiska naukowego względem denializmu klimatycznego2
T-W-4Koncepcja odpowiedzialności Hansa Jonasa, filozofia sprawiedliwości społecznej, sprawiedliwość klimatyczna, koncepcja odpowiedzialności za następne pokolenia4
T-W-5Problemy zrównoważonych energetyki, urbanistyki i transportu2
T-W-6Zrównoważona produkcja i konsumpcja, gospodarka o obiegu zamkniętym, bezpieczeństwo żywnościowe a polityki klimatyczne4
T-W-7Krytyka zrówoważonego rozwoju. Czy zrównoważony rozwój to utopia? Problem „greenwashingu” i etyka korporacyjna, alternatywne modele: degrowth (postwzrost), ekosocjalizm4
T-W-8Problemy zrównoważonej turystyki. Prezentacje projektów studentów z zakresu zrównoważonej turystyki.6
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3konsultacje2
A-W-4przygotowanie projektu8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A16/4.3_W01Student zna i rozumie definicje i kryteria zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat celów zrównoważonego rozwoju (SDG), uświadomienie kluczowych czynników SDG oraz wzmocnienie idywidualnej i społecznej odpowiedzialności w zakresie ich realizacji.
Treści programoweT-W-1Relacja człowiek-środowisko, etyka środowiska naturalnego, etapy rozwoju społeczeństw w kontekscie zrównoważonego rozwoju
T-W-2Zrównoważony rozwój - definicje, czynniki, wyzwania, ryzyka - Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030 (UN SDG)
T-W-3Raport Making Peace with Nature, Raporty IPCC, bariery planetarne i inne dokumenty środowiska naukowego względem denializmu klimatycznego
T-W-4Koncepcja odpowiedzialności Hansa Jonasa, filozofia sprawiedliwości społecznej, sprawiedliwość klimatyczna, koncepcja odpowiedzialności za następne pokolenia
T-W-5Problemy zrównoważonych energetyki, urbanistyki i transportu
T-W-6Zrównoważona produkcja i konsumpcja, gospodarka o obiegu zamkniętym, bezpieczeństwo żywnościowe a polityki klimatyczne
T-W-7Krytyka zrówoważonego rozwoju. Czy zrównoważony rozwój to utopia? Problem „greenwashingu” i etyka korporacyjna, alternatywne modele: degrowth (postwzrost), ekosocjalizm
T-W-8Problemy zrównoważonej turystyki. Prezentacje projektów studentów z zakresu zrównoważonej turystyki.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4prezentacja multimedialna
M-5praca w grupach nad projektem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności podczas dyskusji, pracy w grupie i wykładów problemowych
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu i jego prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych koncepcji zrównoważonego rozwoju.
3,0Zna podstawowe koncepcje zrównoważonego rozwoju.
3,5Zna i rozumie podstawowe koncepcje zrównoważonego rozwoju.
4,0Zna i rozumie koncepcje zrównoważonego rozwoju, cele i kryteria zrównoważonego rozwoju.
4,5Zna i rozumie koncepcje zrównoważonego rozwoju, cele i kryteria zrównoważonego rozwoju. Rozumie złożoność wyzwań stawianych przed gospodarką zrównoważoną.
5,0Zna i rozumie koncepcje zrównoważonego rozwoju, cele i kryteria zrównoważonego rozwoju. Rozumie złożoność wyzwań stawianych przed gospodarką zrównoważoną, rozważa prawdopobodobieństwo i konsekwencje realizcji poszczególnych celów SDG.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A16/4.3_U01Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych mających wpływ na osiąganie celów zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U05Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać opinie i stanowiska oraz dyskutować na tematy związane z gospodarką turystyczną
GT_1A_U07Potrafi przygotować wystąpienie ustne lub pracę pisemną w języku polskim lub obcym z wybranych zagadnień szczegółowych z obszaru gospodarki turystycznej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, a także różnych źródeł danych
GT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat celów zrównoważonego rozwoju (SDG), uświadomienie kluczowych czynników SDG oraz wzmocnienie idywidualnej i społecznej odpowiedzialności w zakresie ich realizacji.
