Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Dietetyka (S1)

Sylabus przedmiotu Anatomia człowieka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Dietetyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Anatomia człowieka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu biologii na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami i układami ustroju człowieka
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tkanki i powłoka wspólna2
T-L-2Układ kostny2
T-L-3Połączenia kości2
T-L-4Układ mięśniowy2
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy2
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy2
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i układ dokrewny2
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny2
T-L-9Narządy zmysłów2
T-L-10Kolokwium z układu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów2
T-L-11Układ oddechowy2
T-L-12Układ pokarmowy2
T-L-13Układ wydalniczy2
T-L-14Układ rozrodczy2
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego2
30
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.2
T-W-2Tkanki2
T-W-3Powłoka wspólna. Narządy zmysłów.2
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.2
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości2
T-W-6Układ mięśniowy2
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy2
T-W-8Układ nerwowy obwodowy2
T-W-9Układ dokrewny2
T-W-10Układ naczyniowy i chłonny2
T-W-11Układ oddechowy2
T-W-12Układ pokarmowy2
T-W-13Układ wydalniczy2
T-W-14Układ rozrodczy żeński i męski2
T-W-15Zaliczenie2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-L-2przygotwanie do zajęć8
A-L-3przygotowanie do kolokwiów5
A-L-4analiza wskazanej literatury5
A-L-5Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2analiza wskazanej literatury20
A-W-3konsultacje2
A-W-4przygotwanie do zaliczenia22
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pisemne
S-4Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
D_1A_DietK2_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
D_1A_W02C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
D_1A_DietK2_U01
Potrafi rozpoznać/wskazać podstawowe struktury ludzkiego ciała i określić ich lokalizację. Posiada umiejetność posługiwania się nazewnictwem anatomicznym; potrafi wskazać zależności pomiędzy budową a czynnością narządu.
D_1A_U02, D_1A_U04C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
D_1A_DietK2_K01
Jest gotów do popularyzacji wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowej budowy człowieka w zachowaniu zdrowia.
D_1A_K02C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
D_1A_DietK2_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
2,0Student nie posiada podstawowych wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
3,0Zna i rozumie w dostatecznym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
3,5Student posiada podstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,0Student posiada ponadpodstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,5Student posiada poszerzone wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
5,0Student posiada rozległą wiedzę o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
D_1A_DietK2_U01
Potrafi rozpoznać/wskazać podstawowe struktury ludzkiego ciała i określić ich lokalizację. Posiada umiejetność posługiwania się nazewnictwem anatomicznym; potrafi wskazać zależności pomiędzy budową a czynnością narządu.
2,0Student - nie potrafi rozpoznać tkanek oraz narządów poszczególnych układów człowieka - nie potrafi określić anatomicznej lokalizacji poszczególnych narządów
3,0Student w stopniu dostatecznym - potrafi z niewielkimi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z niewielkimi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
3,5Student w stopniu ponad dostatecznym - potrafi z nielicznymi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z nielicznymi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,0Student w stopniu dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,5Student w stopniu ponad dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi dyskutować na zadane tematy problemowe
5,0Student w stopniu bardzo dobrym - potrafi bezbłędnie rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bezbłędnie określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi wypowiadać się fachowo na zadane tematy problemowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
D_1A_DietK2_K01
Jest gotów do popularyzacji wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowej budowy człowieka w zachowaniu zdrowia.
2,0Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia.
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia
3,5Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w ograniczonym zakresie.
4,0Student posiada kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w wystarczającym zakresie.
4,5Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi posługiwać się wiedzą i umiejętnościami w szerokim zakresie.
5,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu budowy człowieka, jest dolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy.

