Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Pielęgniarstwo zwierząt
Sylabus przedmiotu Preparaty probiotyczne w żywieniu zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preparaty probiotyczne w żywieniu zwierząt | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Żywicka <Anna.Zywicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 42 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z fizjologią, mikrobiologią oraz immunologią |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zaletami stosowania preparatów probiotycznych w żyweniu zwierząt |
C-2 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi składu oraz metod produkcji preparatów probiotycznych dla zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Jakość preparatów probiotycznych dla zwierząt | 5 |
T-A-2 | Akty prawne związane ze stosowaniem probiotyków w żywieniu zwierząt | 5 |
T-A-3 | Skuteczność preparatów probiotycznych o różnym składzie w żywieniu zwierząt | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp do protobiotechnologii. Definicja probiotyku, synbiotyku i prebiotyku | 2 |
T-W-2 | Mikroflora jelitowa zwierząt hodowlanych i skutki jej zachwiania | 2 |
T-W-3 | Prozdrowotny mechanizm działania probiotyków u zwierząt hodowlanych | 2 |
T-W-4 | Metody produkcji preparatów probotycznych dla zwierząt | 2 |
T-W-5 | Preparaty probiotyczne dla zwierząt dostępne na | 2 |
T-W-6 | Efekty stosowanie probiotyków w żywieniu zwierząt | 2 |
T-W-7 | Zagrożenia wynikające ze stosowania probiotyków w środowisku hodowlanym | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie tematyki | 4 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Praca w grupach i dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru z treści przedstawionych na wykładach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach audytoryjnych, przygotowanie do zajeć w formie prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOS1O42.2_W01 Student posiada wiedzę o metodach produkcji, składzie oraz efektach stosowania preparatów probiotycznych w żyweniu zwierząt | ZO_1A_W07, ZO_1A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOS1O42.2_U01 Student potrafi ocenić jakość preparatów probiotycznych oraz dobrać odpowiedni preparat dla danej grupy zwierząt gospodarskich | ZO_1A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOS1O42.2_K01 Student postępuje zgodnie z zasadami etyki i bioetyki zawodowej, student ma świadomość korzyści płynących ze stosowania preparatów probiotycznych w żyweniu zwierząt | ZO_1A_K03 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-A-1, T-W-1, T-A-3, T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-W-7 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOS1O42.2_W01 Student posiada wiedzę o metodach produkcji, składzie oraz efektach stosowania preparatów probiotycznych w żyweniu zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną wiedzę na temat metod produkcji, składu oraz efektów stosowania preparatów probiotycznych w żyweniu zwierząt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOS1O42.2_U01 Student potrafi ocenić jakość preparatów probiotycznych oraz dobrać odpowiedni preparat dla danej grupy zwierząt gospodarskich | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w ograniczonym stopniu ocenić skład preparatów probiotycznych oraz dobrać odpowiedni preparat dla danej grupy zwierząt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOS1O42.2_K01 Student postępuje zgodnie z zasadami etyki i bioetyki zawodowej, student ma świadomość korzyści płynących ze stosowania preparatów probiotycznych w żyweniu zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student postepuje zgodnie z zasadami etyki i bioetyki. Student ma świadomość korzyści płynących ze stosowania preparatów probiotycznych w żywieniu zwierząt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Paweł Konrad Tuszyński, Probiotyki i prebiotyki, 2024
- Dorota Jamroz, Żywienie zwierząt i paszoznawstwo. Tom 1. Fizjologiczne i biochemiczne podstawy żywienia zwierząt, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015