Treści programoweT-W-1Relacja człowiek-środowisko, etyka środowiska naturalnego, etapy rozwoju społeczeństw w kontekscie zrównoważonego rozwoju
T-W-2Zrównoważony rozwój - definicje, czynniki, wyzwania, ryzyka - Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030 (UN SDG)
T-W-3Raport Making Peace with Nature, Raporty IPCC, bariery planetarne i inne dokumenty środowiska naukowego względem denializmu klimatycznego
T-W-4Koncepcja odpowiedzialności Hansa Jonasa, filozofia sprawiedliwości społecznej, sprawiedliwość klimatyczna, koncepcja odpowiedzialności za następne pokolenia
T-W-5Problemy zrównoważonych energetyki, urbanistyki i transportu
T-W-6Zrównoważona produkcja i konsumpcja, gospodarka o obiegu zamkniętym, bezpieczeństwo żywnościowe a polityki klimatyczne
T-W-7Krytyka zrówoważonego rozwoju. Czy zrównoważony rozwój to utopia? Problem „greenwashingu” i etyka korporacyjna, alternatywne modele: degrowth (postwzrost), ekosocjalizm
T-W-8Problemy zrównoważonej turystyki. Prezentacje projektów studentów z zakresu zrównoważonej turystyki.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4prezentacja multimedialna
M-5praca w grupach nad projektem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności podczas dyskusji, pracy w grupie i wykładów problemowych
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu i jego prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie problemów związanych z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
3,0Rozumie podstawowe problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
3,5Rozumie i potrafi analizować podstawowe problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
4,0Rozumie i potrafi analizować problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju.
4,5Rozumie i potrafi analizować problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju. Potrafi tworzyć alternatywne scenariusze wizji społeczeństwa przyszłości.
5,0Rozumie i potrafi analizować problemy związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju. Potrafi tworzyć alternatywne scenariusze wizji społeczeństwa przyszłości i oceniać ryzyka i korzyści poszczególnych wizji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A16/4.3_K01Student potrafi pracować w grupie i indywidualnie, ma kompetencje pozyskiwania aktualnej wiedzy do rozwiązywania problemów aktualnych i przyszłych. Aktywnie rozwija myślenie kreatywne, przyszłościowe (future thinking) oraz innowacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
GT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat celów zrównoważonego rozwoju (SDG), uświadomienie kluczowych czynników SDG oraz wzmocnienie idywidualnej i społecznej odpowiedzialności w zakresie ich realizacji.
Treści programoweT-W-1Relacja człowiek-środowisko, etyka środowiska naturalnego, etapy rozwoju społeczeństw w kontekscie zrównoważonego rozwoju
T-W-2Zrównoważony rozwój - definicje, czynniki, wyzwania, ryzyka - Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030 (UN SDG)
T-W-3Raport Making Peace with Nature, Raporty IPCC, bariery planetarne i inne dokumenty środowiska naukowego względem denializmu klimatycznego
T-W-4Koncepcja odpowiedzialności Hansa Jonasa, filozofia sprawiedliwości społecznej, sprawiedliwość klimatyczna, koncepcja odpowiedzialności za następne pokolenia
T-W-5Problemy zrównoważonych energetyki, urbanistyki i transportu
T-W-6Zrównoważona produkcja i konsumpcja, gospodarka o obiegu zamkniętym, bezpieczeństwo żywnościowe a polityki klimatyczne
T-W-7Krytyka zrówoważonego rozwoju. Czy zrównoważony rozwój to utopia? Problem „greenwashingu” i etyka korporacyjna, alternatywne modele: degrowth (postwzrost), ekosocjalizm
T-W-8Problemy zrównoważonej turystyki. Prezentacje projektów studentów z zakresu zrównoważonej turystyki.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4prezentacja multimedialna
M-5praca w grupach nad projektem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności podczas dyskusji, pracy w grupie i wykładów problemowych
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu i jego prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, nie ma chęci do rozwoju kreatywnego i przyszłościowego myślenia.
3,0Student potrafi pracować w grupie, ma chęć do rozwijania kreatywnego i przyszłościowego myślenia.
3,5Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, ma chęć do rozwijania kreatywnego i przyszłościowego myślenia.
4,0Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, myśli kreatywnie oraz innowacyjnie, potrafi tworzyć alternatywne scenariusze przyszłości w zależności od realizacji SDG.
4,5Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, myśli kreatywnie oraz innowacyjnie, potrafi tworzyć alternatywne scenariusze przyszłości w zależności od realizacji SDG. Potrafi antycypować problemy, które stają na drodze realizacji SDG i aktywnie poszukiwać ich rozwiązań.
5,0Student potrafi pracować i organizować pracę w grupie, myśli kreatywnie oraz innowacyjnie, potrafi tworzyć alternatywne scenariusze przyszłości w zależności od realizacji SDG. Potrafi antycypować problemy, które stają na drodze realizacji SDG i aktywnie poszukiwać ich rozwiązań oraz oceniać ich potencjalne skutki.