Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Sylabus przedmiotu Technologie addytywnego wytwarzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie addytywnego wytwarzania | ||
Specjalność | Technologia polimerów syntetycznych i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Żwir <Marek.Zwir@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności projektowania struktur polimerowych technikami addytwnego wytwarzania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przyrostowe wytwarzanie detali technikami druku 3D – zasady i zastosowania technik FDM i SLA; zasady konstrukcji modeli dla technik druku 3D | 3 |
T-P-2 | Projektowanie modelu i generowanie cyfrowego opisu geometrii modelu z wykorzystaniem oprogramowania do modelowania 3D (np. FUSION360) | 3 |
T-P-3 | rojektowanie przebiegu druku i generowanie kodu G dla drukarki z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. „Cura”) | 3 |
T-P-4 | Wydruk modelu techniką FDM | 3 |
T-P-5 | Wydruk modelu techniką SLA | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Bieżące przygotowywanie się do zajęć | 6 |
A-P-3 | konsultacje z prowadzącym | 2 |
A-P-4 | zapoznanie z literturą przedmiotu | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena opracowanego projektu oraz otrzymanego elementu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-11_W01 Student proponuje materiały i technologie służace realizacji określonego zadania projektowego | TCH_2A_W01, TCH_2A_W02 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-11_U01 Student korzysta z programów umożliwiajacych projektowanie steuktur 3D | TCH_2A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D02-11_U02 Student wykorzystuje posiadaną wiedzę w zakresie doboru materiałów i technologii otrzymywania struktur 3 D technikami addytywnymi | TCH_2A_U03, TCH_2A_U06, TCH_2A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-11_W01 Student proponuje materiały i technologie służace realizacji określonego zadania projektowego | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie proponuje materiały i techynologie służące rozwiązaniu danego zagadnienia projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-11_U01 Student korzysta z programów umożliwiajacych projektowanie steuktur 3D | 2,0 | |
3,0 | Student korzysta ze wskazanych programów na podsatwowym poziomie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D02-11_U02 Student wykorzystuje posiadaną wiedzę w zakresie doboru materiałów i technologii otrzymywania struktur 3 D technikami addytywnymi | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie wykorzystuje posiadaną wiedzą w zakresie przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Siemiński P., Budzik G., Techniki przyrostowe. Druk, drukarki 3D, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2015
- Broniewski T., Metody badań i ocena właściwości tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 2000