Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Regulatory roślinne stosowane w rolnictwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Regulatory roślinne stosowane w rolnictwie
Specjalność Produkcja roślinna i usługi agrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Mikiciuk <Malgorzata.Mikiciuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 0,80,30zaliczenie
wykładyW4 20 1,20,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu botaniki, biochemii i fizjologii roślin.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z regulatorami wzrostu i rozwoju roślin stosowanymi w produkcji rolniczej.
C-2Uzyskanie umiejętności praktycznego wykorzystania regulatorów roślinnych w celu wywołania pożądanego efektu u roślin rolniczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w przeciwdziałaniu wylegania zbóż (dobór, warunki i sposób stosowania.)5
T-A-2Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w uprawie rzepaku.5
10
wykłady
T-W-1Właściwości i fizjologiczne aspekty działania regulatorów wzrostu i rozwoju roślin edno - i egzogennych.8
T-W-2Praktyczne wykorzystanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w uprawie roślin rolniczych.9
T-W-3Zastosowanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w reakcjach stresowych u roślin oraz w kulturach in vitro.3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć i zaliczenia8
A-A-3Konsultacja2
20
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-3Kosultacje2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena formująca: Sprawdzian pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_D13_W01
Student posiada wiedzę o endo - i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne u roślin rolniczych.
ROL_1A_W18C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_D13_U01
Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego.
ROL_1A_U01C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_D13_K01
Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej.
ROL_1A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_D13_W01
Student posiada wiedzę o endo - i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne u roślin rolniczych.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i właściwości endo- i egzogennych regulatorów wzrostu i rozwoju roślin stosowanych w rolnictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_D13_U01
Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_D13_K01
Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowska M.(red.), Fizjologia roślin, PWRiL, Warszawa, 2017
  2. Jankiewicz L., Regulatory wzrostu i rozwoju roślin, t. 1 i 2, PWN, Warszawa, 1997

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w przeciwdziałaniu wylegania zbóż (dobór, warunki i sposób stosowania.)5
T-A-2Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w uprawie rzepaku.5
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Właściwości i fizjologiczne aspekty działania regulatorów wzrostu i rozwoju roślin edno - i egzogennych.8
T-W-2Praktyczne wykorzystanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w uprawie roślin rolniczych.9
T-W-3Zastosowanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w reakcjach stresowych u roślin oraz w kulturach in vitro.3
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć i zaliczenia8
A-A-3Konsultacja2
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-3Kosultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_D13_W01Student posiada wiedzę o endo - i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne u roślin rolniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W18Ma wiedzę odnośnie wymagań pokarmowych roślin uprawnych; doboru i stosowania nawozów w aspekcie racjonalnego wykorzystania i ochrony zasobów przyrodniczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z regulatorami wzrostu i rozwoju roślin stosowanymi w produkcji rolniczej.
C-2Uzyskanie umiejętności praktycznego wykorzystania regulatorów roślinnych w celu wywołania pożądanego efektu u roślin rolniczych.
Treści programoweT-W-1Właściwości i fizjologiczne aspekty działania regulatorów wzrostu i rozwoju roślin edno - i egzogennych.
T-W-2Praktyczne wykorzystanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w uprawie roślin rolniczych.
T-W-3Zastosowanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w reakcjach stresowych u roślin oraz w kulturach in vitro.
T-A-1Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w przeciwdziałaniu wylegania zbóż (dobór, warunki i sposób stosowania.)
T-A-2Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w uprawie rzepaku.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena formująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i właściwości endo- i egzogennych regulatorów wzrostu i rozwoju roślin stosowanych w rolnictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_D13_U01Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy, przetwarzania i wykorzystywania informacji o zróżnicowanej formie i pochodzących z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie umiejętności praktycznego wykorzystania regulatorów roślinnych w celu wywołania pożądanego efektu u roślin rolniczych.
Treści programoweT-W-1Właściwości i fizjologiczne aspekty działania regulatorów wzrostu i rozwoju roślin edno - i egzogennych.
T-W-2Praktyczne wykorzystanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w uprawie roślin rolniczych.
T-W-3Zastosowanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w reakcjach stresowych u roślin oraz w kulturach in vitro.
T-A-1Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w przeciwdziałaniu wylegania zbóż (dobór, warunki i sposób stosowania.)
T-A-2Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w uprawie rzepaku.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_D13_K01Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia oraz ma świadomość konieczności uzupełniania i poszerzania swojej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z regulatorami wzrostu i rozwoju roślin stosowanymi w produkcji rolniczej.
C-2Uzyskanie umiejętności praktycznego wykorzystania regulatorów roślinnych w celu wywołania pożądanego efektu u roślin rolniczych.
Treści programoweT-W-1Właściwości i fizjologiczne aspekty działania regulatorów wzrostu i rozwoju roślin edno - i egzogennych.
T-W-3Zastosowanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w reakcjach stresowych u roślin oraz w kulturach in vitro.
T-A-1Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w przeciwdziałaniu wylegania zbóż (dobór, warunki i sposób stosowania.)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej.
3,5
4,0
4,5
5,0