Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesów ekoenergetyki
Sylabus przedmiotu Grafika komputerowa aparatów i urządzeń:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika komputerowa aparatów i urządzeń | ||
Specjalność | Informatyka procesowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Downarowicz <Dorota.Downarowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Grafika inżynierska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności wykonania rysunku technicznego wybranego aparatu ciągu produkcyjnego lub rysunku instalacji: wodociągowej, kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania za pomocą programu AutoCAD |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zaawansowane polecenia programu AutoCAD: PLINE, PEDIT, ELLIPSE, POLYGON, ARRAY, SCALE, CHANGE, BREAK, DIVIDE, MEASURE | 7 |
T-L-2 | Operowanie blokami | 1 |
T-L-3 | Drukowanie rysunków | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady rysowania rysunków złożeniowych: rozmieszczenie rzutów i przekrojów, oznaczanie spawów, tabelka rysunkowa i tabelka krócców | 3 |
T-W-2 | Rysunki schematów technologicznych: symbole graficzne armatury oraz aparatów i urządzeń przemysłu chemicznego | 3 |
T-W-3 | Rysunki budowlane: oznaczenia elementów budowlanych i instalacyjnych, symbole graficzne przyborów wodociagowych, kanalizacyjnych, CO itp, plany instalacji i przekroje budynków | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Praca własna (poza zajęciami) w salach komputerowych | 13 |
A-L-3 | Korzystanie z konsultacji | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 9 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 13 |
A-W-3 | Korzystanie z konsultacji | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład, opis, objaśnienia |
M-2 | Metody praktyczne - pokaz i cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie rysunku |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C01-08_W01 Student ma wiedzę na temat procesów i aparatów przemysłu chemicznego | ICHP_2A_W06, ICHP_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C01-08_U01 Student potrafi opracowac część graficzną dokumentacji projektowej dowolnego aparatu posługując się odpowiednimi narzędziami komputerowymi | ICHP_2A_U07, ICHP_2A_U19 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C01-08_K01 Student jest zorientowany na samodzielne wykonywanie rysunków projektowych dotyczacych procesów inzynierii chemicznej | ICHP_2A_K06, ICHP_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C01-08_W01 Student ma wiedzę na temat procesów i aparatów przemysłu chemicznego | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnie wykonany rysunek nie zawiera rażących błędów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C01-08_U01 Student potrafi opracowac część graficzną dokumentacji projektowej dowolnego aparatu posługując się odpowiednimi narzędziami komputerowymi | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnie wykonany rysunek nie zawiera rażących błędów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C01-08_K01 Student jest zorientowany na samodzielne wykonywanie rysunków projektowych dotyczacych procesów inzynierii chemicznej | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnie wykonany rysunek nie zawiera rażących błędów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobrzański T., Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2004
- Pikoń A., AutoCad 2008 i 2008 PL, Helion, Gliwice, 2008