Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z konstrukcji okrętów, mechaniki konstrukcji okrętów oraz technologii okrętów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie umiejętności sporządzenia projektu konstrukcji lub technologii obiektu oceanotechnicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Alternatywnie: 1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych. 2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy). | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Praca własna studenta nad projektem | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu |
S-3 | Ocena formująca: ocena ciągła |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-09_W01 ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych | O_2A_W14, O_2A_W15, O_2A_W13 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-09_U01 potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi | O_2A_U09, O_2A_U10 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-09_K01 ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem | O_2A_K04, O_2A_K02, O_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-09_W01 ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych | 2,0 | Student nie ma uporządkowanej i poglebionej wiedzy w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych. |
3,0 | Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-09_U01 potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod i modeli matematycznych, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi. |
3,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-09_K01 ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem | 2,0 | Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również nie potrafi pracować w grupie |
3,0 | Student ma podstawowa świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie | |
3,5 | Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie | |
4,0 | Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie | |
4,5 | Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | |
5,0 | Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny |
Literatura podstawowa
- Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
- Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
- Wakuła W., Konstrukcja kadłuba okrętu, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975
- Doerffer J.W., Organizacja produkcji w stoczni, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
- Doerffer J.W., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1963