Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
specjalność: Sztuka ogrodowa
Sylabus przedmiotu Nawadnianie roślin ogrodniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nawadnianie roślin ogrodniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Meteorologia i klimatologia. Gleboznawstwo |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z znaczeniem melioracji, a zwłaszcza nawadniania w kształowaniu środowiska przyrodniczego roślin ogrodniczych. |
C-2 | Umiejętność zaprojektowania systemu nawadniania dla wybranej roślin ogrodniczej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projekt systemu nawadniania wybranej uprawy ogrodniczej. | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie melioracji, podział. Elementy Prawa Wodnego w zakresie melioracji | 1 |
T-W-2 | Mała retencja, retencyjne zbiorniki rolnicze. Gospodarowanie wodą | 1 |
T-W-3 | Potrzeby wodne roślin ogrodniczych. | 1 |
T-W-4 | Metody sterowania nawadnianiem. | 2 |
T-W-5 | Charakterystyka systemów nawadniania w uprawach ogrodniczych | 2 |
T-W-6 | Etapy projektowania systemu nawadniania. | 3 |
T-W-7 | Zaiczenie wykładów. | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 6 |
A-L-2 | Konsultacje projektów | 2 |
A-L-3 | Studiowanie literatury | 12 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 16 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykonanie projektu nawadniania wybranego gatunku rośliny ogrodniczej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C04a_W01 umiejętność oceny czynników wpływajacych na stan uwilgotnienia gleb i rozpoznanie metod regulacji stosunków powietrzno-wodnych | OG_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C04a_U01 Student potrafi wykonać prosty projekt systemu nawadniania wybranego gatunku rośliny ogrodniczej. | OG_1A_U09 | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C04a_K01 postepuje zgodnie z potrzebami zrównoważonego gospodarowania zasobami wody w środowisku przyrodniczym dobierając odpowiednie metody melioracji wynikające z potrzeb działalności rolniczej i ochrony środowiska wodnego | OG_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C04a_W01 umiejętność oceny czynników wpływajacych na stan uwilgotnienia gleb i rozpoznanie metod regulacji stosunków powietrzno-wodnych | 2,0 | |
3,0 | Student ma stopniu podstawowym wiedzę na temat roli wody oraz nawadniania w kształtowaniu środowiska przyrodniczego troślin ogrodniczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C04a_U01 Student potrafi wykonać prosty projekt systemu nawadniania wybranego gatunku rośliny ogrodniczej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać prosty projekt systemu nawadniania dla wybranego gatunku rośliny ogrodniczej nie poparty głebszą analizą. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C04a_K01 postepuje zgodnie z potrzebami zrównoważonego gospodarowania zasobami wody w środowisku przyrodniczym dobierając odpowiednie metody melioracji wynikające z potrzeb działalności rolniczej i ochrony środowiska wodnego | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym rozumie zasadę zrównoważonego gospodarowania wodą w środowisku przyrodniczym oraz zagadnienia dotyczące nawadnania roślin ogrodniczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- praca zb. red. Karczmarczyka i Nowaka, Nawadnianie roślin, PWRiL, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Ustawa Prawo Wodne z późniejszymi zmianami, 2018
- Materiały internetowe dotyczące nawadniania roślin ogrodniczych., 2022