Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Edukacja żywieniowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Edukacja żywieniowa
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>, Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści z przedmiotów: żywienie człowieka, towaroznawstwo żywności, fizjologia człowieka, dietetyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie edukacji żywieniowej różnych grup ludności.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie opracowania programu edukacji żywieniowej dla odbiorcy indywidualnego i grupy osób.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Edukacja żywieniowa i upowszechnianie wiedzy o żywieniu2
T-L-2Postawy względem żywności i żywienia.2
T-L-3Badanie postaw. Metodyka badania postaw2
T-L-4Żywienie a zdrowie publiczne.2
T-L-5Czynniki warunkujące zdrowie.2
T-L-6Psychologia żywienia.2
T-L-7Postawy w odniesieniu do nowej żywności.2
T-L-8Planowanie upowszechniania wiedzy o żywieniu- przygotowanie scenariusza warsztatów żywieniowych dla różnych grup (w miarę możliwości organizowanie takich warsztatów).14
T-L-9zaliczenie zajęć2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach30
A-L-2Analiza wskazanej literatury5
A-L-3Przygotowanie do zajęć10
A-L-4Przygotowanie warsztatów5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Opanowanie umiejętności formułowania zasad edukacji żywieniowej dla osób zdrowych i chorych, w układzie indywidualnym i zbiorowym
M-4Opanowanie umiejętności opracowania i przedstawiania prezentacji programów z zakresu edukacji żywieniowej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń (scenariusz warsztatów)
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D1zcid_W01
Student zna i rozumie potrzeby żywieniowe i sposoby edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych.
TZZ_1A_W21C-1, C-2T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-3, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D1zcid_U01
Potrafi opracować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu.
TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U12C-1, C-2T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-3, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D1zcid_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_1A_K05C-1, C-2T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-3, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D1zcid_W01
Student zna i rozumie potrzeby żywieniowe i sposoby edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D1zcid_U01
Potrafi opracować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu.
2,0Student nie potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
4,0Student potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student potrafi prawidłowo program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student potrafiprawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D1zcid_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Isobel R. Contento, Edukacja żywieniowa, PWN, Warszawa, 2018
  2. Wojnarowska B., Edukacja zdrowotna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  3. Pilska M., Jeżewska-Zychowicz M., Psychologia żywienia. Wybrane zagadnienia., Wyd. SGGW, Warszawa, 2008
  4. Jeżewska-Zychowicz, Pilska M, Postawy względem żywności i żywienia. Wybrane aspekty teoretyczne i metodyczne., Wyd. SGGW, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. czasopismo, Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, http://www.monz.pl/
  2. czasopismo, Journal of Nutrition Education and Behavior, https://www.jneb.org/

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Edukacja żywieniowa i upowszechnianie wiedzy o żywieniu2
T-L-2Postawy względem żywności i żywienia.2
T-L-3Badanie postaw. Metodyka badania postaw2
T-L-4Żywienie a zdrowie publiczne.2
T-L-5Czynniki warunkujące zdrowie.2
T-L-6Psychologia żywienia.2
T-L-7Postawy w odniesieniu do nowej żywności.2
T-L-8Planowanie upowszechniania wiedzy o żywieniu- przygotowanie scenariusza warsztatów żywieniowych dla różnych grup (w miarę możliwości organizowanie takich warsztatów).14
T-L-9zaliczenie zajęć2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach30
A-L-2Analiza wskazanej literatury5
A-L-3Przygotowanie do zajęć10
A-L-4Przygotowanie warsztatów5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D1zcid_W01Student zna i rozumie potrzeby żywieniowe i sposoby edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W21Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące racjonalnego żywienia człowieka zdrowego i chorego oraz oceny stanu odżywienia. Zna i rozumie zagrożenia wynikające z błędów żywieniowych oraz zasady tworzenia programów profilaktycznych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie edukacji żywieniowej różnych grup ludności.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie opracowania programu edukacji żywieniowej dla odbiorcy indywidualnego i grupy osób.
