Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Composite and Advanced Materials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Composite and Advanced Materials | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemistry of polymers, their synthesis and processing. |
W-2 | Fundamentals of mechanics of materials. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To gain the knowledge, skills and competences in the field of composite and advanced materials |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Preparation of BMC-type polymer composites | 5 |
T-L-2 | Determination of mechanical properties and fracture behavior of fiber reinforced composites | 5 |
T-L-3 | Preparation and determination of electroconductivity of nano-soot based functional polymer nanocomposites | 5 |
T-L-4 | Preparation of polymer nanocomposites (melt blending, in situ) | 5 |
T-L-5 | Processing techniques used to prepare samples for measurements (injection moulding, pressing, casting); Physicochemical properties of polymer nanocomposites containing different types of nanofillers | 5 |
T-L-6 | Physical (mechanical, impact test etc.) properties of polymer nanocomposites containing different types of nanofillers | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Composite materials: general principles and basic concepts | 2 |
T-W-2 | Materials for composites: fibres and matrices | 4 |
T-W-3 | Design examples: natural and man-made composites | 3 |
T-W-4 | Interfaces in composites | 2 |
T-W-5 | Fracture physics of composites | 2 |
T-W-6 | Composites based on biology | 2 |
T-W-7 | Introduction to polymer nanocomposites (historical background, definition, general information) | 2 |
T-W-8 | Properties of polymer nanocomposites containing carbon nanofillers (mechanical, electrical, thermal etc.) | 5 |
T-W-9 | Polymer nanocomposites containing natural fibers | 2 |
T-W-10 | Preparation methods and applications of polymer nanocomposites | 4 |
T-W-11 | Destructive and non-destructive methods for (nano)composites properties assessment | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 30 |
A-L-2 | individual study of literature | 20 |
A-L-3 | preparation of written reports | 30 |
A-L-4 | consultations | 20 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | individual study of the literature | 9 |
A-W-3 | Consultations | 10 |
A-W-4 | The exam | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Exam |
S-2 | Ocena formująca: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C23_W01 The student has the knowledge of common aspect of composite and advanced engineering materials | MSE_1A_W06, MSE_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C23_U01 The student has the knowledge of common aspect of composite and advanced engineering materials | MSE_1A_U03, MSE_1A_U09 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C23_K01 The student understands the importance of composite and advanced engineering materials in practical applications | MSE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C23_W01 The student has the knowledge of common aspect of composite and advanced engineering materials | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C23_U01 The student has the knowledge of common aspect of composite and advanced engineering materials | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C23_K01 The student understands the importance of composite and advanced engineering materials in practical applications | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Agarwal B.D., Broutman L.J., Analysis and Performance of Fiber Composites, Elsevier, 1990
- Gibson R.F., Principles of Composite Material Mechanics, 1994
- Chawla K.K ., Composite Materials – Science and Engineering, 1998