Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)
Sylabus przedmiotu Organizacja pracy w laboratoriach diagnostycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja pracy w laboratoriach diagnostycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Sawicki <Wojciech.Sawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw mokrobiologii |
W-2 | zaliczony przedmiot "techniki mikroiologiczne" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prawidłową budową, wyposażeniem i organizacją pracy w różnego typu laboratoriach diagnostycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podział i charakterystyka laboratoriów diagnostycznych | 3 |
T-A-2 | Budowa i wyposażenie laboratoriów diagnostycznych | 3 |
T-A-3 | Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratoriach diagnostycznych | 3 |
T-A-4 | Krążenie i procedury zachowawcze z odczynnikami i próbkami badanymi | 2 |
T-A-5 | Postępowanie z odpadami w laboratoriach diagnostycznych | 2 |
T-A-6 | Walidacja wyników i audyty laboratoriów | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
A-A-3 | samodzielne przygotowanie do zajęć | 10 |
A-A-4 | przegląd literatury | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności w trakcie zajęć oraz przygotowanych prezentacji |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie przedmiotu na podstawie końcowej weryfikacji zdobytej wiedzi |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_O16-1_W01 Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym sposób organizacji pracy w laboratoriach, ich budowę, wyposażenie. | MS_1A_W12 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_O16-1_U01 Student potrafi zorganizować pracę w laboratorium | MS_1A_U07 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_O16-1_K01 Student jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za właściwą organizację pracy w laboratorium. | MS_1A_K03 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_O16-1_W01 Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym sposób organizacji pracy w laboratoriach, ich budowę, wyposażenie. | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu zna budowę, wyposazenie i organizację pracy w laboratoriach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_O16-1_U01 Student potrafi zorganizować pracę w laboratorium | 2,0 | |
3,0 | potrafi w dostatecznym stopniu zoorganizować pracę w laboratorium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_O16-1_K01 Student jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za właściwą organizację pracy w laboratorium. | 2,0 | |
3,0 | jest gotów podjąć odpowiedzialność za funkcjonowanie i pracy laboratorium w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, Zalecenia krajowego specjalisty w dziedzinie mikrobiologii w sprawie organizacji i zasad działania laboratoryjnej diagnostyki mikrobiologicznej., Dz.Urz.MZiOS.1999.1.3, Warszawa, 1999
- A. Keith Furr, CRC Handbook of Laboratory Safety, CRC Press, 2000, 5, ISBN 9780849325236