Treści programoweT-L-2Postawy względem żywności i żywienia.
T-L-1Edukacja żywieniowa i upowszechnianie wiedzy o żywieniu
T-L-4Żywienie a zdrowie publiczne.
T-L-6Psychologia żywienia.
T-L-7Postawy w odniesieniu do nowej żywności.
T-L-5Czynniki warunkujące zdrowie.
T-L-3Badanie postaw. Metodyka badania postaw
T-L-8Planowanie upowszechniania wiedzy o żywieniu- przygotowanie scenariusza warsztatów żywieniowych dla różnych grup (w miarę możliwości organizowanie takich warsztatów).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Opanowanie umiejętności formułowania zasad edukacji żywieniowej dla osób zdrowych i chorych, w układzie indywidualnym i zbiorowym
M-4Opanowanie umiejętności opracowania i przedstawiania prezentacji programów z zakresu edukacji żywieniowej
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń (scenariusz warsztatów)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych i sposobu edukacji w zakresie racjonalnego żywienia osób zdrowych, z uwzględnieniem grup ryzyka, oraz osób chorych. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D1zcid_U01Potrafi opracować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U02Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie. Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
TZZ_1A_U12Potrafi zaprojektować, ocenić i skorygować jadłospis dla różnych grup ludności. Potrafi krytycznie ocenić dobór składników diety w celu zwiększenia jej efektów prozdrowotnych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie edukacji żywieniowej różnych grup ludności.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie opracowania programu edukacji żywieniowej dla odbiorcy indywidualnego i grupy osób.
Treści programoweT-L-2Postawy względem żywności i żywienia.
T-L-1Edukacja żywieniowa i upowszechnianie wiedzy o żywieniu
T-L-4Żywienie a zdrowie publiczne.
T-L-6Psychologia żywienia.
T-L-7Postawy w odniesieniu do nowej żywności.
T-L-5Czynniki warunkujące zdrowie.
T-L-3Badanie postaw. Metodyka badania postaw
T-L-8Planowanie upowszechniania wiedzy o żywieniu- przygotowanie scenariusza warsztatów żywieniowych dla różnych grup (w miarę możliwości organizowanie takich warsztatów).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Opanowanie umiejętności formułowania zasad edukacji żywieniowej dla osób zdrowych i chorych, w układzie indywidualnym i zbiorowym
M-4Opanowanie umiejętności opracowania i przedstawiania prezentacji programów z zakresu edukacji żywieniowej
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń (scenariusz warsztatów)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
4,0Student potrafi prawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student potrafi prawidłowo program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student potrafiprawidłowo przygotować program edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D1zcid_K01Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w edukacji żywieniowej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb żywieniowych osób indywidualnych i grup, przy użyciu nowoczesnych środków przekazu. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie edukacji żywieniowej różnych grup ludności.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie opracowania programu edukacji żywieniowej dla odbiorcy indywidualnego i grupy osób.
Treści programoweT-L-2Postawy względem żywności i żywienia.
T-L-1Edukacja żywieniowa i upowszechnianie wiedzy o żywieniu
T-L-4Żywienie a zdrowie publiczne.
T-L-6Psychologia żywienia.
T-L-7Postawy w odniesieniu do nowej żywności.
T-L-5Czynniki warunkujące zdrowie.
T-L-3Badanie postaw. Metodyka badania postaw
T-L-8Planowanie upowszechniania wiedzy o żywieniu- przygotowanie scenariusza warsztatów żywieniowych dla różnych grup (w miarę możliwości organizowanie takich warsztatów).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Opanowanie umiejętności formułowania zasad edukacji żywieniowej dla osób zdrowych i chorych, w układzie indywidualnym i zbiorowym
M-4Opanowanie umiejętności opracowania i przedstawiania prezentacji programów z zakresu edukacji żywieniowej
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń (scenariusz warsztatów)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.