Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Aranżacja roślin pojemnikowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aranżacja roślin pojemnikowych | ||
Specjalność | Sztuka ogrodowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o morfologii, anatomii, systematyce roślin. |
W-2 | Znajomość regulacji procesów życiowych roślin, reakcji roślin na stresy środowiskowe, fizjologii wzrostu i rozwoju roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie z zasadami doboru roślin ozdobnych w zależności od specyfiki wnętrz. |
C-2 | Zapoznanie z budową i metodami aranżacji okien kwiatowych, witryn, vivariów, paludariów, orchidariów i ogrodów wertykalnych. |
C-3 | Rozróżnianie i rozpoznawanie gatunków roślin ozdobnych uprawianych we wnętrzach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Asortyment roślinny do dekoracji wnętrz. | 5 |
T-L-2 | Projektowanie ogrodów wertykalnych | 2 |
T-L-3 | Uprawa hydroponiczna - dobór gatunków i zakładanie. | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wymagania roślin pojemnikowych stosowanych we wnętrzach | 1 |
T-W-2 | Dobór roślin pojemnikowych w zależności od specyfiki wnętrz. | 1 |
T-W-3 | Okno i witryna kwiatowa, vivarium, paludarium, orchidarium, kwietynka, pień do ekspozycji epifitów - dobór gatunków i zakładanie. | 2 |
T-W-4 | Ogrody wertykalne - dobór gatunków i zakładanie. | 3 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 14 |
A-L-3 | konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 16 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, zdjęcia, kolekcja roślin ozdobnych) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wykonanie projektu ogrodu wertykalnego |
S-2 | Ocena formująca: Rozpoznawanie roślin |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_SO3_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą doboru i zastosowania roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz. | OG_1A_W20 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_SO3_U01 Dobiera i komponuje właściwe gatunki roślin ozdobnych do wnętrz, zgodnie z ich wymaganiami. | OG_1A_U03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1 |
OG_1A_SO3_U02 Rozpoznaje gatunki roślin ozdobnych stosowanych we wnętrzach. | OG_1A_U12 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_SO3_K01 Ma świadomość konieczności stosowania najnowszysch aspektów wiedzy i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w aranżacji wnętrz. | OG_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_SO3_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą doboru i zastosowania roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe gatunki roślin i możliwości ich zastosowania do dekoracji wnętrz | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_SO3_U01 Dobiera i komponuje właściwe gatunki roślin ozdobnych do wnętrz, zgodnie z ich wymaganiami. | 2,0 | |
3,0 | Student dobiera i komponuje podstawowe gatunki roślin ozdobnych we wnętrzach z uwzględnieniem ich wymagań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_1A_SO3_U02 Rozpoznaje gatunki roślin ozdobnych stosowanych we wnętrzach. | 2,0 | |
3,0 | Student rozpoznaje podstawowe gatunki roślin ozdobnych stosowanych we wnętrzach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_SO3_K01 Ma świadomość konieczności stosowania najnowszysch aspektów wiedzy i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w aranżacji wnętrz. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w pielęgnacji roślin ozdobnych stosowanych do dekoracji wnętrz. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bürki M., Fuchs M., Leksykon roślin doniczkowych i balkonowych., Świat Książki, Warszawa, 2010
- Czakalski M., Rośliny ozdobne do dekoracji wnętrz, Akademia Rolnicza, Poznań, 1996
Literatura dodatkowa
- Wolverton B.C., Rośliny przyjazne dla domu, Korporint - Elew, Warszawa, 2001
- Sansoni-Kochel M., Piękne rośliny w pojemnikach, Świat Książki, Warszawa, 2011