Literatura podstawowa

  1. Gołąb B., Podstawy anatomii człowieka, PZWL, Warszawa, 2012, II
  2. Aleksandrowicz R., Ciszek B., Mału atlas anatomiczny człowieka, PZWL, Warszawa, 2015, VI
  3. Sokołowska-Pituchowa J., Anatomia człowieka, PZWL, Warszawa, 2020, VIII
  4. R. Aleksandrowicz, Anatomia człowieka. Repetytorium, PZWL, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Netter H., Atlas anatomii, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2020, I
  2. Czerwiński L., Anatomia człowieka. 1200 pytań testowych jednokrotnego wyboru., PZWL, Warszawa, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tkanki i powłoka wspólna2
T-L-2Układ kostny2
T-L-3Połączenia kości2
T-L-4Układ mięśniowy2
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy2
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy2
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i układ dokrewny2
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny2
T-L-9Narządy zmysłów2
T-L-10Kolokwium z układu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów2
T-L-11Układ oddechowy2
T-L-12Układ pokarmowy2
T-L-13Układ wydalniczy2
T-L-14Układ rozrodczy2
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.2
T-W-2Tkanki2
T-W-3Powłoka wspólna. Narządy zmysłów.2
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.2
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości2
T-W-6Układ mięśniowy2
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy2
T-W-8Układ nerwowy obwodowy2
T-W-9Układ dokrewny2
T-W-10Układ naczyniowy i chłonny2
T-W-11Układ oddechowy2
T-W-12Układ pokarmowy2
T-W-13Układ wydalniczy2
T-W-14Układ rozrodczy żeński i męski2
T-W-15Zaliczenie2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-L-2przygotwanie do zajęć8
A-L-3przygotowanie do kolokwiów5
A-L-4analiza wskazanej literatury5
A-L-5Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2analiza wskazanej literatury20
A-W-3konsultacje2
A-W-4przygotwanie do zaliczenia22
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięD_1A_DietK2_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówD_1A_W02Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym budowę oraz mechanizmy funkcjonowania organizmu człowieka oraz przemiany w nim zachodzące w różnych stanach fizjologicznych i patologicznych
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami i układami ustroju człowieka
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego
Treści programoweT-L-1Tkanki i powłoka wspólna
T-L-2Układ kostny
T-L-3Połączenia kości
T-L-4Układ mięśniowy
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i układ dokrewny
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny
T-L-9Narządy zmysłów
T-L-10Kolokwium z układu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów
T-L-11Układ oddechowy
T-L-12Układ pokarmowy
T-L-13Układ wydalniczy
T-L-14Układ rozrodczy
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego
T-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.
T-W-2Tkanki
T-W-3Powłoka wspólna. Narządy zmysłów.
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości
T-W-6Układ mięśniowy
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy
T-W-8Układ nerwowy obwodowy
T-W-9Układ dokrewny
T-W-10Układ naczyniowy i chłonny
T-W-11Układ oddechowy
T-W-12Układ pokarmowy
T-W-13Układ wydalniczy
T-W-14Układ rozrodczy żeński i męski
T-W-15Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowych wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
3,0Zna i rozumie w dostatecznym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
3,5Student posiada podstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,0Student posiada ponadpodstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,5Student posiada poszerzone wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
5,0Student posiada rozległą wiedzę o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięD_1A_DietK2_U01Potrafi rozpoznać/wskazać podstawowe struktury ludzkiego ciała i określić ich lokalizację. Posiada umiejetność posługiwania się nazewnictwem anatomicznym; potrafi wskazać zależności pomiędzy budową a czynnością narządu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówD_1A_U02Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów związanych z żywieniem i dietetyką
D_1A_U04Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań z zakresu żywienia i dietetyki w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami i układami ustroju człowieka
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego
Treści programoweT-L-1Tkanki i powłoka wspólna
T-L-2Układ kostny
T-L-3Połączenia kości
T-L-4Układ mięśniowy
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i układ dokrewny
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny
T-L-9Narządy zmysłów
T-L-10Kolokwium z układu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów
T-L-11Układ oddechowy
T-L-12Układ pokarmowy
T-L-13Układ wydalniczy
T-L-14Układ rozrodczy
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student - nie potrafi rozpoznać tkanek oraz narządów poszczególnych układów człowieka - nie potrafi określić anatomicznej lokalizacji poszczególnych narządów
3,0Student w stopniu dostatecznym - potrafi z niewielkimi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z niewielkimi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
3,5Student w stopniu ponad dostatecznym - potrafi z nielicznymi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z nielicznymi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,0Student w stopniu dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,5Student w stopniu ponad dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi dyskutować na zadane tematy problemowe
5,0Student w stopniu bardzo dobrym - potrafi bezbłędnie rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bezbłędnie określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi wypowiadać się fachowo na zadane tematy problemowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięD_1A_DietK2_K01Jest gotów do popularyzacji wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowej budowy człowieka w zachowaniu zdrowia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówD_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami i układami ustroju człowieka
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego
Treści programoweT-L-1Tkanki i powłoka wspólna
T-L-2Układ kostny
T-L-3Połączenia kości
T-L-4Układ mięśniowy
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i układ dokrewny
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny
T-L-9Narządy zmysłów
T-L-10Kolokwium z układu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów
T-L-11Układ oddechowy
T-L-12Układ pokarmowy
T-L-13Układ wydalniczy
T-L-14Układ rozrodczy
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego
T-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.
T-W-2Tkanki
T-W-3Powłoka wspólna. Narządy zmysłów.
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości
T-W-6Układ mięśniowy
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy
T-W-8Układ nerwowy obwodowy
T-W-9Układ dokrewny
T-W-10Układ naczyniowy i chłonny
T-W-11Układ oddechowy
T-W-12Układ pokarmowy
T-W-13Układ wydalniczy
T-W-14Układ rozrodczy żeński i męski
T-W-15Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia.
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia
3,5Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w ograniczonym zakresie.
4,0Student posiada kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w wystarczającym zakresie.
4,5Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi posługiwać się wiedzą i umiejętnościami w szerokim zakresie.
5,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu budowy człowieka, jest dolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy.