Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe – Technologie ochrony środowiska w przemyśle chemicznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe – Technologie ochrony środowiska w przemyśle chemicznym
Specjalność Technologia chemiczna nieorganiczna
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – magisterskiej
C-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej
C-3Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej
C-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1udział w seminariach45
A-SD-2Przygotowanie prezentacji15
A-SD-3Praca własna, przegląd literatury i konsultacje z opiekunem190
250

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja
M-2Seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-15b_W01
Absolwent potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu
TCH_2A_W01C-1, C-3T-SD-1M-1S-1
TCH_2A_D01-15b_W02
Absolwent posiada wiedze na temat prwanych i etycznych uwarunkowań podczas pisania pracy magisterskiej
TCH_2A_W07C-2T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-15b_U01
Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
TCH_2A_U06C-4, C-3T-SD-1M-2, M-1S-1
TCH_2A_D01-15b_U02
Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
TCH_2A_U07C-4T-SD-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-15b_W01
Absolwent potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analityczne
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D01-15b_W02
Absolwent posiada wiedze na temat prwanych i etycznych uwarunkowań podczas pisania pracy magisterskiej
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-15b_U01
Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D01-15b_U02
Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, Warszawa, 2006
  2. Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2011
  3. Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją45
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1udział w seminariach45
A-SD-2Przygotowanie prezentacji15
A-SD-3Praca własna, przegląd literatury i konsultacje z opiekunem190
250
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-15b_W01Absolwent potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01Absolwent posiada pogłębioną wiedzę w zakresie procesów chemicznych, obejmującą odpowiedni dobór materiałów, surowców, metod, technik, aparatury i urządzeń do realizacji procesów chemicznych/biochemicznych oraz metod charakteryzowania surowców i otrzymanych produktów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – magisterskiej
C-3Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej
Treści programoweT-SD-1Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analityczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-15b_W02Absolwent posiada wiedze na temat prwanych i etycznych uwarunkowań podczas pisania pracy magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W07Absolwent posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych uwarunkowań, w tym zasady ochrony w własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-15b_U01Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U06Absolwent w oparciu o właściwe źródła literaturowe potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w obszarze wybranych zagadnień technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników
C-3Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej
Treści programoweT-SD-1Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-2Seminarium
M-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-15b_U02Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U07Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników
Treści programoweT-SD-1Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-2Seminarium
M-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0