Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Aplikacje internetowe i techniki multimedialne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aplikacje internetowe i techniki multimedialne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kazimierz Majka <Kazimierz.Majka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy baz danych |
W-2 | Podstawy programowania |
W-3 | Podstawy projektowania aplikacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z charakterystyką i projektowaniem aplikacji internetowych |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawami technik mutimedialnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia organizacyjne - podział na zespoły projektowe, omówienie zadań i przydział tematów | 2 |
T-L-2 | Projekt stron WWW dla zadanego systemu | 6 |
T-L-3 | Projekt bazy danych | 4 |
T-L-4 | HTML - ćwiczenia | 4 |
T-L-5 | CSS - ćwiczenia | 4 |
T-L-6 | Budowa interfejsu użytkownika aplikacji internetowej | 6 |
T-L-7 | Połączenie z bazą danych | 2 |
T-L-8 | Testowanie aplikacji | 1 |
T-L-9 | Podsumowanie i uporządkowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć. | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do aplikacji internetowych. Podstawowe pojęcia i cechy charakterystyczne. | 2 |
T-W-2 | HTML5 | 2 |
T-W-3 | CSS3 | 2 |
T-W-4 | Podstawowe architektury i modele aplikacji internetowych. | 2 |
T-W-5 | Języki skryptowe wykorzystywane w środowisku przeglądarek WWW | 2 |
T-W-6 | Wprowadzenie do multimediów (reprezentacja, przetwarzanie i interpretacja) | 2 |
T-W-7 | Charakterystyka wybranych standardów multimedialnych (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4) | 2 |
T-W-8 | Podsumowanie i uporządkowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Opracowanie sprowozdań z ćwiczeń | 6 |
A-L-3 | Dokumentacja projektowa aplikacji | 8 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
A-L-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udziłał w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład - metoda podająca (prezentacja) i metoda aktywizująca (dyskusja i referaty studentów) |
M-2 | Laboratorium - metoda praktyczna (projekt) i metoda programowana (z użyciem komputera) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład - kolokwium pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Laboratorium - ocena wykonanych ćwiczeń i opracowania dokumentacji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Laboratorium - prezentacja wykonanej aplikacji internetowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien byc w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym, wyjśniić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych | LO_2A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
LO_2A_C06_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi i opisać przykładowe standardy multimedialne | LO_2A_W02 | — | — | C-2 | T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprojektować i zbudować witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie | LO_2A_U01 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien byc w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym, wyjśniić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć związanych z tworzeniem stron internetowych. Nie rozumie działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym. |
3,0 | Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych. Słabo rozumie działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. | |
3,5 | Student jest w stanie opisać podstawowe etapy tworzenia stron internetowych. Rozumie działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. | |
4,0 | Student jest w stanie dość szczegółowo opisać podstawowe etapy tworzenia stron internetowych. Dobrze rozumie i potrafi scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. | |
4,5 | Student potrafi szczegółowo wyjaśnić proces tworzenia stron internetowych. Dobrze rozumie i jest w stanie szczegółowo scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. | |
5,0 | Student potrafi szczegółowo wyjaśnić proces tworzenia stron internetowych. Bardzo dobrze rozumie i jest w stanie szczegółowo scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce (rozwiązanie prolemu projektowego). | |
LO_2A_C06_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi i opisać przykładowe standardy multimedialne | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć związanych z technikami multimedialnymi. Nie potrafi opisać jednego z przykładowych standardów multimedialnych (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4). |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi ogólnie opisać przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4). | |
3,5 | Student dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi opisać przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4). | |
4,0 | Student dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi dobrze scharakteryzować przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4). | |
4,5 | Student dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi szczególowo scharakteryzować przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4). | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi przedstawić szczegółową analizę porównawczą standardów multimedialnych (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4). |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprojektować i zbudować witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować i zbudować prostej witryny internetowej. |
3,0 | Student jest w stanie zaprojektować i zbudować prostą witrynę internetową. | |
3,5 | Student jest w stanie zaprojektować i zbudować prostą witrynę internetową z dostępem do bazy danych. | |
4,0 | Student jest w stanie zaprojektować i zbudować witrynę internetową z dostępem do bazy danych oraz pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie. | |
4,5 | Student jest w stanie zaprojektować i zbudować aplikację internetową z obsługą bazy danych. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze zaprojektować i stworzyć aplikację internetową z obsługą rozbudowanej bazy danych. |
Literatura podstawowa
- Yakov Fain, Anton Moiseev, Angular2. Programowanie z użyciem języka TypeScript, Helion, Gliwice, 2017
- Matthew MacDonald, HTML5. Nieoficjalny podręcznik, Helion, Gliwice, 2012
- Matt Zandstra, PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia, Helion, Gliwice, 2017