Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania i zarządzania systemami logistycznymi, zarządzania ryzykiem w logistyce. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych oraz analizy raportów branżowych |
C-2 | Ukształtowanie u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań |
C-3 | Ukształtowanie u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonania pracy dyplomowej |
C-5 | Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania. | 1 |
T-S-2 | Zagadnienie dotyczace pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy magisterskiej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat oraz Biura Patentowego, raporty branżowe, itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy. | 2 |
T-S-3 | Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy magisterskiej. Plagiat i jego konsekwencje. Autoplagiat. | 1 |
T-S-4 | Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych. | 1 |
T-S-5 | Zasady prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnica pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka zasad formułowania definicji, najczęściej spotykane błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce | 1 |
T-S-6 | Metody i techniki przeprowadzenia badań według tematyki pracy magisterskiej: zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metody udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań, zasady kreowania wniosków. | 8 |
T-S-7 | Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w ramach opracowania pracy magisterskiej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy magisterskich. Analiza najczęściej popełnianych błędów. | 4 |
T-S-8 | Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym; Demonstracja przykładów prezentacji. | 2 |
T-S-9 | Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy magisterskiej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych. | 6 |
T-S-10 | Prezentacja końcowych rezultatów prac magisterskich. Zaopiniowanie treści pracy magisterskiej. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajeciach | 30 |
A-S-2 | studiowanie literatury | 10 |
A-S-3 | przygotowanie do zajęć | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Seminarium |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-5 | Objaśnienie, wyjaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy magisterskiej oraz poziomu jakości prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C17_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod i technik analizy procesów logistycznych z uwzględnieniem ochrony praw autorskich | LO_2A_W10, LO_2A_W11 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5, C-4 | T-S-6, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C17_U01 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki z uwzględnieniem ochrony praw autorskich oraz zaprezentować rezultaty badań | LO_2A_U01, LO_2A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5, C-4 | T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-10, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C17_K01 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność | LO_2A_K01, LO_2A_K02, LO_2A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5, C-4 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C17_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod i technik analizy procesów logistycznych z uwzględnieniem ochrony praw autorskich | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C17_U01 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki z uwzględnieniem ochrony praw autorskich oraz zaprezentować rezultaty badań | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C17_K01 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | 3 Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu |
Literatura podstawowa
- Auleytner A., Ochrona praw autorskich i pokrewnych a zasady swobodnego przepływu towarów i świadczenia usług w prawie UE, Wydawnictwo C.H.Beck, 2015
- Creswell J.W, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013
- Foreman J.W, Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy, Helion, 2019
- Huczkowski M, Ochrona autorskich praw osobistych w powszechnym prawie międzynarodowym, Difin, 2014
- Kohtamäki N, Praktyczny przewodnik antyplagiatowy. Uniwersytet im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Kapitał Ludzki, Projekt „Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie, https://usosweb.uksw.edu.pl/instrukcje/Praktyczny_przewodnik_antyplagiatowy_NKohtamaki.pdf
- Negrino T, PowerPoint. Tworzenie prezentacji, Helion, 2008
- Pac B., Gogołkiewicz M., Miler R, Wymiary Logistyki. Ujęcie systemowe, CeDeWu, 2018
- Sołtysiak G., Plagiat. Zarys problemu, Wyższa Szkoła Ekonomiczna Almamer, Warszawa, 2009
- Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014
- Wojciechowska R, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010
- Zenderowski R, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, 2018
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, 2018