Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Marketing i promocja w Internecie i mediach społecznościowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Marketing i promocja w Internecie i mediach społecznościowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Sonia Hiller <Sonia.Hiller@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawami obsługi programów internetowych, aplikacji i kanałami nadawczymi, służącymi do promowania wizerunku osoby/firmy/marki/artykułu
C-2Zapoznanie z zasadami dobrej organizacji działań w zakresie brandingu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Branding – podstawy budowania i promocji marki w Internecie1
T-L-2Zasady świata wirtualnego – kultura i ograniczenie „hejtu”1
T-L-3Podstawy prawne obowiązujące w Internecie2
T-L-4Promowanie artykułów i/lub usług w Internecie i social mediach2
T-L-5Tworzenie wizerunku w Internecie i social mediach2
T-L-6Podstawy, zasady i ograniczenia tworzenia postów w social mediach2
T-L-7Tworzenie relacji/filmów wideo2
T-L-8Szata graficzna strony internetowej i profili społecznościowych3
T-L-9Reklama, promocja i osiąganie zasięgów u odbiorców3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2przygotowanie do zaliczenia30
A-L-3konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny wspomagany prezentacjami multimedialnymi
M-2Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności praktycznych z zajęć laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena bazująca na ocenie formującej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.4_W01
Student posiada wiedzę na temat obsługi programów, aplikacji i narzędzi służących do tworzenia treści zamieszcanych w Internecie oraz posiada wiedzę na temat zasad i praw związanych z umieszczaniem różnych treści w Internecie i mediach społecznościowych.
Kn_1P_W01, Kn_1P_W05, Kn_1P_W23C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.4_U01
Student potrafi zastosować odpowiednie działania z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i aplikacji w celu przekazywania treści w Internecie i mediach społecznościowych.
Kn_1P_U02, Kn_1P_U09C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-2S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.4_K01
Student jest świadomy zasad i obowiązków, jak również ograniczeń i zagrożeń związanych z działalnością w mediach społecznościowych oraz przestrzega praw autorskich w udostępnianych treściach, a wszytskie materiały stanowiące promocję w Internecie i mediach społecznościowych są zgodne z wytycznymi i pozbawione nieodpowiednich treści.
Kn_1P_K03, Kn_1P_K06C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-2S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.4_W01
Student posiada wiedzę na temat obsługi programów, aplikacji i narzędzi służących do tworzenia treści zamieszcanych w Internecie oraz posiada wiedzę na temat zasad i praw związanych z umieszczaniem różnych treści w Internecie i mediach społecznościowych.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat obsługi programów, aplikacji i narzędzi służących do tworzenia treści zamieszcanych w Internecie oraz posiada podstawową wiedzę na temat zasad i praw związanych z umieszczaniem różnych treści w Internecie i mediach społecznościowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.4_U01
Student potrafi zastosować odpowiednie działania z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i aplikacji w celu przekazywania treści w Internecie i mediach społecznościowych.
2,0
3,0Student potrafi zastosować podstawowe działania z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i aplikacji w celu przekazywania treści w Internecie i mediach społecznościowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.4_K01
Student jest świadomy zasad i obowiązków, jak również ograniczeń i zagrożeń związanych z działalnością w mediach społecznościowych oraz przestrzega praw autorskich w udostępnianych treściach, a wszytskie materiały stanowiące promocję w Internecie i mediach społecznościowych są zgodne z wytycznymi i pozbawione nieodpowiednich treści.
2,0
3,0Student ma świadomość zasad, obowiązków, ograniczeń i zagrożeń związanych z działalnością w mediach społecznościowych oraz przestrzega praw autorskich w udostępnianych treściach
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pod redakcją Ryszarda Markiewicza, Prawo a media społecznościowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022, 2011
  2. Marcin Żukowski, Twoja firma w social mediach, OnePress, 2024, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Branding – podstawy budowania i promocji marki w Internecie1
T-L-2Zasady świata wirtualnego – kultura i ograniczenie „hejtu”1
T-L-3Podstawy prawne obowiązujące w Internecie2
T-L-4Promowanie artykułów i/lub usług w Internecie i social mediach2
T-L-5Tworzenie wizerunku w Internecie i social mediach2
T-L-6Podstawy, zasady i ograniczenia tworzenia postów w social mediach2
T-L-7Tworzenie relacji/filmów wideo2
T-L-8Szata graficzna strony internetowej i profili społecznościowych3
T-L-9Reklama, promocja i osiąganie zasięgów u odbiorców3
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2przygotowanie do zaliczenia30
A-L-3konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.4_W01Student posiada wiedzę na temat obsługi programów, aplikacji i narzędzi służących do tworzenia treści zamieszcanych w Internecie oraz posiada wiedzę na temat zasad i praw związanych z umieszczaniem różnych treści w Internecie i mediach społecznościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Kn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawami obsługi programów internetowych, aplikacji i kanałami nadawczymi, służącymi do promowania wizerunku osoby/firmy/marki/artykułu
C-2Zapoznanie z zasadami dobrej organizacji działań w zakresie brandingu.
