Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)

Sylabus przedmiotu Żywienie kliniczne i dietoterapia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Żywienie kliniczne i dietoterapia
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>, Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 18 1,50,50egzamin
laboratoriaL1 18 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści z przedmiotów: biochemia, chemia żywności, mikrobiologia żywności, ogólna technologia żywności, żywienie człowieka, budowa ustroju ludzkiego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przedstawienie tematyki zajęć i regulaminu. Analiza wartości odżywczej preparatów przeznaczonych do żywienia dojelitowego. Układanie domowych diet dojelitowych.3
T-L-2Opracowanie jadłospisu dla osoby po zabiegach operacyjnych. Opracowanie jadłopisu dla pacjenta po oparzeniach.3
T-L-3Układanie jadłospisów dla pacjentów po urazach. Układanie jadłospisów dla osoby z nawracającymi migrenami.3
T-L-4Układanie jadłospisów w zespole przerostu flory bakteryjnej jelita cienkiego.3
T-L-5Układanie jadłospisów dla oraz kobiety z zespołem policystycznych jajników i współistniejącym Hashimoto.3
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób w okresie andro- i menopauzy.2
T-L-7Zaliczenie1
18
wykłady
T-W-1Leczenie żywieniowe- żywienie dojelitowe i pozajelitowe. Enteralne diety domowe.3
T-W-2Żywienie po zabiegach operacyjnych i oparzeniach.3
T-W-3Żywienie po urazie i w przebiegu posocznicy.2
T-W-4Migrena - choroba dietozależna?1
T-W-5Dieta w zespole rozrostu bakteryjnego jelita cienkiego - SIBO3
T-W-6Postępowanie żywieniowe w Hashimoto i zespole policystycznych jajników.3
T-W-7Żywienie w okresie menopauzy i andropauzy. Żywienie w zaburzeniach seksualnych.3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Studiowanie literatury10
A-L-3Przygotowanie do zajęć8
A-L-4przygotowanie do zaliczenia2
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
A-W-4Egzamin2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3ćwiczenia laboratoryjne - opanowanie umiejętności zbierania wywiadu żywieniowego, układania jadłospisów dla osób chorych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_D2zc_W01
Student zana i rozumie w stopniu zaawansowanym wiedzę na temat charakterystyki choroby. Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym potrzeby żywieniowe człowieka chorego, skład produktów żywnościowych i ich przydatność w żywieniu chorego. Zna mody żywieniowe oraz skutki ich działania.
TZZ_2A_W08, TZZ_2A_W07C-2, C-1T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_D2zc_U01
Potrafi sporządzić plan żywieniowy, obejmujący zalecenia żywieniowe i diety, dla osób w wybranych jednostkach chorobowych. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności oraz zastosować w dietach pacjentów w zależności od choroby. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U10, TZZ_2A_U11C-2, C-1T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_D2zc_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu człowieka chorego, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_2A_K04C-2, C-1T-W-3, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-W-5, T-W-4, T-L-5, T-L-6M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_D2zc_W01
Student zana i rozumie w stopniu zaawansowanym wiedzę na temat charakterystyki choroby. Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym potrzeby żywieniowe człowieka chorego, skład produktów żywnościowych i ich przydatność w żywieniu chorego. Zna mody żywieniowe oraz skutki ich działania.
2,0Student nie opanował zagadnień z zakresu dietetyki w wybranych chorobach. Nie posiada wiedzy z zakresu żywienia człowieka chorego.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu dietetyki chorób i żywienia człowieka chorego i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu dietetyki chorób i żywienia człowieka chorego i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu dietetyki chorób i żywienia człowieka chorego i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu dietetyki chorób i potrzeb żywieniowych człowieka chorego. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwa dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu dietetyki chorób i potrzeb żywieniowych człowieka chorego. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwa dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_D2zc_U01
Potrafi sporządzić plan żywieniowy, obejmujący zalecenia żywieniowe i diety, dla osób w wybranych jednostkach chorobowych. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności oraz zastosować w dietach pacjentów w zależności od choroby. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety osób chorych i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student w poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student w poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student w poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_D2zc_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu człowieka chorego, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Sobotka L. (red), Podstawy żywienia klinicznego, Wyd PZWL, W-wa, 2004
  2. Elżbieta Poniewierka, DIETETYKA KLINICZNA, Uniwersytet Medyczny Wrocław, 2016
  3. Grzymisławski M., Dietetyka kliniczna, PZWL, W-wa, 2019
  4. Jarosz M., Praktyczny podręcznik dietetyki., Wyd. IŻŻ, W-wa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. czasopismo, Współczesna dietetyka, https://www.wspolczesnadietetyka.pl/
  2. czasopismo, JOURNAL OF THE ACADEMY OF NUTRITION AND DIETETICS, https://jandonline.org/

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przedstawienie tematyki zajęć i regulaminu. Analiza wartości odżywczej preparatów przeznaczonych do żywienia dojelitowego. Układanie domowych diet dojelitowych.3
T-L-2Opracowanie jadłospisu dla osoby po zabiegach operacyjnych. Opracowanie jadłopisu dla pacjenta po oparzeniach.3
T-L-3Układanie jadłospisów dla pacjentów po urazach. Układanie jadłospisów dla osoby z nawracającymi migrenami.3
T-L-4Układanie jadłospisów w zespole przerostu flory bakteryjnej jelita cienkiego.3
T-L-5Układanie jadłospisów dla oraz kobiety z zespołem policystycznych jajników i współistniejącym Hashimoto.3
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób w okresie andro- i menopauzy.2
T-L-7Zaliczenie1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Leczenie żywieniowe- żywienie dojelitowe i pozajelitowe. Enteralne diety domowe.3
T-W-2Żywienie po zabiegach operacyjnych i oparzeniach.3
T-W-3Żywienie po urazie i w przebiegu posocznicy.2
T-W-4Migrena - choroba dietozależna?1
T-W-5Dieta w zespole rozrostu bakteryjnego jelita cienkiego - SIBO3
T-W-6Postępowanie żywieniowe w Hashimoto i zespole policystycznych jajników.3
T-W-7Żywienie w okresie menopauzy i andropauzy. Żywienie w zaburzeniach seksualnych.3
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Studiowanie literatury10
A-L-3Przygotowanie do zajęć8
A-L-4przygotowanie do zaliczenia2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
A-W-4Egzamin2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_D2zc_W01Student zana i rozumie w stopniu zaawansowanym wiedzę na temat charakterystyki choroby. Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym potrzeby żywieniowe człowieka chorego, skład produktów żywnościowych i ich przydatność w żywieniu chorego. Zna mody żywieniowe oraz skutki ich działania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia dotyczące współczesnych trendów w dietetyce w kontekście procesów patofizjologicznych. Zna systemy i mody żywieniowe oraz skutki ich działania.
