Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Zmuda <Arkadiusz.Zmuda@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego, podstawowego i kierunkowego oraz przedmiotów specjalnościowych, w szczególności z zakresu ochrony własności intelektualnej, rysunku technicznego, podstaw konstrukcji maszyn, siłowni okrętowych, silników i układów napędowych oraz pomp, sprężarek i wentylatorów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
C-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
C-3Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.28
T-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Zebranie materiałów związanych z tematem pracy przejściowej.20
A-P-3Opracowanie końcowe tematyki pracy przejściowej w zwartej formie.45
A-P-4Przygotowanie wyników pracy w formie prezentacji.5
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-12_W01
Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem.
O_1A_W13, O_1A_W14, O_1A_W16, O_1A_W17C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-12_U01
Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
O_1A_U02, O_1A_U05, O_1A_U09, O_1A_U12, O_1A_U13C-3, C-2T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-3, S-2
O_1A_D2-12_U02
Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz.
O_1A_U04, O_1A_U05, O_1A_U07C-3, C-2T-P-2M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-12_K01
Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
O_1A_K02, O_1A_K08C-2, C-1T-P-1M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-12_W01
Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi ogólnie podać zagadnienia omawiane na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-12_U01
Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
2,0Student nie potrafi samodzielnie pozyskać informacji z literatury, rozwiązać postawionego zadania oraz przygotować pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową
3,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych
5,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
O_1A_D2-12_U02
Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz.
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowań oraz prezentacji wyników zawartych w pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej
3,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-12_K01
Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Student nie rozumie pozatechnicznych i społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych i społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Literatura wskazana przez prowadzącego dotycząca zadanych tematów prac przejściowych

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.28
T-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Zebranie materiałów związanych z tematem pracy przejściowej.20
A-P-3Opracowanie końcowe tematyki pracy przejściowej w zwartej formie.45
A-P-4Przygotowanie wyników pracy w formie prezentacji.5
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-12_W01Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W13ma wiedzę w zakresie materiałów konstrukcyjnych obiektów technicznych, ich cech wytrzymałościowych, technologicznych, wibroakustycznych, przeciwpożarowych; wpływu materiałów na zdrowie człowieka; możliwości ich utylizacji i recyklingu
O_1A_W14ma wiedzę w zakresie rodzajów, budowy i funkcji obiektów oceanotechnicznych oraz związanych z nimi problemów projektowych i eksploatacyjnych
O_1A_W16ma wiedzę w zakresie rodzajów napędów obiektów oceanotechnicznych, układów przeniesienia napędu, budowy siłowni okrętowych
O_1A_W17ma wiedzę w zakresie wyposażenia obiektów oceanotechnicznych w urządzenia, instalacje i systemy bezpieczeństwa, w tym urządzenia pokładowe, instalacje ładunkowe, balastowe, do pozyskiwania zasobów morskich, sanitarne, klimatyzacyjne, wentylacyjne, grzewcze, itp.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
Treści programoweT-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi ogólnie podać zagadnienia omawiane na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-12_U01Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
O_1A_U09potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko
O_1A_U12potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi
O_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej.
C-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
Treści programoweT-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.
T-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie pozyskać informacji z literatury, rozwiązać postawionego zadania oraz przygotować pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową
3,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych
5,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-12_U02Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
O_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej.
C-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
Treści programoweT-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowań oraz prezentacji wyników zawartych w pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej
3,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-12_K01Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
C-1Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
Treści programoweT-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie pozatechnicznych i społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych i społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny