Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy transportowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy transportowe
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maja Chmielewska-Przybysz <m.przybysz@zut.edu.pl>, Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,70,29zaliczenie
projektyP1 15 1,00,29zaliczenie
wykładyW1 30 1,30,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień szeroko rozumianej problematyki systemów transportowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Źródła potrzeb transportowych i postulaty w stosunku do transportu4
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych5
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej5
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń1
15
projekty
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych5
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych5
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych4
T-P-4Zaliczenie ćwiczeń projektowych1
15
wykłady
T-W-1Transport jako system wielogałęziowy, funkcje systemu transportowego3
T-W-2Funkcje systemu transportowego3
T-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedur i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układania w stosy, sztauowania, blokowania i klinowania)2
T-W-4Przesłanki integracji transportu2
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy kontenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.4
T-W-6Procesy integracyjne w transporcie lądowo-morskim2
T-W-7Korytarze transportowe jako przykład integracji systemów transportowych4
T-W-8Umowy międzynarodowe w transporcie drogowym2
T-W-9Prawo Unii Europejskiej dotyczące transportu drogowego2
T-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych2
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)2
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia2
17
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie2
32

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-04_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji zintegrowanych procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W08C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-P-3, T-P-2, T-P-1, T-W-10, T-W-7, T-W-11, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-12, T-W-3M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1
TR_2A_D1-04_W02
Student zna techniki składowania ładunkow i ich i transportu
TR_2A_W13C-1T-P-3, T-P-2, T-P-1M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-04_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem zintegrowanym istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty i systemy
TR_2A_U13C-1T-P-3, T-P-2, T-P-1, T-W-5M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1
TR_2A_D1-04_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich zadań transportowych , integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
TR_2A_U11C-1T-W-10, T-W-12M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1
TR_2A_D1-04_U03
Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania dotyczącego zintegrowanego transportu i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów
TR_2A_U12C-1T-A-2M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1
TR_2A_D1-04_U04
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U15C-1T-P-3, T-P-2, T-P-1M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-04_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania transportu zintegrowanego, w tym jego wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K02C-1T-A-3, T-W-4M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1
TR_2A_D1-04_K02
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zintegrowanym zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_2A_K08C-1T-A-3, T-A-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-04_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji zintegrowanych procesów transportowych, w tym ich modelowania
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
TR_2A_D1-04_W02
Student zna techniki składowania ładunkow i ich i transportu
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-04_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem zintegrowanym istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty i systemy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-04_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich zadań transportowych , integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-04_U03
Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania dotyczącego zintegrowanego transportu i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3 - Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-04_U04
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-04_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania transportu zintegrowanego, w tym jego wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
TR_2A_D1-04_K02
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zintegrowanym zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Najder J., Marciniak D., Przewozy intermodalne w handlu międzynarodowym, Warszawa, 1995
  2. Liberadzki B., Mindur L., Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego w Polsce, Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Warszawa -Radom, 2007
  3. Szwankowski S., Lądowo-morskie łańcuchy transportowe, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 1998
  4. Praca zbiorowa, Certyfikat kompetencjii zawodowych - Podręcznik przewoźnika drogowego, Biblioteka Akademii Transportu i Przedsiębiorczości, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Źródła potrzeb transportowych i postulaty w stosunku do transportu4
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych5
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej5
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych5
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych5
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych4
T-P-4Zaliczenie ćwiczeń projektowych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Transport jako system wielogałęziowy, funkcje systemu transportowego3
T-W-2Funkcje systemu transportowego3
T-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedur i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układania w stosy, sztauowania, blokowania i klinowania)2
T-W-4Przesłanki integracji transportu2
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy kontenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.4
T-W-6Procesy integracyjne w transporcie lądowo-morskim2
T-W-7Korytarze transportowe jako przykład integracji systemów transportowych4
T-W-8Umowy międzynarodowe w transporcie drogowym2
T-W-9Prawo Unii Europejskiej dotyczące transportu drogowego2
T-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych2
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)2
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia2
17
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji zintegrowanych procesów transportowych, w tym ich modelowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-A-1Źródła potrzeb transportowych i postulaty w stosunku do transportu
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
T-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych
T-W-7Korytarze transportowe jako przykład integracji systemów transportowych
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)
T-W-1Transport jako system wielogałęziowy, funkcje systemu transportowego
T-W-4Przesłanki integracji transportu
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy kontenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.
T-W-9Prawo Unii Europejskiej dotyczące transportu drogowego
T-W-2Funkcje systemu transportowego
T-W-6Procesy integracyjne w transporcie lądowo-morskim
T-W-8Umowy międzynarodowe w transporcie drogowym
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych
T-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedur i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układania w stosy, sztauowania, blokowania i klinowania)
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_W02Student zna techniki składowania ładunkow i ich i transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem zintegrowanym istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty i systemy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy kontenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_U02Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich zadań transportowych , integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_U03Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania dotyczącego zintegrowanego transportu i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3 - Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_U04Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania transportu zintegrowanego, w tym jego wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej
T-W-4Przesłanki integracji transportu
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D1-04_K02Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zintegrowanym zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli