Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Ichtiologia i akwakultura (S1)
specjalność: Biotechnologia rybacka i akwakultura

Sylabus przedmiotu Podstawy nurkowania swobodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ichtiologia i akwakultura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy nurkowania swobodnego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Stepanowska <Katarzyna.Stepanowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Biernaczyk <Marcin.Biernaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z przedmiotu Ekologia
W-2Podstawowa wiedza z przedmiotu Hydrozoologia
W-3Podstawowa wiedza z przedmiotu Hydrochemia
W-4Podstawowa wiedza z przedmiotu Hydrobotanika
W-5Podstawowa wiedza z przedmiotu Fizyka środowiska wodnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i reżimami nurkowania swobodnego
C-2Zapoznanie studentów ze sprzętem do nurkowania
C-3Zapoznanie studentów z techniką i organizacją nurkowania
C-4Pozyskanie przez studentów umiejętności wykorzystania podstaw nurkowania w rybactwie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawowe zasady nurkowania2
T-L-2Elementy fizjologii człowieka2
T-L-3Podstawy fizyki w nurkowaniu2
T-L-4Podstawowy sprzęt nurkowy - ABC2
T-L-5Sprzęt nurkowy2
T-L-6Dodatkowy sprzęt nurkowy1
T-L-7Sygnalizacja nurkowa i ratownictwo podwodne3
T-L-8Podstawy monitoringu podwodnego I2
T-L-9Podstawy monitoringu podwodnego II4
T-L-10Organizacja nurkowania w wybranym rejonie nurkowym I3
T-L-11Organizacja nurkowania w wybranym rejonie nurkowym II3
T-L-12Zajęcia praktyczne na basenie I1
T-L-13Zajęcia praktyczne na basenie II2
T-L-14Zalicznie zajęć1
30
wykłady
T-W-1Systemy szkoleń nurkowych i organizacje nurkowe1
T-W-2Elementy fizjologii człowieka a środowisko wodne2
T-W-3Wybrane choroby i wypadki nurkowe2
T-W-4Sprzęt nurkowy2
T-W-5Środowisko wodne i technika nurkowania2
T-W-6Nurkowanie w rybactwie2
T-W-7Wybrane rejony nurkowe Polski i świata2
T-W-8Historia i rozwój nurkowania1
T-W-9Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Praca własna z piśmiennictwem dotyczącym przedmiotu7
A-L-3Przygotowanie prezentacji multimedialnych nt. organizacji nurkowania w wybranym rejonie świata7
A-L-4Przygotowanie próbnego raportu z monitoringu podwodnego6
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna z piśmiennictwem dotyczącym przedmiotu2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metoda sytuacyjna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-5film
M-6pokaz
M-7ćwiczenia przedmiotowe
M-8ćwiczenia praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów
S-2Ocena formująca: W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IA_1A_C11_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna sprzęt nurkowy oraz podstawy zasad i reżimów nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat podwodnego monitoringu oraz wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
IA_1A_W09, IA_1A_W20C-1, C-4T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-8, T-L-10, T-L-11M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6, M-7, M-8S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IA_1A_C11_U01
Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
IA_1A_U02, IA_1A_U17C-1, C-2, C-3, C-4T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-5, T-L-6, T-L-13, T-L-3, T-L-4, T-L-9, T-L-8, T-L-12, T-L-7M-3, M-4, M-7, M-8S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IA_1A_C11_K01
Student posiada zdolność do planowania racjonalnej i etycznej działalności podwodnej. Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki działalności podwodnej człowieka zarówno dla jego organizmu jak i dla środowiska wodnego oraz dla szeroko rozumianego rybactwa.
IA_1A_K01, IA_1A_K03, IA_1A_K06, IA_1A_K04C-1, C-2, C-3, C-4T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-2M-2, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IA_1A_C11_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna sprzęt nurkowy oraz podstawy zasad i reżimów nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat podwodnego monitoringu oraz wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Nie posiada wiedzy na temat sprzętu nurkowego oraz nie zna podstawowych zasad nurkowania swobodnego. Nie ma podstawowej wiedzy na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
3,0Student ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
3,5Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
4,0Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego w różnych warunkach. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
4,5Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna elementy fizjologii człowieka. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego w różnych warunkach. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
5,0Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna elementy fizjologii człowieka. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego w różnych warunkach. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie, w prowadzeniu monitoringu podwodnego oraz w turystyce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IA_1A_C11_U01
Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
2,0Student nie potrafi zaplanować organizacji nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Nie potrafi na podstawie podwodnej dokumentacji przygotować wstępnego raportu z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student nie potrafi, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się zasad nurkowych pracować w zespole.
3,0Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole.
3,5Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole. w środowisku wodnym.
4,0Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Potrafi samodzielnie zinterpretować wyniki obserwacji. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
4,5Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Potrafi samodzielnie zinterpretować wyniki obserwacji i sformułować wnioski. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
5,0Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym, samodzielnie uzasadniając plan organizacji i wybór miejsca. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Potrafi samodzielnie zinterpretować wyniki obserwacji i sformułować wnioski. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IA_1A_C11_K01
Student posiada zdolność do planowania racjonalnej i etycznej działalności podwodnej. Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki działalności podwodnej człowieka zarówno dla jego organizmu jak i dla środowiska wodnego oraz dla szeroko rozumianego rybactwa.
2,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
3,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
3,5W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
4,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
4,5W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
5,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.

Literatura podstawowa

  1. J. Macke, K. Kuszewski, G. Zieleniec, Nurkowanie, Oficyna Wydawnicza "Alma - Press", Warszawa, 2003
  2. Płetwonurek KDP/CMAS*, Ogólnopolskie Centrum Szkolenia Podwodnego KDP PTTK, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Magazyn Nurkowanie, www.nurkowanie.v.pl
  2. M. Tomaszewski, Nurkowy atlas Polski, Altea Sp. z o.o., Warszawa, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawowe zasady nurkowania2
T-L-2Elementy fizjologii człowieka2
T-L-3Podstawy fizyki w nurkowaniu2
T-L-4Podstawowy sprzęt nurkowy - ABC2
T-L-5Sprzęt nurkowy2
T-L-6Dodatkowy sprzęt nurkowy1
T-L-7Sygnalizacja nurkowa i ratownictwo podwodne3
T-L-8Podstawy monitoringu podwodnego I2
T-L-9Podstawy monitoringu podwodnego II4
T-L-10Organizacja nurkowania w wybranym rejonie nurkowym I3
T-L-11Organizacja nurkowania w wybranym rejonie nurkowym II3
T-L-12Zajęcia praktyczne na basenie I1
T-L-13Zajęcia praktyczne na basenie II2
T-L-14Zalicznie zajęć1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy szkoleń nurkowych i organizacje nurkowe1
T-W-2Elementy fizjologii człowieka a środowisko wodne2
T-W-3Wybrane choroby i wypadki nurkowe2
T-W-4Sprzęt nurkowy2
T-W-5Środowisko wodne i technika nurkowania2
T-W-6Nurkowanie w rybactwie2
T-W-7Wybrane rejony nurkowe Polski i świata2
T-W-8Historia i rozwój nurkowania1
T-W-9Zaliczenie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Praca własna z piśmiennictwem dotyczącym przedmiotu7
A-L-3Przygotowanie prezentacji multimedialnych nt. organizacji nurkowania w wybranym rejonie świata7
A-L-4Przygotowanie próbnego raportu z monitoringu podwodnego6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna z piśmiennictwem dotyczącym przedmiotu2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIA_1A_C11_W01Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna sprzęt nurkowy oraz podstawy zasad i reżimów nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat podwodnego monitoringu oraz wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIA_1A_W09Zna w zaawansowanym stopniu wybrane elementy z zakresu ekologii, monitoringu i ochrony środowiska wodnego oraz skutków antropopresji, z uwzględnieniem wybranych procesów zachodzących w środowisku wodnym właściwych dla kierunku studiów.
IA_1A_W20Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu zasad tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w tym praktycznego wykorzystania obowiązujących norm prawnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i reżimami nurkowania swobodnego
C-4Pozyskanie przez studentów umiejętności wykorzystania podstaw nurkowania w rybactwie
Treści programoweT-W-6Nurkowanie w rybactwie
T-W-8Historia i rozwój nurkowania
T-W-7Wybrane rejony nurkowe Polski i świata
T-W-4Sprzęt nurkowy
T-W-2Elementy fizjologii człowieka a środowisko wodne
T-W-1Systemy szkoleń nurkowych i organizacje nurkowe
T-L-5Sprzęt nurkowy
T-L-1Podstawowe zasady nurkowania
T-L-2Elementy fizjologii człowieka
T-L-8Podstawy monitoringu podwodnego I
T-L-10Organizacja nurkowania w wybranym rejonie nurkowym I
T-L-11Organizacja nurkowania w wybranym rejonie nurkowym II
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metoda sytuacyjna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-5film
M-6pokaz
M-7ćwiczenia przedmiotowe
M-8ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Nie posiada wiedzy na temat sprzętu nurkowego oraz nie zna podstawowych zasad nurkowania swobodnego. Nie ma podstawowej wiedzy na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
3,0Student ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
3,5Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady nurkowania swobodnego. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
4,0Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego w różnych warunkach. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
4,5Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna elementy fizjologii człowieka. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego w różnych warunkach. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie i turystyce.
