Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
Sylabus przedmiotu Elektrochemia stosowana:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektrochemia stosowana | ||
Specjalność | Technologia chemiczna nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza: Student posiada podstawową wiedzę z chemii, fizyki i matematyki z pierwszego stopnia studiów na kierunkach: technologia chemiczna, inżynieria chemiczna, chemia lub innych kierunkach pokrewnych. Umiejętności: Umie wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu wyznaczania wielkości fizycznych oraz posiada umiejętność efektywnego samokształcenia się w dziedzinie związanej z wybranym kierunkiem studiów. Kompetencje społeczne: potrafi odpowiedzialnie pracować nad wyznaczonym zadaniem samodzielnie oraz w zespole. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu technologii chemicznej z udziałem procesów elektrochemicznych i wykorzystujących energię elektryczną. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wykład wprowadzajacy | 1 |
T-W-2 | Technologia chemiczna, procesy elektrochemiczne | 2 |
T-W-3 | Synteza elektrochemiczna | 1 |
T-W-4 | Elektrolityczne wydzielanie metali z wodnych roztworów ich soli | 2 |
T-W-5 | Otrzymywanie metali przez elektrolizę soli stopionych | 1 |
T-W-6 | Synteza elektrochemiczna związków nieorganicznych i organicznych, elektrokataliza | 2 |
T-W-7 | Ogniwa paliwowe | 1 |
T-W-8 | Procesy elektrochemiczne w uzdatnianiu odpadów toksycznych i odzysk cennych surowców | 2 |
T-W-9 | Przemysł elektrochemiczny | 1 |
T-W-10 | Analiza procesowa | 1 |
T-W-11 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 7 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wyklad problemowy |
M-3 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-11_W01 Student ma poszerzoną wiedzę z zakresu technologii chemicznej, w szczególności dotyczącej procesów elektrochemicznych. | TCH_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-2, T-W-7 | M-1, M-3, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-11_U01 Student umie identyfikować problem techniczny, a następnie zaproponować schemat jego analizy i/lub rozwiązania. | TCH_2A_U03 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-11_K01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny; ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związaną z pracą zespołową. | TCH_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-11_W01 Student ma poszerzoną wiedzę z zakresu technologii chemicznej, w szczególności dotyczącej procesów elektrochemicznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu technologii elektrochemicznych. Wiedza studneta na ten temat jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-11_U01 Student umie identyfikować problem techniczny, a następnie zaproponować schemat jego analizy i/lub rozwiązania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, analizować je i dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski w zakresie technologii chemicznej ze szczególnym uwzględnieniem procesów elektrochemicznych. Jego umiejętności są na poziomie min. 60% wiadomości przedstawionych w trakcie zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-11_K01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny; ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związaną z pracą zespołową. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować samodzielnie nad wyznaczonym najprostszym zadaniem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. R. Browne, Elektrochemia, PWN, Warszawa, 2022
- Antoni Budniok, Eugeniusz Łągiewka, Problemy elektrochemii w inżynierii materiałowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, 2009
- Aleksander Ciszewski, Technologia chemiczna : procesy elektrochemiczne, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2008