Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Antarctic marine resources:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Antarctic marine resources | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Stepanowska <Katarzyna.Stepanowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Hydrobiology; Oceanography; Fish Systematics; Fish Biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide students with basic courses of Antarctic marine resources and polar research |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection? | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 30 |
A-L-2 | Preparation for classes | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Grade |
S-2 | Ocena podsumowująca: Grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C03b_W01 Knowledge of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals). | AQF_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C03b_U01 Protection of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals). | AQF_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C03b_K01 The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions. | AQF_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C03b_W01 Knowledge of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals). | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge about Antarctic region. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C03b_U01 Protection of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals). | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge about indicate Antarctic marine resources. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C03b_K01 The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions. | 2,0 | |
3,0 | The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- di Prisco G., Pisano E., Clarke A., Fishes of Antarctica. A biological overview., Springer-Verlag, Italia, Milano, 1998
- Rakusa-Suszczewski S., The Maritime Antarctic Coastal Ecosystem of Admiralty Bay, Polish Academy of Sciences, Polish Academy of Sciences, 1993
- Sahrhage D., Antarctic Ocean and Resources Variability, Springer-Verlag, Berlin, 1988
- https://www.ccamlr.org/en/organisation/home-page