Treści programoweT-L-1Branding – podstawy budowania i promocji marki w Internecie
T-L-2Zasady świata wirtualnego – kultura i ograniczenie „hejtu”
T-L-3Podstawy prawne obowiązujące w Internecie
T-L-4Promowanie artykułów i/lub usług w Internecie i social mediach
T-L-5Tworzenie wizerunku w Internecie i social mediach
T-L-6Podstawy, zasady i ograniczenia tworzenia postów w social mediach
T-L-7Tworzenie relacji/filmów wideo
T-L-8Szata graficzna strony internetowej i profili społecznościowych
T-L-9Reklama, promocja i osiąganie zasięgów u odbiorców
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny wspomagany prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne
S-4Ocena podsumowująca: Ocena bazująca na ocenie formującej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat obsługi programów, aplikacji i narzędzi służących do tworzenia treści zamieszcanych w Internecie oraz posiada podstawową wiedzę na temat zasad i praw związanych z umieszczaniem różnych treści w Internecie i mediach społecznościowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.4_U01Student potrafi zastosować odpowiednie działania z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i aplikacji w celu przekazywania treści w Internecie i mediach społecznościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawami obsługi programów internetowych, aplikacji i kanałami nadawczymi, służącymi do promowania wizerunku osoby/firmy/marki/artykułu
Treści programoweT-L-4Promowanie artykułów i/lub usług w Internecie i social mediach
T-L-5Tworzenie wizerunku w Internecie i social mediach
T-L-6Podstawy, zasady i ograniczenia tworzenia postów w social mediach
T-L-7Tworzenie relacji/filmów wideo
T-L-8Szata graficzna strony internetowej i profili społecznościowych
T-L-9Reklama, promocja i osiąganie zasięgów u odbiorców
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności praktycznych z zajęć laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena bazująca na ocenie formującej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zastosować podstawowe działania z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i aplikacji w celu przekazywania treści w Internecie i mediach społecznościowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.4_K01Student jest świadomy zasad i obowiązków, jak również ograniczeń i zagrożeń związanych z działalnością w mediach społecznościowych oraz przestrzega praw autorskich w udostępnianych treściach, a wszytskie materiały stanowiące promocję w Internecie i mediach społecznościowych są zgodne z wytycznymi i pozbawione nieodpowiednich treści.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawami obsługi programów internetowych, aplikacji i kanałami nadawczymi, służącymi do promowania wizerunku osoby/firmy/marki/artykułu
C-2Zapoznanie z zasadami dobrej organizacji działań w zakresie brandingu.
Treści programoweT-L-1Branding – podstawy budowania i promocji marki w Internecie
T-L-2Zasady świata wirtualnego – kultura i ograniczenie „hejtu”
T-L-3Podstawy prawne obowiązujące w Internecie
T-L-4Promowanie artykułów i/lub usług w Internecie i social mediach
T-L-5Tworzenie wizerunku w Internecie i social mediach
T-L-6Podstawy, zasady i ograniczenia tworzenia postów w social mediach
T-L-7Tworzenie relacji/filmów wideo
T-L-8Szata graficzna strony internetowej i profili społecznościowych
T-L-9Reklama, promocja i osiąganie zasięgów u odbiorców
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny wspomagany prezentacjami multimedialnymi
M-2Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności praktycznych z zajęć laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena bazująca na ocenie formującej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość zasad, obowiązków, ograniczeń i zagrożeń związanych z działalnością w mediach społecznościowych oraz przestrzega praw autorskich w udostępnianych treściach
3,5
4,0
4,5
5,0