Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie i zarządzanie systemami logistycznymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie i zarządzanie systemami logistycznymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką funkcjonowania systemów logistycznych, w szczególności ich projektowania i zarządzania procesami w nich zachodzącymi. |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami stosowanymi w projektowaniu systemów logistycznych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania i zarządzania systemami logistycznymi. |
C-4 | Uświadomienie znaczenia wiedzy i profesjonalnych zachowań przy projektowaniu i zarządzaniu systemami logistycznymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Rodzaje systemów logistycznych, ich elementy składowe. | 2 |
T-P-2 | Zasady i procedura projektowania systemu logistycznego | 2 |
T-P-3 | Dobór technologii magazynowania | 4 |
T-P-4 | Dobór technologii transportu | 4 |
T-P-5 | Dobór lokalizacji przestrzennej dla punktowych elementów systemu logistycznego | 2 |
T-P-6 | Analiza i wymiarowanie procesów logistycznych | 4 |
T-P-7 | Ocena rozwiązań projektowanego systemu logistycznego | 4 |
T-P-8 | Metody zarządzania systemami logistycznymi. | 4 |
T-P-9 | Sprawozdanie i prezentacja multimedialna zrealizowanych projektów. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemowe ujęcie logistyki. Rodzaje i elementy systemów logistycznych. Formułowanie zadania logistycznego. | 4 |
T-W-2 | Obszary i cele projektowania systemu logistycznego. Metody wykorzystywane w projektowaniu systemów logistycznych. Niezawodność projektowanego systemu logistycznego. | 4 |
T-W-3 | Orientacja funkcjonalna i procesowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Podejście procesowe w logistyce. Kształtowanie procesu logistycznego. | 4 |
T-W-4 | Modele i standaryzacja procesów. Mapowanie i projektowanie procesów, wdrażanie zmian. Podejście procesowe w przedsiębiorstwie: wdrażanie, formy organizacji. | 6 |
T-W-5 | Kształtowanie systemów logistycznych. Dobór technologii magazynowania i transportu do zadań logistycznych. Audyt logistyczny a projektowanie systemów logistycznych. | 4 |
T-W-6 | Zarządzanie systemami logistycznymi. Metodyka zarządzania procesami gospodarczymi w systemach logistycznych. | 4 |
T-W-7 | Wymiarowanie systemów logistycznych. Mierniki projektowe i logistyczne stosowane do oceny rozwiązań logistycznych. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć. | 10 |
A-P-3 | Praca nad projektem | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 8 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna. |
M-4 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (wykłady). |
S-2 | Ocena formująca: Ocena osiągniętych efektów na zajęciach (projekty). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C04_W01 Student ma pogłębioną wiedzę odnoszącą się do zagadnień projektowania systemów logistycznych i zarządzania procesami w nich zachodzącymi. | LO_2A_W09, LO_2A_W01, LO_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C04_U01 Student potrafi pozyskiwać informację z literatury i zaprojektować prosty system logistyczny przedsiębiorstwa wraz z elementami jego wyposażenia techniczno-technologicznego, dokonać prezentacji wyników. | LO_2A_U01, LO_2A_U03, LO_2A_U04, LO_2A_U09, LO_2A_U15 | — | — | C-3 | T-P-3, T-P-9, T-P-8, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-6, T-P-7 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C04_K01 Student rozumie znaczenie wiedzy i profesjonalnych zachowań przy projektowaniu i zarządzaniu systemami logistycznymi, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. | LO_2A_K02, LO_2A_K04, LO_2A_K06 | — | — | C-4 | T-P-3, T-P-9, T-P-8, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-6, T-P-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C04_W01 Student ma pogłębioną wiedzę odnoszącą się do zagadnień projektowania systemów logistycznych i zarządzania procesami w nich zachodzącymi. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C04_U01 Student potrafi pozyskiwać informację z literatury i zaprojektować prosty system logistyczny przedsiębiorstwa wraz z elementami jego wyposażenia techniczno-technologicznego, dokonać prezentacji wyników. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C04_K01 Student rozumie znaczenie wiedzy i profesjonalnych zachowań przy projektowaniu i zarządzaniu systemami logistycznymi, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Pawlewski P., Projektowanie systemów i procesów logistycznych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2013
- Jacyna M., Lewczuk K., Projektowanie systemów logistycznych, PWN, Warszawa, 2016
- Jacyna M. (red.), Kształtowanie systemów w wybranych obszarach transportu i logistyki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2014
- Kordel Z., Kuriata A., Logistyka i transport w ujęciu systemowym, CeDeWu, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- Miler R. K., Nowosielski T., Pac B. (red.), Optymalizacja systemów i procesów logistycznych, CeDeWu, Warszawa, 2014
- Nowakowski T. (red.), Systemy logistyczne. Część 1., Difin, Warszawa, 2010
- Nowakowski T. (red.), Systemy logistyczne. Część 2., Difin, Warszawa, 2011