Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)

Sylabus przedmiotu Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczego
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,50,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 30 2,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc technologii spożywczych
W-2Wiedza z inżynierii procesowej
W-3Znajomość zasad transportu wewnętrznego.
W-4Znajomośc maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego
W-5Znajomośc prawa żywnościowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
C-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia projektowe3
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-A-3Bilans materiałowy4
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego5
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych4
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych2
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego2
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów2
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie2
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad3
T-A-11Zaliczenie projektu1
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe2
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-W-3Wybór metody produkcji4
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych4
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego4
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego4
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego4
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych2
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń3
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego10
A-A-3Samodzielna praca projektowa21
A-A-4Konsultacje z nauczycielem2
63
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu15
A-W-3Praca samodzielna15
A-W-4Egzamin2
62

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D14tzpw_W01
Zna i rozumie zagadnienia związane z projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W15C-1T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-9, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-3, T-A-4, T-A-10, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-1M-1, M-3, M-2S-2, S-4, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D14tzpw_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
TZZ_1A_U07C-2T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-9, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-3, T-A-4, T-A-10, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-1M-1, M-3, M-2S-2, S-4, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D14tzpw_K01
Jest gotów do rozwiązywania problemów inżynierskich przy projektowaniu linii technologicznych zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K04C-3T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-9, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-3, T-A-4, T-A-10, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-1M-1, M-3, M-2S-2, S-4, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D14tzpw_W01
Zna i rozumie zagadnienia związane z projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D14tzpw_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D14tzpw_K01
Jest gotów do rozwiązywania problemów inżynierskich przy projektowaniu linii technologicznych zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.

Literatura podstawowa

  1. Lewicki P., Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego. WNT W-wa. 2017, WNT, Warszawa, 2017
  2. Dietrich J. i in., Podstawy konstrukcji Maszyn. Cz. I, II, III., WNT., Waeszawa, 2009
  3. Kawka T., Balejko J. i in., Maszynoznawstwo ogólne., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie., Szczecin, 1982
  4. Błasiński H., Maszyny i aparatura technologiczna przemysłu spożywczego, Politechnika ŁódzkA, Łódź, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Kawka T., Balejko J., Kolbiarz A. i in., Przewodnik metodyczny do ćwiczeń z maszynoznawstwa ogólnego., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie, Szczecin, 1977
  2. Kawka T., Balejko J., i in., Zeszyt do ćwiczeń z rysunku technicznego, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie., Szczecin, 1982

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia projektowe3
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-A-3Bilans materiałowy4
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego5
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych4
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych2
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego2
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów2
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie2
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad3
T-A-11Zaliczenie projektu1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe2
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-W-3Wybór metody produkcji4
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych4
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego4
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego4
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego4
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych2
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń3
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego10
A-A-3Samodzielna praca projektowa21
A-A-4Konsultacje z nauczycielem2
63
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu15
A-W-3Praca samodzielna15
A-W-4Egzamin2
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D14tzpw_W01Zna i rozumie zagadnienia związane z projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W15Zna i rozumie zasady i prawa inżynierii procesowej, zna w stopniu zaawansowanym terminologię w zakresie inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwa dotyczącą materiałów, rozwiązań konstrukcyjnych maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowania, eksploatacji linii technologicznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-1Założenia projektowe
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-3Wybór metody produkcji
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Projekt
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D14tzpw_U01Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U07Potrafi rozwiązywać problemy inżynierskie związane z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego. W tym celu potrafi wykorzystać poznane metody komputerowe.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
Treści programoweT-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-1Założenia projektowe
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-3Wybór metody produkcji
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Projekt
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D14tzpw_K01Jest gotów do rozwiązywania problemów inżynierskich przy projektowaniu linii technologicznych zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K04Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-1Założenia projektowe
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-3Wybór metody produkcji
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Projekt
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.