Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Management in Engineering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemical Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Management in Engineering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of Management
W-2Mathematics
W-3Engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to the management in engineering.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of management in engineering.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-4Project management of engineering projects in practice. Get to know and forming teams. Teams management. Workflow. Milestones. Risks and how to aviod them. Project planning and executing

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Get to know and forming teams. Teams management. Workflow. Milestones. Risks and how to aviod them. Project planning and executing. Project management of engineering projects in practice.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures.10
A-W-2Participation in project classes.5
A-W-3Preparation to the lecture.5
A-W-4Independent study of the subject matter of the classes.3
A-W-5Consultations2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C24a_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of management in engineering.
ChEn_1A_W16, ChEn_1A_W17C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C24a_U01
Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of management in engineering.
ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11, ChEn_1A_U12, ChEn_1A_U13C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C24a_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of management in engineering.
ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06C-3T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C24a_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of management in engineering.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of management in engineering.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C24a_U01
Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of management in engineering.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of management in engineering.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C24a_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of management in engineering.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of management in engineering.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Paul S Chinowsky, James E Meredith, Strategic Corporate Management for Engineering, Oxford University Press, UK, 2000
  2. Garold D. Oberlender, Project Management for Engineering and Construction, McGraw-Hill International Editions, 2011
  3. Karl Smith, P.K. Imbrie, Teamwork and Project Management (Basic Engineering Series and Tools), 2011
  4. J. Park , T. P. Seager , P. S. C. Rao , M. Convertino , I. Linkov, , Integrating Risk and Resilience Approaches to Catastrophe Management in Engineering Systems, 2011

Literatura dodatkowa

  1. M.D. Singh, An interpretive structural modeling of knowledge management in engineering industries, MCB UP Limited, 2003
  2. W. Hammer, D. Price, Occupational Safety Management and Engineering (5th Edition), 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Get to know and forming teams. Teams management. Workflow. Milestones. Risks and how to aviod them. Project planning and executing. Project management of engineering projects in practice.15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.10
A-W-2Participation in project classes.5
A-W-3Preparation to the lecture.5
A-W-4Independent study of the subject matter of the classes.3
A-W-5Consultations2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C24a_W01Student has theory-based knowledge within the scope of management in engineering.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_W16Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of engineering activity.
ChEn_1A_W17Has basic knowledge concerning management, including quality management, conducting business activity and transfer of technologies.
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to the management in engineering.
Treści programoweT-W-1Get to know and forming teams. Teams management. Workflow. Milestones. Risks and how to aviod them. Project planning and executing. Project management of engineering projects in practice.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of management in engineering.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C24a_U01Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of management in engineering.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_U05Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
ChEn_1A_U11Is able to notice systemic and non-technical aspects while formulating and solving engineering tasks.
ChEn_1A_U12Is able to apply basic legal regulations and comply with OHS rules applicable in industry; is able to asses risks related to using chemical products and processes.
ChEn_1A_U13Is able to perform an initial economic analysis of undertaken engineering activities.
Cel przedmiotuC-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of management in engineering.
Treści programoweT-W-1Get to know and forming teams. Teams management. Workflow. Milestones. Risks and how to aviod them. Project planning and executing. Project management of engineering projects in practice.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of management in engineering.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C24a_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of management in engineering.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_K02Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
ChEn_1A_K06Is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
Treści programoweT-W-1Get to know and forming teams. Teams management. Workflow. Milestones. Risks and how to aviod them. Project planning and executing. Project management of engineering projects in practice.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of management in engineering.
3,5
4,0
4,5
5,0