Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Sylabus przedmiotu Egzamin końcowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Egzamin końcowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Siwek <Hanna.Siwek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krystyna Cybulska <Krystyna.Cybulska@zut.edu.pl>, Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl>, Ewa Możdżer <Ewa.Mozdzer@zut.edu.pl>, Małgorzata Włodarczyk <Malgorzata.Wlodarczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów realizowanych w toku studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem egzaminu jest sprawdzenie i podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przeprowadzenie egzaminu | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-W-2 | Powtórzenie materiału do egzaminu | 48 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja odpowiedzi |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu zgodnie z regulaminem studiów podyplomowych prowadzonych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10-_PD_W01 Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z zakresem realizowanych studiów podyplomowych | UWOS_10A_W07, UWOS_10A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10-_PD_U01 Umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ścieków | UWOS_10A_U03, UWOS_10A_U07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10-_PD_K01 Słuchacz jest otwarty na współdziałania z grupą i w sposób komunikatywny przedstawia swoje poglądy w zakresie wybranych problemów zwiazanych z uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków | UWOS_10A_K01, UWOS_10A_K04, UWOS_10A_K05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10-_PD_W01 Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z zakresem realizowanych studiów podyplomowych | 2,0 | Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy zgodnej z celem i zakresem studiów podyplomowych |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem studiów podyplomowych | |
3,5 | Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem studiów podyplomowych. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem studiów podyplomowych | |
4,5 | Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem studiów podyplomowychj. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem studiów podyplomowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10-_PD_U01 Umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ścieków | 2,0 | Nie umie zastosować zdobytej wiedzy do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ścieków |
3,0 | Umie częściowo zastosować zdobyta wiedzę do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ścieków i często poprełnia błędy | |
3,5 | Umie częściowo zastosować zdobyta wiedzę do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ścieków i rzadko popełnia błędy | |
4,0 | Umie zastosować zdobytą wiedzę do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ściekóków i rzadko popełnia błędy | |
4,5 | Umie w pełnym zakresie zastosować zdobyta wiedzę do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ścieków, bardzo rzadko popełnia błędy | |
5,0 | Umie w pełnym zakresie realizowanych studiów zastosować zdobytą wiedzę do analizowania i rozwiązywania problemow związanych z funkcjonowaniem obiektów uzdatniania wody i oczyszcznia ściekó |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10-_PD_K01 Słuchacz jest otwarty na współdziałania z grupą i w sposób komunikatywny przedstawia swoje poglądy w zakresie wybranych problemów zwiazanych z uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków | 2,0 | Słuchacz nie ma świadomości potrzeby współpracy z innymi. |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. | |
3,5 | Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. | |
4,5 | Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz w stopniu bardzo dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. |