Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Ichtiologia i akwakultura (S2)
specjalność: Ochrona środowiska wodnego
Sylabus przedmiotu Zarządzanie i marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ichtiologia i akwakultura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie i marketing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Brocki <Wojciech.Brocki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarzadzania, mikroekonomia. Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien umieć wyjaśnić istotę działalności przedsiębiorstwa, scharakteryzować formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw, omówić proces zarzadzania przedsiębiorstwem i podstawowe funkcje zarządzania. Powinien również umieć scharakteryzować cele, zadania i działalność poszczególnych funkcji biznesowych w przedsiębiorstwie. Student powinien nabyć umiejętność systemowego podejścia do zarządzania przedsiębiorstwem, samodzielnie analizować działalność, zachowania i związki między poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa oraz umieć kierować mały zespołem roboczym. Student powinien zrozumieć role współdziałania, aktywności, kreatywności, przedsiębiorczości wszystkich pracowników w osiąganiu sukcesu gospodarczego przedsiębiorstwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ekologia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zrównoważony rozwój | 4 |
T-W-2 | Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw | 2 |
T-W-3 | Istota i zarządzanie przedsiębiorstwami..Rodzaje przedsiebiorstw | 2 |
T-W-4 | System motywacyjny w przedsiebiorstwie | 2 |
T-W-5 | Aktywa trwale i obrotowe | 2 |
T-W-6 | Kierowanie i praca menedżera | 2 |
T-W-7 | Charakterystyka różnych form zarządzania stosowana w przedsiębiorstwach. Zalety,wady, dostosowanie do realiów lokalnych. Mozliwości zmiany orientacji i koncepcji zarzadzania w przesiębiorstwach | 4 |
T-W-8 | Nowoczesne trendy w zarzadzaniu | 2 |
T-W-9 | Istota i znaczenie marketingu | 2 |
T-W-10 | Zasady i strategie marketingowe | 4 |
T-W-11 | Otoczenie marketingowe | 2 |
T-W-12 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajeć | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian piesemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IA_2A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłębioną wiedzę z zakresu przedmiotu, która pozwala definiować i objaśniać zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem. | IA_2A_W16 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-12, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-11 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IA_2A_C11_U01 Potrafi charakteryzować i tłumaczyć metody zarządzania i określić najbardziej optymalną formę zarządzania dla przedsiębiorstwa. | IA_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-12, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-11 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IA_2A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do pomocy, postępowanie zgodne z zasadami BHP i etyki, zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji, zorientowany na nowe technologie | IA_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-12, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-11 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IA_2A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłębioną wiedzę z zakresu przedmiotu, która pozwala definiować i objaśniać zagadnienia związane z zarzadzeniem przedsiębiorstwem. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował ponad 50% zrealizowanych treści programowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IA_2A_C11_U01 Potrafi charakteryzować i tłumaczyć metody zarządzania i określić najbardziej optymalną formę zarządzania dla przedsiębiorstwa. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował zagadnienia z zakresu przedmiotu na poziomie co najmniej 50%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IA_2A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do pomocy, postępowanie zgodne z zasadami BHP i etyki, zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji, zorientowany na nowe technologie | 2,0 | |
3,0 | Nie podlega ocenie w formie stopnia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotler P., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, 2005
- Marek S. red, Elementy nauki o przedsiebiorstwie, Economicus, Szczecin, 2008
- Brocki W., Odpowiedzialne rybołówstwo jako element zrównoważonego rozwoju, ZUT, Szczecin, 2018
- Żurek J., Przedsiebiorstwo. Zasady działania, funkcjonowanie i rozwój, Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk, 2007
- Griffin R.W., Podstawy zarzadzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2007
- Bień W., Zarzadzanie finansami przedsiebiorstwa, Delfin, Warszawa, 2008
- A. K. Kozminski, W. Piotrowski, Zarzadzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2007
- Strużycki M, Zarzadzanie przedsiebiorstwem, Delfin, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Czerminski A. Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., Zarzadzanie organizacjami, Dom Organizatora, Toruń, 2001