Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy technologii budowy jednostek pływających:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy technologii budowy jednostek pływających
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Organizacja procesów produkcyjnych, techniki wytwarzania, matematyka: funkcje elementarne, podstawy algebry.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętności w zakresie definiowania jednostki pływającej jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Prezentacje wybranych technologii i procesow produkcyjnych jednostek pływających z wykorzystaniem bazy technicznej zakładów przemysłu stoczniowego i bazy laboratoryjnej KKMiTO.15
15
wykłady
T-W-1Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Praca własna studenta.35
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i w zaliczeniu przedmiotu15
A-W-2Praca własna studenta.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: na podstawie zaliczenia pisemnego - wykłady.
S-3Ocena formująca: na podstawie sprawozdania.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_C06_W01
ma podstawową wiedzę w zaktesie technologii budowy jednostek pływających
BJ_1A_W12C-1T-W-1, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_C06_U01
potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie technologii budowy jednostek pływających.
BJ_1A_U11C-1T-W-1, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_C06_K01
ma kompetencje w zakresie podstaw technologii budowy jednostek pływających.
BJ_1A_K08C-1T-W-1, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_C06_W01
ma podstawową wiedzę w zaktesie technologii budowy jednostek pływających
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_C06_U01
potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie technologii budowy jednostek pływających.
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_C06_K01
ma kompetencje w zakresie podstaw technologii budowy jednostek pływających.
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Synoradzki L., Projektowanie procesów technologicznych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2001
  2. Kubiński W., Inżynieria i technologie produkcji, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2017
  3. Chmielewski T., Projektowanie procesów technologicznych - Spawalnictwo, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013
  4. Klimpel A., Podręcznik spawalnictwa. Tom I. Technologie spawania i cięcia, Politechnika Śląska, Gliwice, 2013
  5. Ferenc K., Ferenc J., Konstrukcje spawane. Połączenia, WNT, Warszawa, 2007
  6. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002, II
  7. Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminatów, Alma-Press, Warszawa, 2005
  8. Malarski R., Geodezyjne pomiary szczegółowe. Klasyczne metody pomiarowe sieci geodezyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Doerffer J. W., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1974
  2. Doerffer J. W., Technologia wyposażania statków, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975
  3. Storch R.L., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 1995, II
  4. D. J. Eyres, Ship Construction, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2001
  5. Mikulczyński T., Automatyzacja procesów produkcyjnych. Metody modelowania procesów, WNT, Warszawa, 2006
  6. Zdanowicz R., Robotyzacja dyskretnych procesów produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Prezentacje wybranych technologii i procesow produkcyjnych jednostek pływających z wykorzystaniem bazy technicznej zakładów przemysłu stoczniowego i bazy laboratoryjnej KKMiTO.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych.15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Praca własna studenta.35
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i w zaliczeniu przedmiotu15
A-W-2Praca własna studenta.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_C06_W01ma podstawową wiedzę w zaktesie technologii budowy jednostek pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W12ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających
Cel przedmiotuC-1Umiejętności w zakresie definiowania jednostki pływającej jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych.
Treści programoweT-W-1Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych.
T-L-1Prezentacje wybranych technologii i procesow produkcyjnych jednostek pływających z wykorzystaniem bazy technicznej zakładów przemysłu stoczniowego i bazy laboratoryjnej KKMiTO.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-3Ocena formująca: na podstawie sprawozdania.
S-2Ocena formująca: na podstawie zaliczenia pisemnego - wykłady.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_C06_U01potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie technologii budowy jednostek pływających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U11potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym dotyczące różnorodnych aspektów związanych z technologią budowy i eksploatacji jachtów i ich wpływ na bezpieczeństwo ludzi i środowiska
Cel przedmiotuC-1Umiejętności w zakresie definiowania jednostki pływającej jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych.
Treści programoweT-W-1Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych.
T-L-1Prezentacje wybranych technologii i procesow produkcyjnych jednostek pływających z wykorzystaniem bazy technicznej zakładów przemysłu stoczniowego i bazy laboratoryjnej KKMiTO.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-3Ocena formująca: na podstawie sprawozdania.
S-2Ocena formująca: na podstawie zaliczenia pisemnego - wykłady.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_C06_K01ma kompetencje w zakresie podstaw technologii budowy jednostek pływających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-1Umiejętności w zakresie definiowania jednostki pływającej jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych.
Treści programoweT-W-1Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych.
T-L-1Prezentacje wybranych technologii i procesow produkcyjnych jednostek pływających z wykorzystaniem bazy technicznej zakładów przemysłu stoczniowego i bazy laboratoryjnej KKMiTO.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-3Ocena formująca: na podstawie sprawozdania.
S-2Ocena formująca: na podstawie zaliczenia pisemnego - wykłady.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.