5,0Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego w środowisku wodnym. Zna elementy fizjologii człowieka. Ma wiedze na temat sprzętu nurkowego oraz zna podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego w różnych warunkach. Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nurkowania w rybactwie, w prowadzeniu monitoringu podwodnego oraz w turystyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIA_1A_C11_U01Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIA_1A_U02Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę samokształcenia.
IA_1A_U17Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne. Potrafi stosować zasady BHP i higieny pracy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i reżimami nurkowania swobodnego
C-2Zapoznanie studentów ze sprzętem do nurkowania
C-3Zapoznanie studentów z techniką i organizacją nurkowania
C-4Pozyskanie przez studentów umiejętności wykorzystania podstaw nurkowania w rybactwie
Treści programoweT-W-6Nurkowanie w rybactwie
T-W-7Wybrane rejony nurkowe Polski i świata
T-W-5Środowisko wodne i technika nurkowania
T-W-3Wybrane choroby i wypadki nurkowe
T-W-2Elementy fizjologii człowieka a środowisko wodne
T-L-5Sprzęt nurkowy
T-L-6Dodatkowy sprzęt nurkowy
T-L-13Zajęcia praktyczne na basenie II
T-L-3Podstawy fizyki w nurkowaniu
T-L-4Podstawowy sprzęt nurkowy - ABC
T-L-9Podstawy monitoringu podwodnego II
T-L-8Podstawy monitoringu podwodnego I
T-L-12Zajęcia praktyczne na basenie I
T-L-7Sygnalizacja nurkowa i ratownictwo podwodne
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-7ćwiczenia przedmiotowe
M-8ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaplanować organizacji nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Nie potrafi na podstawie podwodnej dokumentacji przygotować wstępnego raportu z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student nie potrafi, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się zasad nurkowych pracować w zespole.
3,0Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole.
3,5Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole. w środowisku wodnym.
4,0Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Potrafi samodzielnie zinterpretować wyniki obserwacji. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
4,5Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Potrafi samodzielnie zinterpretować wyniki obserwacji i sformułować wnioski. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
5,0Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym, samodzielnie uzasadniając plan organizacji i wybór miejsca. Wykorzystując dokumentację podwodną potrafi przygotować wstępny raport z podwodnego, biologicznego monitoringu. Potrafi samodzielnie zinterpretować wyniki obserwacji i sformułować wnioski. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIA_1A_C11_K01Student posiada zdolność do planowania racjonalnej i etycznej działalności podwodnej. Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki działalności podwodnej człowieka zarówno dla jego organizmu jak i dla środowiska wodnego oraz dla szeroko rozumianego rybactwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIA_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i do koniecznośći dalszego i ciągłego kształcania się i samodoskonalenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
IA_1A_K03Jest gotów do podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
IA_1A_K06Jest gotów do popularyzacji nabytej wiedzy.
IA_1A_K04Jest gotów do odpowiedzialnego wykonywania zadań zawodowych w zakresie szeroko rozumianego rybactwa i gospodarki wodnej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i reżimami nurkowania swobodnego
C-2Zapoznanie studentów ze sprzętem do nurkowania
C-3Zapoznanie studentów z techniką i organizacją nurkowania
C-4Pozyskanie przez studentów umiejętności wykorzystania podstaw nurkowania w rybactwie
Treści programoweT-W-6Nurkowanie w rybactwie
T-W-7Wybrane rejony nurkowe Polski i świata
T-W-5Środowisko wodne i technika nurkowania
T-W-3Wybrane choroby i wypadki nurkowe
T-W-2Elementy fizjologii człowieka a środowisko wodne
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
3,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
3,5W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
4,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
4,5W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.
5,0W trakcie zajęć przedstawia się zasady i reżimy nurkowania swobodnego a także wpływ działąlności podwodnej człowieka na środowisko wodne. Podczas zajęć nie można jednak dokonać oceny postawy etycznej studenta ani jego predyspozycji do bycia liderem bądź członkiem zespołu.