Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Dietetyka (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Dietetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy z przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania konkretnego zadania narzuconego w temacie pracy dyplomowej, właściwego wykorzystania literatury, opracowania pracy w postaci wydruku |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu (w wymaganej liczbie egzemplarzy) w formie oprawionego maszynopisu oraz wgrywa pracę do systemu elektronicznego Uczelni | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Konsultacje z opiekunem pracy | 12 |
A-PD-2 | Poszukiwanie źródeł literaturowych | 95 |
A-PD-3 | Tłumaczenie tekstów obcojęzycznych | 63 |
A-PD-4 | Redakcja pracy | 80 |
250 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda aktywizująca: seminarium, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej poparta recenzjami promotora i recenzenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
D_1A_DietO15_W02 Student zna i rozumie metody rozwiązywania problemów w zakresie dyscyplin naukowych, do których należy kierunek dietetyka. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej | D_1A_W09, D_1A_W10, D_1A_W06 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
D_1A_DietO15_U01 Student potrafi wyszukiwać,i analizować i interpretować informacje potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej, zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej. | D_1A_U02, D_1A_U12 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
D_1A_DietO15_K01 Student jest gotów do ciągłego dokształcania się, praktycznego zastosowania oraz popularyzacji zdobywanej wiedzy | D_1A_K04 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
D_1A_DietO15_K02 Student jest gotów do ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | D_1A_K02, D_1A_K03, D_1A_K04 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
D_1A_DietO15_W02 Student zna i rozumie metody rozwiązywania problemów w zakresie dyscyplin naukowych, do których należy kierunek dietetyka. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Zna i rozumie w dostatecznym stopniu metody rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie dyscypliny naukowej, do której należy kierunek mikrobiologia. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
D_1A_DietO15_U01 Student potrafi wyszukiwać,i analizować i interpretować informacje potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej, zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniupotrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje potrzebne do realizacji tematu pracy dyplomowej; uzasadniać swoje opinie. Potrafi zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
D_1A_DietO15_K01 Student jest gotów do ciągłego dokształcania się, praktycznego zastosowania oraz popularyzacji zdobywanej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów w ograniczonym stopniu do ciągłego dokształcania się, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
D_1A_DietO15_K02 Student jest gotów do ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotów do ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej