Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)

Sylabus przedmiotu Strategia poszukiwania pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategia poszukiwania pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w skutecznym poszukiwaniu pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sposoby efektywnego poszukiwania pracy.1
T-A-2Autoprezentacja.2
T-A-3Zasady komunikowania się, komunikacja niewerbalna.2
T-A-4Proces rekrutacji: rodzaje dokumentów aplikacyjnych.2
T-A-5Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, typy i przebieg, najczęściej zadawane pytania, symulacja rozmów rekrutacyjnych.2
T-A-6Sztuka negocjacji.2
T-A-7Zagadnienie konfliktu w miejscu pracy.1
T-A-8Formy zatrudnienia.2
T-A-9Zaliczenie ustne.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje2
A-A-3Przygotowanie do zajęć i zaliczenia pisemnego7
A-A-4Przygotowanie pracy pisemnej, prezentacji.6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda sytuacyjna
M-2Gry dydaktyczne
M-3Metoda przypadków
M-4Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach. Udział w dyskusji.
S-2Ocena podsumowująca: Autoprezentacja. Prace pisemne.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_A05_W01
Student wskazuje skuteczne sposoby poszukiwania pracy oraz stosowane przez pracodawców procedury rekrutacyjne. Wymienia i opisuje elementy CV i innych dokumentów aplikacyjnych wymaganych przez pracodawcę. Charakteryzuje techniki i zasady autoprezentacji w tym prezentacji przed pracodawcą. Definiuje elementy skutecznej komunikacji oraz technik opanowania w sytuacjach stresu. Opisuje podstawowe techniki negocjacyjne. Rozróżnia rodzaje konfliktu i sposoby jego rozwiązywania. Dostrzega różnice pomiędzy formami zatrudnienia.
IMiN_2A_W06C-1T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-8M-4S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_A05_U01
Student przygotowuje i przedstawia autoprezentację. Sporządza CV oraz inne dokumenty aplikacyjne wymagane przez pracodawcę. Przeprowadza symulację rozmowy kwalifikacyjnej. Dobiera techniki negocjacyjne w zależności od sytuacji. Ocenia rodzaj konfliktu i proponuje sposoby jego rozwiązania.
IMiN_2A_U08C-1T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_A05_W01
Student wskazuje skuteczne sposoby poszukiwania pracy oraz stosowane przez pracodawców procedury rekrutacyjne. Wymienia i opisuje elementy CV i innych dokumentów aplikacyjnych wymaganych przez pracodawcę. Charakteryzuje techniki i zasady autoprezentacji w tym prezentacji przed pracodawcą. Definiuje elementy skutecznej komunikacji oraz technik opanowania w sytuacjach stresu. Opisuje podstawowe techniki negocjacyjne. Rozróżnia rodzaje konfliktu i sposoby jego rozwiązywania. Dostrzega różnice pomiędzy formami zatrudnienia.
2,0
3,0Uzyskanie wyniku w przedziale [55%, 60%]
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_A05_U01
Student przygotowuje i przedstawia autoprezentację. Sporządza CV oraz inne dokumenty aplikacyjne wymagane przez pracodawcę. Przeprowadza symulację rozmowy kwalifikacyjnej. Dobiera techniki negocjacyjne w zależności od sytuacji. Ocenia rodzaj konfliktu i proponuje sposoby jego rozwiązania.
2,0
3,0Uzyskanie wyniku w przedziale [55%, 60%] na zaliczeniu pisemnym. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych. Autoprezentacja. Symulacja rozmowy rekrutacyjnej. Przygotowanie pracy pisemnej dotyczącej sposobów rozwiązywania konfliktów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Joanna Rozmiarek, Praca - jak szukać, zmieniać, utrzymywać : vademecum pracownika, Wydawnictwo Ksiązka i Wiedza, Warszawa, 2010
  2. Mateusz Ciesielski, Jak wynegocjować najlepsze warunki zatrudnienia?, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2007
  3. Luiza Kluczycka, Jak napisać najlepsze CV i list motywacyjny?, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2007
  4. Luiza Kulczycka, Jak najlepiej zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej?, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2007
  5. Magdalena Mrozek, Praca! : szukam, zmieniam, wybieram, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2007
  6. Magdalena Polczyk, Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sposoby efektywnego poszukiwania pracy.1
T-A-2Autoprezentacja.2
T-A-3Zasady komunikowania się, komunikacja niewerbalna.2
T-A-4Proces rekrutacji: rodzaje dokumentów aplikacyjnych.2
T-A-5Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, typy i przebieg, najczęściej zadawane pytania, symulacja rozmów rekrutacyjnych.2
T-A-6Sztuka negocjacji.2
T-A-7Zagadnienie konfliktu w miejscu pracy.1
T-A-8Formy zatrudnienia.2
T-A-9Zaliczenie ustne.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje2
A-A-3Przygotowanie do zajęć i zaliczenia pisemnego7
A-A-4Przygotowanie pracy pisemnej, prezentacji.6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_A05_W01Student wskazuje skuteczne sposoby poszukiwania pracy oraz stosowane przez pracodawców procedury rekrutacyjne. Wymienia i opisuje elementy CV i innych dokumentów aplikacyjnych wymaganych przez pracodawcę. Charakteryzuje techniki i zasady autoprezentacji w tym prezentacji przed pracodawcą. Definiuje elementy skutecznej komunikacji oraz technik opanowania w sytuacjach stresu. Opisuje podstawowe techniki negocjacyjne. Rozróżnia rodzaje konfliktu i sposoby jego rozwiązywania. Dostrzega różnice pomiędzy formami zatrudnienia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_W06posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zarządzania, w tym zarządzania produkcją
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w skutecznym poszukiwaniu pracy.
Treści programoweT-A-3Zasady komunikowania się, komunikacja niewerbalna.
T-A-1Sposoby efektywnego poszukiwania pracy.
T-A-4Proces rekrutacji: rodzaje dokumentów aplikacyjnych.
T-A-2Autoprezentacja.
T-A-5Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, typy i przebieg, najczęściej zadawane pytania, symulacja rozmów rekrutacyjnych.
T-A-7Zagadnienie konfliktu w miejscu pracy.
T-A-6Sztuka negocjacji.
T-A-8Formy zatrudnienia.
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach. Udział w dyskusji.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Autoprezentacja. Prace pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie wyniku w przedziale [55%, 60%]
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_A05_U01Student przygotowuje i przedstawia autoprezentację. Sporządza CV oraz inne dokumenty aplikacyjne wymagane przez pracodawcę. Przeprowadza symulację rozmowy kwalifikacyjnej. Dobiera techniki negocjacyjne w zależności od sytuacji. Ocenia rodzaj konfliktu i proponuje sposoby jego rozwiązania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U08potrafi planować pracę własną oraz organizować prace zespołowe
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w skutecznym poszukiwaniu pracy.
Treści programoweT-A-3Zasady komunikowania się, komunikacja niewerbalna.
T-A-1Sposoby efektywnego poszukiwania pracy.
T-A-4Proces rekrutacji: rodzaje dokumentów aplikacyjnych.
T-A-2Autoprezentacja.
T-A-5Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, typy i przebieg, najczęściej zadawane pytania, symulacja rozmów rekrutacyjnych.
T-A-7Zagadnienie konfliktu w miejscu pracy.
T-A-6Sztuka negocjacji.
T-A-8Formy zatrudnienia.
Metody nauczaniaM-1Metoda sytuacyjna
M-2Gry dydaktyczne
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach. Udział w dyskusji.
S-2Ocena podsumowująca: Autoprezentacja. Prace pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie wyniku w przedziale [55%, 60%] na zaliczeniu pisemnym. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych. Autoprezentacja. Symulacja rozmowy rekrutacyjnej. Przygotowanie pracy pisemnej dotyczącej sposobów rozwiązywania konfliktów.
3,5
4,0
4,5
5,0