Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Modern Chemistry and Applications:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modern Chemistry and Applications | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Passed subject: Język obcy III (angielski) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to familiarize students with the latest research trends and their practical use in various areas of application of chemistry, including those indicated by external stakeholders. |
C-2 | The aim of the course is to familiarize students with specialized English vocabulary and prepare them for possible participation in international exchange programs. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Modern methods of organic synthesis | 2 |
T-W-2 | Biologically active compounds of plant origin - medical and cosmetic applications. | 3 |
T-W-3 | Advanced oxidation processes in environmental applications | 3 |
T-W-4 | Biotech marvels: from farm to pharma | 3 |
T-W-5 | Recycled materials – current practices and new trends | 3 |
T-W-6 | Final test. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
A-W-2 | Preparation for test. | 15 |
A-W-3 | Reading literature concerning topics of the lectures | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, problem-based lecture |
M-2 | Activating methods/discussion, case method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final test. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C21b_W02 Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications. | KCh_1A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C21b_U02 Student can use basic English terminology applied in modern chemistry. | KCh_1A_U10 | — | — | C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C21b_W02 Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications. | 2,0 | Student hasn't the basic knowledge related to the modern chemistry and applications. |
3,0 | Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications consisting of 55-64% of correct answers. | |
3,5 | Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications consisting of 65-74% of correct answers. | |
4,0 | Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications consisting of 75-84% of correct answers. | |
4,5 | Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications consisting of 85-94% of correct answers. | |
5,0 | Student has the basic knowledge related to the modern chemistry and applications consisting of 95-100% of correct answers. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C21b_U02 Student can use basic English terminology applied in modern chemistry. | 2,0 | Student cannot use basic English terminology applied in modern chemistry. |
3,0 | Student can use basic English terminology applied in modern chemistry (consisting of 55-64% of correct answers). | |
3,5 | Student can use basic English terminology applied in modern chemistry (consisting of 65-74% of correct answers). | |
4,0 | Student can use basic English terminology applied in modern chemistry (consisting of 75-84% of correct answers). | |
4,5 | Student can use basic English terminology applied in modern chemistry (consisting of 85-94% of correct answers). | |
5,0 | Student can use basic English terminology applied in modern chemistry (consisting of 95-100% of correct answers). |
Literatura podstawowa
- Mosher M.; Kelter P., An introduction to chemistry, Springer Verlag, 2023
- Kennedy J., Everything is natural : exploring how chemicals are natural, how nature is chemical and why that, The Royal Society of Chemistry, 2021
- Horowska D. H., English in chemistry : technical vocabulary textbook for students and PhD students, Politechnika Gdańska, 2019