Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie i marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie i marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Brocki <Wojciech.Brocki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zarzadzania, mikroekonomia. Podstawowa wiedza z zakresu zarzadzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien umiec wyjasnic istote działalnosci przedsiebiorstwa, scharakteryzowac formy organizacyjno-prawne przedsiebiorstw, omówic proces zarzadzania przedsiebiorstwem i podstawowe funkcje zarzadzania. Powinien równie¿ umiec scharakteryzowac cele, zadania i działalnosc poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiebiorstwie. Student powinien nabyc umiejetnosc systemowego podejscia do zarzadzania przedsiebiorstwem, samodzielnie analizowac działalnosc, zachowania i zwiazki miedzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi przedsiebiorstwa oraz umiec kierowac mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumiec role współdziałania, aktywnosci, kreatywnosci, przedsiebiorczosci wszystkich pracowników w osiaganiu sukcesu gospodarczego przedsiebiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Ekologia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zrównoważony rozwój.4
T-W-2Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw2
T-W-3Istota i zarządzanie przedsiębiorstwami. Rodzaje przedsiębiorstw2
T-W-4System motywacujny w przedsiębiorstwie2
T-W-5Aktywa trwałe i obrotowe2
T-W-6Kierowanie i praca menadżera2
T-W-7Charakterystyka różnych form zarządzania przedsiebiorstwami.4
T-W-8Nowoczesne trendy w zarządzaniu. Internet2
T-W-9Istota i znaczenie marketingu2
T-W-10Zasady i strategie marketingowe4
T-W-11Otoczenie marketingowe2
T-W-12Zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajeć8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia końcowego12
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Sprawdzian piesemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A8_W01
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem.
MS_2A_W11C-1T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-1, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A8_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu
MS_2A_U05C-1T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-5, T-W-11M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A8_K01
Wykazuje gotowość do samodzielnego, kreatywnego podejmowania decyzji.
MS_2A_K02C-1T-W-6, T-W-12, T-W-4, T-W-10, T-W-11M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_A8_W01
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem.
2,0
3,0Student dostatecznie zna i rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem i marketingiem
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_A8_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_A8_K01
Wykazuje gotowość do samodzielnego, kreatywnego podejmowania decyzji.
2,0
3,0Nie podlega ocenie w formie stopnia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kotler J., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznan, 2008
  2. Marek S. red, Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Economicus, Szczecin, 2008
  3. Brocki W., Odpowiedzialne rybołówstwo jako element zrównoważonego rozwoju, ZUT, Szczecin, 2012
  4. Żurek J., Przedsiebiorstwo. Zasady działania, funkcjonowanie i rozwój, Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk, 2007
  5. Griffin R.W., Podstawy zarzadzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2007
  6. Bień W., Zarzadzanie finansami przedsiebiorstwa, Delfin, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ekologia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zrównoważony rozwój.4
T-W-2Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw2
T-W-3Istota i zarządzanie przedsiębiorstwami. Rodzaje przedsiębiorstw2
T-W-4System motywacujny w przedsiębiorstwie2
T-W-5Aktywa trwałe i obrotowe2
T-W-6Kierowanie i praca menadżera2
T-W-7Charakterystyka różnych form zarządzania przedsiebiorstwami.4
T-W-8Nowoczesne trendy w zarządzaniu. Internet2
T-W-9Istota i znaczenie marketingu2
T-W-10Zasady i strategie marketingowe4
T-W-11Otoczenie marketingowe2
T-W-12Zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajeć8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia końcowego12
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_A8_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W11Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą systemu zarządzania i normalizacji. Ma poszerzoną wiedzę w zakresie prawa chroniącego własność intelektualną i prawa pracy.
