Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań i interpretacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego. |
C-2 | Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej. |
C-3 | Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. | 1 |
T-SD-2 | Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników. | 3 |
T-SD-3 | Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów. | 2 |
T-SD-4 | Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej. | 2 |
T-SD-5 | Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat | 2 |
T-SD-6 | Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia. | 2 |
T-SD-7 | Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją | 18 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminariach. | 30 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej wraz z konsultacjami z prowadzącym | 70 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja. |
M-3 | Seminarium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C17_W01 Potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu. | TCH_1A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C17_U01 Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich | TCH_1A_U08 | — | — | C-3, C-4 | T-SD-7, T-SD-6 | M-1, M-3 | S-1 |
TCH_1A_C17_U02 Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych. | TCH_1A_U11, TCH_1A_U14 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-7, T-SD-5 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C17_K01 Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania | TCH_1A_K01 | — | — | C-1 | T-SD-7, T-SD-6, T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C17_W01 Potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C17_U01 Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_1A_C17_U02 Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi korzystać tylko z podstawowych zasobów bibliograficznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C17_K01 Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji., Warszawa, 2006
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych: z wykorzystaniem programu komputerowego i Internet, Warszawa, 2009
- Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego.