Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Foreign Language 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Foreign Language 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Koc <Dorota.Koc@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>, Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>, Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Baccalaureate in a language at the elementary or extended level. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Use the selected foreign language in a variety of everyday situations by skillfully applying the rules of grammar and vocabulary at the B2 language proficiency level. |
C-2 | Understand and use basic specialized vocabulary consistent with the field of study. |
C-3 | Develop an awareness of the need for continuous and autonomous learning. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Introduction to academic English – key nouns; verbs; adverbs, adjectives. | 4 |
T-LK-2 | Phrasal verbs in academic English. | 4 |
T-LK-3 | Key quantifying expressions (article – summary). | 4 |
T-LK-4 | Words with several meanings (words with different academic meaning). | 4 |
T-LK-5 | Metaphors and idioms in academic English. | 2 |
T-LK-6 | Nouns and the words they combine with; Adjective and noun combinations; Verbs and the words they combine with. | 6 |
T-LK-7 | Writing a report (nouns, adjective, verbs combinations). | 4 |
T-LK-8 | Discussing plagiarism – debate. | 4 |
T-LK-9 | Prepositional phrases, verbs, nouns and prepositions in academic articles. Writing an article. | 4 |
T-LK-10 | Fixed expressions in reports. | 4 |
T-LK-11 | Case study based on the example from a technical journal. | 4 |
T-LK-12 | Source materials. | 2 |
T-LK-13 | Facts, evidence and data; numbers, statistics, graphs and diagrams. | 4 |
T-LK-14 | Writing a review of an article. | 4 |
T-LK-15 | Applications and application forms. | 2 |
T-LK-16 | Academic courses (academic terminology). Applying for an academic course. | 4 |
T-LK-17 | Study habits and skills; online courses. Online courses presentations. | 6 |
T-LK-18 | Financial arrangements and education. Searching the web for university offers – presentation of various university arrangements (students’ project). | 3 |
T-LK-19 | Tests (3 x 2 hours a semestr) | 6 |
75 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Participating in classes. | 75 |
A-LK-2 | Preparation for classes | 45 |
A-LK-3 | Consultations. | 5 |
125 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | practical classes |
M-2 | group work |
M-3 | presentation |
M-4 | discussion |
M-5 | work with text |
M-6 | listening comprehension |
M-7 | writing formal letters |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: diagnostic test (F) |
S-2 | Ocena formująca: control test / colloquium (F) |
S-3 | Ocena formująca: quiz (F) |
S-4 | Ocena formująca: presentation (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_A06-1a_U01 has the ability to communicate at level B2 with a variety of subjects in verbal and written form and reads with understanding articles and reports concerning the contemporary world | MSE_1A_U04 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2 | M-6, M-1, M-2, M-3, M-5, M-7 | S-2 |
MSE_1A_A06-1a_U02 has the ability to understand texts and use the basic specialized vocabulary of his/her field | MSE_1A_U04, MSE_1A_U11 | — | — | C-2 | T-LK-3 | M-1, M-3, M-5 | S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_A06-1a_K01 understands the importance of language competence in future professional activities | — | — | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-4, M-1, M-2 | S-4, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_A06-1a_U01 has the ability to communicate at level B2 with a variety of subjects in verbal and written form and reads with understanding articles and reports concerning the contemporary world | 2,0 | |
3,0 | The student is able to communicate at a basic level with various subjects in verbal and written form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MSE_1A_A06-1a_U02 has the ability to understand texts and use the basic specialized vocabulary of his/her field | 2,0 | |
3,0 | The student understands the basic specialist vocabulary in their field and uses them to a limited extent. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_A06-1a_K01 understands the importance of language competence in future professional activities | 2,0 | |
3,0 | The student recognizes the importance of language competences in future professional work. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S..Cunningham, P. Moor, NEW CUTTING EDGE, Pearson Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S. T. Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, READING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, WRITING, Macmillan, 2003
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2011