Cel przedmiotuC-1Student powinien umiec wyjasnic istote działalnosci przedsiebiorstwa, scharakteryzowac formy organizacyjno-prawne przedsiebiorstw, omówic proces zarzadzania przedsiebiorstwem i podstawowe funkcje zarzadzania. Powinien równie¿ umiec scharakteryzowac cele, zadania i działalnosc poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiebiorstwie. Student powinien nabyc umiejetnosc systemowego podejscia do zarzadzania przedsiebiorstwem, samodzielnie analizowac działalnosc, zachowania i zwiazki miedzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi przedsiebiorstwa oraz umiec kierowac mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumiec role współdziałania, aktywnosci, kreatywnosci, przedsiebiorczosci wszystkich pracowników w osiaganiu sukcesu gospodarczego przedsiebiorstwa.
Treści programoweT-W-5Aktywa trwałe i obrotowe
T-W-6Kierowanie i praca menadżera
T-W-3Istota i zarządzanie przedsiębiorstwami. Rodzaje przedsiębiorstw
T-W-10Zasady i strategie marketingowe
T-W-7Charakterystyka różnych form zarządzania przedsiebiorstwami.
T-W-2Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw
T-W-8Nowoczesne trendy w zarządzaniu. Internet
T-W-1Ekologia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zrównoważony rozwój.
T-W-4System motywacujny w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostatecznie zna i rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem i marketingiem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_A8_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U05Potrafi wprowadzać systemy zarządzania i normalizacji. Potrafi wykorzystać praktycznie wiedzę z zakresu prawa chroniącego własność intelektualną i prawa pracy. Potrafi przeprowadzić analizy statystyczne wykorzystane w naukach rolniczych.
Cel przedmiotuC-1Student powinien umiec wyjasnic istote działalnosci przedsiebiorstwa, scharakteryzowac formy organizacyjno-prawne przedsiebiorstw, omówic proces zarzadzania przedsiebiorstwem i podstawowe funkcje zarzadzania. Powinien równie¿ umiec scharakteryzowac cele, zadania i działalnosc poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiebiorstwie. Student powinien nabyc umiejetnosc systemowego podejscia do zarzadzania przedsiebiorstwem, samodzielnie analizowac działalnosc, zachowania i zwiazki miedzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi przedsiebiorstwa oraz umiec kierowac mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumiec role współdziałania, aktywnosci, kreatywnosci, przedsiebiorczosci wszystkich pracowników w osiaganiu sukcesu gospodarczego przedsiebiorstwa.
Treści programoweT-W-6Kierowanie i praca menadżera
T-W-4System motywacujny w przedsiębiorstwie
T-W-10Zasady i strategie marketingowe
T-W-3Istota i zarządzanie przedsiębiorstwami. Rodzaje przedsiębiorstw
T-W-5Aktywa trwałe i obrotowe
T-W-11Otoczenie marketingowe
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_A8_K01Wykazuje gotowość do samodzielnego, kreatywnego podejmowania decyzji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K02Jest gotowy do przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności płci, poglądów i kultur.
Cel przedmiotuC-1Student powinien umiec wyjasnic istote działalnosci przedsiebiorstwa, scharakteryzowac formy organizacyjno-prawne przedsiebiorstw, omówic proces zarzadzania przedsiebiorstwem i podstawowe funkcje zarzadzania. Powinien równie¿ umiec scharakteryzowac cele, zadania i działalnosc poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiebiorstwie. Student powinien nabyc umiejetnosc systemowego podejscia do zarzadzania przedsiebiorstwem, samodzielnie analizowac działalnosc, zachowania i zwiazki miedzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi przedsiebiorstwa oraz umiec kierowac mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumiec role współdziałania, aktywnosci, kreatywnosci, przedsiebiorczosci wszystkich pracowników w osiaganiu sukcesu gospodarczego przedsiebiorstwa.
Treści programoweT-W-6Kierowanie i praca menadżera
T-W-12Zaliczenie przedmiotu
T-W-4System motywacujny w przedsiębiorstwie
T-W-10Zasady i strategie marketingowe
T-W-11Otoczenie marketingowe
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nie podlega ocenie w formie stopnia
3,5
4,0
4,5
5,0