TZZ_2A_W07Zna i rozumie w pogłębionym stopniu potrzeby żywieniowe człowieka, rolę składników diety oraz zasad racjonalnego żywienia osób zdrowych i chorych.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
Treści programoweT-W-6Postępowanie żywieniowe w Hashimoto i zespole policystycznych jajników.
T-W-7Żywienie w okresie menopauzy i andropauzy. Żywienie w zaburzeniach seksualnych.
T-W-4Migrena - choroba dietozależna?
T-W-3Żywienie po urazie i w przebiegu posocznicy.
T-W-5Dieta w zespole rozrostu bakteryjnego jelita cienkiego - SIBO
T-W-2Żywienie po zabiegach operacyjnych i oparzeniach.
T-W-1Leczenie żywieniowe- żywienie dojelitowe i pozajelitowe. Enteralne diety domowe.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zagadnień z zakresu dietetyki w wybranych chorobach. Nie posiada wiedzy z zakresu żywienia człowieka chorego.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu dietetyki chorób i żywienia człowieka chorego i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu dietetyki chorób i żywienia człowieka chorego i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu dietetyki chorób i żywienia człowieka chorego i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu dietetyki chorób i potrzeb żywieniowych człowieka chorego. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwa dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu dietetyki chorób i potrzeb żywieniowych człowieka chorego. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwa dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_D2zc_U01Potrafi sporządzić plan żywieniowy, obejmujący zalecenia żywieniowe i diety, dla osób w wybranych jednostkach chorobowych. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności oraz zastosować w dietach pacjentów w zależności od choroby. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U10Potrafi ocenić sposób i stan odżywiania osób zdrowych lub chorych. Potrafi samodzielnie zaplanować jadłospisy lub diety dla różnych grup ludności w układzie indywidualnego i zbiorowego żywienia.
TZZ_2A_U11Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korektę wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi w rożnym stanie fizjologicznym.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
Treści programoweT-L-3Układanie jadłospisów dla pacjentów po urazach. Układanie jadłospisów dla osoby z nawracającymi migrenami.
T-L-4Układanie jadłospisów w zespole przerostu flory bakteryjnej jelita cienkiego.
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób w okresie andro- i menopauzy.
T-L-1Przedstawienie tematyki zajęć i regulaminu. Analiza wartości odżywczej preparatów przeznaczonych do żywienia dojelitowego. Układanie domowych diet dojelitowych.
T-L-2Opracowanie jadłospisu dla osoby po zabiegach operacyjnych. Opracowanie jadłopisu dla pacjenta po oparzeniach.
T-L-5Układanie jadłospisów dla oraz kobiety z zespołem policystycznych jajników i współistniejącym Hashimoto.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety osób chorych i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student w poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student w poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student w poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_D2zc_K01Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu człowieka chorego, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K04Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, ciągłego dokształcania się i rozwijania dorobku zawodowego.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
Treści programoweT-W-3Żywienie po urazie i w przebiegu posocznicy.
T-L-3Układanie jadłospisów dla pacjentów po urazach. Układanie jadłospisów dla osoby z nawracającymi migrenami.
T-L-4Układanie jadłospisów w zespole przerostu flory bakteryjnej jelita cienkiego.
T-W-1Leczenie żywieniowe- żywienie dojelitowe i pozajelitowe. Enteralne diety domowe.
T-W-6Postępowanie żywieniowe w Hashimoto i zespole policystycznych jajników.
T-W-7Żywienie w okresie menopauzy i andropauzy. Żywienie w zaburzeniach seksualnych.
T-W-2Żywienie po zabiegach operacyjnych i oparzeniach.
T-L-1Przedstawienie tematyki zajęć i regulaminu. Analiza wartości odżywczej preparatów przeznaczonych do żywienia dojelitowego. Układanie domowych diet dojelitowych.
T-L-2Opracowanie jadłospisu dla osoby po zabiegach operacyjnych. Opracowanie jadłopisu dla pacjenta po oparzeniach.
T-W-5Dieta w zespole rozrostu bakteryjnego jelita cienkiego - SIBO
T-W-4Migrena - choroba dietozależna?
T-L-5Układanie jadłospisów dla oraz kobiety z zespołem policystycznych jajników i współistniejącym Hashimoto.
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób w okresie andro- i menopauzy.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.