Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Etyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Etyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>, Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna znajomość zagadnień z zakresu etyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kształcenia jest zrozumienie podstawowych pojęć i zasad etycznych w obszarze działalności zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do etyki zawodowej - przegląd pojęć i definicji.3
T-W-2Kodeksy etyczne wybranych zawodów.4
T-W-3Etyka w zarządzaniu personelem.3
T-W-4Różnice kulturowe w biznesie.4
T-W-5Mobbing - etiologia, konsekwencje psychologiczne i prawne dla jednostki i organizacji.4
T-W-6Konflikty interesów jako problem etyczny.3
T-W-7Kultura organizacyjna i etyczne przywództwo.2
T-W-8Studia przypadków.4
T-W-9Zaliczenie przedmiotu.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do zajęć20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1dyskusja dydaktyczna
M-2analiza przypadków
M-3praca w grupie
M-4prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania i sposobu prezentacji projektu (prezentacja multimedialna)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A14/4.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu.
GT_1A_W08, GT_1A_W02C-1T-W-8, T-W-9, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1
GT_1A_A14/4.1_W02
Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, konieczność tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji.
GT_1A_W08, GT_1A_W02, GT_1A_W05C-1T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A14/4.1_U01
Student potrafi analizować i tworzyć kodeksy etyczne oraz identyfikować podstawowe dylematy etyczne mogące pojawiać się w pracy.
GT_1A_U05, GT_1A_U01C-1T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A14/4.1_K01
Student jest gotów do przestrzegania i wymagania od innych zasad etyki zawodowej.
GT_1A_K05C-1T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A14/4.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć, zasad i klasyfikacji z zakresu etyki biznesu, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie większość pojęć, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie większość pojęć, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie większość pojęć, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w sposób pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
GT_1A_A14/4.1_W02
Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, konieczność tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji.
2,0Student nie zna i nie rozumie zachowań etycznych i nieetycznych w pracy, zasad tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w sposób pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A14/4.1_U01
Student potrafi analizować i tworzyć kodeksy etyczne oraz identyfikować podstawowe dylematy etyczne mogące pojawiać się w pracy.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do identyfikacji i interpretacji zjawisk i procesów gospodarczych, nie dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany podnoszeniem swoich umiejętności.
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student potrafi dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego, jest zainteresowany podnoszeniem swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student potrafi dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz.
4,5Student potrafi bardzo dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
5,0Student potrafi znakomicie wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A14/4.1_K01
Student jest gotów do przestrzegania i wymagania od innych zasad etyki zawodowej.
2,0Student posiada śladowy zasób wiedzy merytorycznej, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
3,0Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
3,5Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,0Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,5Student prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.
5,0Student prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, samodzielnie i poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.

Literatura podstawowa

  1. Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa, 2013
  2. Klimek J., Etyka biznesu, Difin, Warszawa, 2004
  3. Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005

Literatura dodatkowa

  1. George D. Chryssides, John H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa, 2005
  2. Rojek-Nowosielska M., Społeczna odpoiwiedzialność przedsiębiorstw. Model, diagnoza, ocena, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2017
  3. Molesworth, H. A., Alexander, M. D., & Bryan-Wilson, J., Work ethic, Penn State Press, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do etyki zawodowej - przegląd pojęć i definicji.3
T-W-2Kodeksy etyczne wybranych zawodów.4
T-W-3Etyka w zarządzaniu personelem.3
T-W-4Różnice kulturowe w biznesie.4
T-W-5Mobbing - etiologia, konsekwencje psychologiczne i prawne dla jednostki i organizacji.4
T-W-6Konflikty interesów jako problem etyczny.3
T-W-7Kultura organizacyjna i etyczne przywództwo.2
T-W-8Studia przypadków.4
T-W-9Zaliczenie przedmiotu.3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do zajęć20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A14/4.1_W01Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zrozumienie podstawowych pojęć i zasad etycznych w obszarze działalności zawodowej.
Treści programoweT-W-8Studia przypadków.
T-W-9Zaliczenie przedmiotu.
T-W-1Wprowadzenie do etyki zawodowej - przegląd pojęć i definicji.
Metody nauczaniaM-1dyskusja dydaktyczna
M-2analiza przypadków
M-3praca w grupie
M-4prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania i sposobu prezentacji projektu (prezentacja multimedialna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć, zasad i klasyfikacji z zakresu etyki biznesu, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie większość pojęć, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie większość pojęć, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie większość pojęć, zasady i klasyfikacje z zakresu etyki biznesu, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w sposób pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A14/4.1_W02Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, konieczność tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zrozumienie podstawowych pojęć i zasad etycznych w obszarze działalności zawodowej.
Treści programoweT-W-6Konflikty interesów jako problem etyczny.
T-W-3Etyka w zarządzaniu personelem.
T-W-7Kultura organizacyjna i etyczne przywództwo.
T-W-5Mobbing - etiologia, konsekwencje psychologiczne i prawne dla jednostki i organizacji.
T-W-4Różnice kulturowe w biznesie.
T-W-2Kodeksy etyczne wybranych zawodów.
Metody nauczaniaM-1dyskusja dydaktyczna
M-2analiza przypadków
M-3praca w grupie
M-4prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania i sposobu prezentacji projektu (prezentacja multimedialna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zachowań etycznych i nieetycznych w pracy, zasad tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie zachowania etyczne i nieetyczne w pracy, zasady tworzenia kodeksów etycznych w firmach oraz narzędzi wpływania na postawy ludzi w organizacji, samodzielnie i poprawnie ocenia zjawiska etyczne zachodzące w firmie, w sposób pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A14/4.1_U01Student potrafi analizować i tworzyć kodeksy etyczne oraz identyfikować podstawowe dylematy etyczne mogące pojawiać się w pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U05Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać opinie i stanowiska oraz dyskutować na tematy związane z gospodarką turystyczną
GT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zrozumienie podstawowych pojęć i zasad etycznych w obszarze działalności zawodowej.
Treści programoweT-W-8Studia przypadków.
T-W-9Zaliczenie przedmiotu.
T-W-7Kultura organizacyjna i etyczne przywództwo.
T-W-4Różnice kulturowe w biznesie.
T-W-5Mobbing - etiologia, konsekwencje psychologiczne i prawne dla jednostki i organizacji.
T-W-2Kodeksy etyczne wybranych zawodów.
T-W-3Etyka w zarządzaniu personelem.
T-W-6Konflikty interesów jako problem etyczny.
Metody nauczaniaM-1dyskusja dydaktyczna
M-2analiza przypadków
M-3praca w grupie
M-4prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania i sposobu prezentacji projektu (prezentacja multimedialna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do identyfikacji i interpretacji zjawisk i procesów gospodarczych, nie dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany podnoszeniem swoich umiejętności.
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student potrafi dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego, jest zainteresowany podnoszeniem swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student potrafi dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz.
4,5Student potrafi bardzo dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
5,0Student potrafi znakomicie wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji i interpretacji problemów etycznych w firmie, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A14/4.1_K01Student jest gotów do przestrzegania i wymagania od innych zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zrozumienie podstawowych pojęć i zasad etycznych w obszarze działalności zawodowej.
Treści programoweT-W-8Studia przypadków.
T-W-9Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1dyskusja dydaktyczna
M-2analiza przypadków
M-3praca w grupie
M-4prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania i sposobu prezentacji projektu (prezentacja multimedialna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada śladowy zasób wiedzy merytorycznej, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
3,0Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
3,5Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,0Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,5Student prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.
5,0Student prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, samodzielnie i poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.